O Αυστραλός οδηγός έδειξε και πάλι να είναι σε φόρμα κινούμενος έστω και οριακά ταχύτερα από το Νόρις σ’ ένα ψυχολογικό παιχνίδι κορυφής.

Στο FP2 οι δυο οδηγοί της McLaren είχαν διαφορά μόλις 25 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Να σημειωθεί πως ο Πιάστρι πρόλαβε να κάνει 3 γύρους παραπάνω ενώ η διαδικασία διακόπηκε με κόκκινη σημαία 6 λεπτά πριν την ολοκλήρωση λόγω εξόδου του Χάντζαρ. Στην επανεκκίνηση απέμεναν μόνο 2 λεπτά και οι οδηγοί δεν μπόρεσαν να βελτιώσουν. Συνολικά η σημερινή μέρα ξεκίνησε με θερμοκρασία αέρα στους 20 βαθμούς Κελσίου και θερμοκρασία οδοστρώματος στους 39 βαθμούς Κελσίου. Το απόγευμα έπεσε 2-3 βαθμούς.

1

Στο σύνολό τους οι οδηγοί προσπάθησαν να βάλουν χιλιόμετρα με την πολύ μαλακή γόμα C6 που σήμερα έκανε το ντεμπούτο της. Αναμένεται να πρωταγωνιστήσει αύριο στις κατατακτήριες δοκιμές, δύσκολο όμως θα τη δούμε να χρησιμοποιείται στον αγώνα. Εκεί αναμένουμε να δούμε τη μέση γόμα (C5) η οποία επίσης έβαλε αρκετά χιλιόμετρα σήμερα καθώς οι περισσότεροι οδηγοί επιχείρησαν προσομοίωση μέρους αγώνα στο δεύτερο μέρος. Η μέση γόμα πρέπει να αντέξει πάνω από 20 γύρους για να μπορέσει κάποιος να βγάλει τον αγώνα με μια αλλαγή. Αξίζει να τονιστεί πως η σκληρή γόμα (C4) δεν χρησιμοποιήθηκε από κανέναν σήμερα.

Μιλώντας για το ντεμπούτο της C6 ο επικεφαλής μηχανικός της Pirelli, Σιμόν Μπερά αποκάλυψε: «Υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον για το ντεμπούτο της C6, τόσο από εμάς όσο και από τις ομάδες και τους οδηγούς. Άλλωστε, η μαλακή γόμα για αυτό το Grand Prix δεν έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ σε αυτά τα μονοθέσια και η τελευταία φορά που χρησιμοποιήθηκε στην πίστα ήταν στη χειμερινή δοκιμαστική περίοδο που πραγματοποιήθηκε στο Άμπου Ντάμπι τον Δεκέμβριο.

Με την πρώτη ματιά, η εντύπωση είναι θετική. Η C6 αποδείχθηκε ένα εξαιρετικό ελαστικό για τις κατατακτήριες δοκιμές, επιτρέποντας στους οδηγούς να πιέσουν σε όλο τον γύρο, χωρίς να παρουσιάζει πτώση απόδοσης στον τελευταίο τομέα. Επιπλέον, με προσεκτική διαχείριση, αποδείχθηκε ικανή να προσφέρει τουλάχιστον έναν ακόμη ανταγωνιστικό γύρο χρονομέτρησης. Στο FP1, είδαμε ακόμη και να ολοκληρώνει μια σειρά γύρων χωρίς να εμφανιστεί μερική αποκόλληση.

Στο FP2 όλες οι ομάδες έκαναν προσομοιώσεις αγώνα με μέση γόμα η οποία έδειξε σχετικά χαμηλή φθορά και ισχυρό επίπεδο διαχείρισης του ρυθμού. Δεδομένου ότι η πίστα θα βελτιωθεί ακόμη περισσότερο και ότι οι θερμοκρασίες την Κυριακή δεν αναμένεται να είναι υπερβολικά υψηλές, σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη χρονική καθυστέρηση του πρωταθλήματος στα πιτ είναι πιθανό οι ομάδες να επιλέξουν μια στρατηγική ενός pit stop. Δεν είναι τυχαίο ότι κανείς δεν χρησιμοποίησε τη σκληρή γόμα σήμερα, προτιμώντας σαφώς να κρατήσουν την C4 για την Κυριακή, επίσης για να είναι προετοιμασμένοι για μια περίοδο αυτοκινήτου ασφαλείας, που είναι συχνό φαινόμενο στην Ίμολα.

Θεωρητικά, η στρατηγική δυο αλλαγών δεν μπορεί να αποκλειστεί, κάθε άλλο, αλλά γνωρίζουμε καλά ότι οι ομάδες και οι οδηγοί είναι έμπειροι στη διαχείριση των ελαστικών και με τον χρόνο που χάνεται στα πιτ να ανέρχεται σε 27 ολόκληρα δευτερόλεπτα, αυτό γίνεται ένας πολύ σημαντικός παράγοντας».

Όλοι οι οδηγοί προσπαθούσαν να βρουν το ιδανικό πάτημα στα κερμπ στην Ταμπουρέλο, την Βαριάντε Άλτα και τη Ριβάτζα. McLaren και Mercedes πατούσαν χωρίς αποσταθεροποίηση, ο Γκασλί φαίνονταν να έχει βρει τη χρυσή τομή, ενώ Ferrari και Red Bull προβλημάτιζαν και προβληματίζονταν. Οι δυο οδηγοί της Ferrari είχαν προβλήματα με τα φρένα, ενώ ο Φερστάπεν διαμαρτύρονταν συνεχώς για υπερστροφή αλλά και για ένα παξιμάδι που κουνιόταν και τον ενοχλούσε. Πιο πίσω οι Williams φάνηκαν να πατάνε καλύτερα στο FP1 αλλά σταδιακά έχασαν έδαφος. Ο τοπικός ήρωας Κίμι Αντονέλι έμεινε σχετικά πίσω σε χρόνους απογοητεύοντας τους συμμαθητές του, που είχαν έρθει στην πίστα να τον θαυμάσουν.

Ο Γκασλί έκανε λόγο για την καλύτερη Παρασκευή φέτος, ο Φερστάπεν τόνισε ότι δεν θα είναι αρκετά γρήγοροι για να διεκδικήσουν πρωτιά ενώ οι Πιάστρι, Νόρις πιστεύουν ο ανταγωνισμός θα τους προβληματίσει αύριο.

Οι χρόνοι στο FP2 ήταν:

Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για αύριο στις 17:00 και θα μεταδοθούν απευθείας από το ΑΝΤ1+. Καθώς υπάρχει μόνο μια ζώνη DRS και τα προσπεράσματα είναι πολύ δύσκολα, το αποτέλεσμα των κατατακτήριων αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο στον αγώνα.

Διαβάστε επίσης

F1: Ο Αντονέλι κάλεσε τους συμμαθητές του στην πίστα