Ο όμιλος του Τζιανλουίτζι Απόντε, απέκτησε το 50% του φορέα εφοδιαστικής N’Unit και το 25% του διασυνοριακού τερματικού σταθμού Mostyska.

Η επένδυση αυτή έγινε μέσω της θυγατρικής Medlog. Με αυτόν τον τρόπο, η MSC γίνεται η πρώτη μεγάλη διεθνής εταιρεία logistics που επενδύει στην Ουκρανία από το ξεκίνημα του πολέμου, στοιχηματίζοντας στην πιθανότητα ειρήνης και στη δέσμευση για ανοικοδόμηση.

1

Η επένδυση της MSC στην Ουκρανία εκτιμάται ότι ανέρχεται σε 15 με 30 εκατομμύρια δολάρια, τα οποία καταβλήθηκαν, σύμφωνα με πληροφορίες, στα ταμεία του ομίλου Tis του Egor Grebennikov.

Η N’Unit είναι μια εταιρεία συνδυασμένων μεταφορών, που ειδικεύεται σε όλα τα είδη οδικών μεταφορών και logistics: Η εταιρεία λειτουργεί τέσσερις τερματικούς σταθμούς οδικών-σιδηροδρομικών μεταφορών που βρίσκονται στο Βίσνεβε κοντά στο Κίεβο, στο Χάρκοβο, στο Ντνίπρο και στην περιοχή του Λβιβ.

Το λιμάνι Mostyska διαδραματίζει επίσης στρατηγικό ρόλο στις σιδηροδρομικές μεταφορές στα ουκρανο-πολωνικά σύνορα, καθώς είναι συνδεδεμένο ταυτόχρονα με ρωσικές και ευρωπαϊκές γραμμές.

Η Mostyska ανήκει κατά 50% στον Ουκρανό επιχειρηματία Rinat Akhmetov μέσω της εταιρείας Lemtrans. Με τα 36 εκτάρια του, την εκτιμώμενη χωρητικότητα 100.000 TEU ετησίως και τις εξειδικευμένες υποδομές για τη διαχείριση σιτηρών, ο τερματικός σταθμός μπορεί να διαδραματίσει ρόλο-συνδέσμου μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.

Υπενθυμίζεται ότι η MSC απέκτησε πρόσφατα το 49,9% της εταιρείας διαχείρισης τερματικών σταθμών του Αμβούργου HHLA, η οποία ελέγχει, μεταξύ άλλων, τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων της Οδησσού στη Μαύρη Θάλασσα.

Τις τελευταίες εβδομάδες, μετά το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Ένωση, οι ουκρανικές αντιμονοπωλιακές αρχές ενέκριναν την είσοδο της MSC, η οποία έτσι επιβλέπει την πιο σημαντική αποβάθρα εμπορευματοκιβωτίων στην Ουκρανία, μέχρι το ξέσπασμα του πολέμου.

Η MSC θα έχει λόγο στο οικονομικό μέλλον της χώρας, αξιοποιώντας εθνικές εταιρείες που βασίζουν τις στρατηγικές τους στην πρόβλεψη της κυκλοφορίας εμπορευματοκιβωτίων, η οποία στην μεταπολεμική Ουκρανία θα μπορούσε να πενταπλασιαστεί σε σύγκριση με τις σημερινές τιμές.

Διαβάστε επίσης: 

Αλ. Μεϊκόπουλος: Αναξιοκρατία και υποστελέχωση θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια στα λιμάνια της χώρας

Μελίνα Τραυλού: «Η ασφάλεια των θαλασσών αφορά όλους μας, παντού στον κόσμο»

Ο Θοδωρής Λεοντιάδης εντάσσεται στην ομάδα της Sea-Alliance Group