Ο Μακιαβέλι βλέπει από ψηλά το Open και, αν χρειαζόταν, θα ξαναέγραφε τον «Ηγεμόνα» του εκεί. Γιατί στην Παιανία, η εξουσία δεν αλλάζει χέρια – απλώς αλλάζουν οι κανόνες του power game. Ο Ιβάν Σαββίδης επαναβεβαιώνει πως ο σταθμός της Παιανίας δεν είναι προς πώληση, αλλά εργαλείο επιρροής. Κι όπως θα έλεγε ο Μακιαβέλι: «Οι άνθρωποι έχουν το ελάττωμα, όταν έχει νηνεμία, να νομίζουν ότι δεν θα έρθει ποτέ καταιγίδα». Η καταιγίδα ήρθε, και μαζί της ήρθαν νέοι παίκτες, παλιές συμμαχίες και προσεκτικά μελετημένες τοποθετήσεις.
Στο επίκεντρο: Ιβάν, Davidyan, Γρηγόρης Σαββίδης, Χρήστος Παναγιωτόπουλος και Ανδρέας Παπαμιμίκος. Ο καθένας με ρόλο διακριτό, αλλά όχι αμελητέο. Ο Ιβάν παραμένει ο απόλυτος κυρίαρχος, ο οποίος – με ψυχρό ρεαλισμό – τοποθετεί τον ανιψιό του, Γρηγόρη Σαββίδη, στην εκτελεστική εξουσία. Ο Arthur Davidyan, πρόεδρος και στενός του συνεργάτης, διασφαλίζει τη θεσμική συνέχεια. Ο Χρήστος Παναγιωτόπουλος, με τριπλό ρόλο ως γενικός διευθυντής τηλεόρασης, ως επικεφαλής του ενημερωτικού τομέα και ως μέλος του Δ.Σ., λειτουργεί ως χειριστής της πραγματικότητας – ο άνθρωπος που κρατά το σύστημα σε συνοχή. Κι έπειτα, ο Ανδρέας Παπαμιμίκος: ο πολιτικός εγκέφαλος, που εισέρχεται ήσυχα αλλά στρατηγικά στο Δ.Σ., φέρνοντας την τεχνογνωσία της συναίνεσης αλλά και την αντίληψη του παιχνιδιού ισχύος σε άλλο επίπεδο.
Σε αυτό το περιβάλλον, το OPEN δεν είναι απλώς ένα media brand – είναι μηχανισμός. Η πρόσφατη απόλυση, η σύγκρουση με τα σωματεία, η απουσία Συλλογικής Σύμβασης και η ένταση με τους εργαζομένους δεν είναι “παραφωνίες”, αλλά αναγκαία κακά ενός σχεδίου αναδιοργάνωσης που υπακούει στη μακιαβελική ρήση: «Κάνε το κακό μια κι έξω, το καλό δίνε το σιγά-σιγά».
Την ίδια στιγμή, ο Πέτρος Κουσουλός γίνεται το τρόπαιο ενός σιωπηρού πολέμου ανάμεσα σε OPEN και ΑΝΤ1. Το ποιος θα τον κερδίσει, δεν είναι μόνο θέμα τηλεθέασης – είναι θέμα γοήτρου και ισχύος. Γιατί στο OPEN, το παιχνίδι δεν παίζεται απλώς στο πρόγραμμα, αλλά στην πυραμίδα των ρόλων και των προθέσεων.
Με κεφάλαιο 30 εκατομμυρίων ευρώ να ετοιμάζεται να ενισχύσει επιλεκτικά την ενημέρωση και ενδεχομένως τη μυθοπλασία, με σκέψεις για απευθείας μετάδοση των εντός έδρας αγώνων του ΠΑΟΚ και με τα ethnos.gr και imerisia.gr να στοιχίζονται κάτω από την ίδια στέγη, το OPEN περνά σε μια νέα φάση κυριαρχίας. Όχι απαραίτητα ήπιας. Σίγουρα όχι ουδέτερης.
Ο ΠΑΟΚ δεν είναι απλώς μια ομάδα στο αφήγημα του OPEN – είναι μοχλός εξουσίας. Για τον Ιβάν Σαββίδη, το ποδοσφαιρικό brand του Δικεφάλου του Βορρά λειτουργεί ως πολλαπλασιαστής επιρροής, ένα πεδίο που ενώνει συναισθηματικό κεφάλαιο, λαϊκή απήχηση και επιχειρηματική στρατηγική. Στο ερώτημα «ποιος έχει το πάνω χέρι;», η απάντηση είναι σαφής:
Αυτός που ελέγχει το μήνυμα, τους ανθρώπους και τη στιγμή που θα δράσει. Ο Ιβάν Σαββίδης, λοιπόν, δεν τοποθετεί απλώς πρόσωπα. Χτίζει δίκτυο εξουσίας.
Η σκέψη να μεταδίδει το OPEN τους εντός έδρας αγώνες του ΠΑΟΚ στην ελεύθερη τηλεόραση, δεν είναι τεχνική λεπτομέρεια. Είναι επίδειξη δύναμης. Αφού δεν καρποφόρησαν οι διαπραγματεύσεις με τις συνδρομητικές πλατφόρμες, ο Ιβάν γέρνει το τραπέζι: μετατρέπει το κανάλι του σε γήπεδο προβολής και συσπείρωσης, προετοιμάζοντας μια κίνηση που μπορεί να ξαναγράψει τον τηλεοπτικό χάρτη των αθλητικών δικαιωμάτων.
Ο ΠΑΟΚ στο OPEN σημαίνει δύο πράγματα:
1. Προσέγγιση σε κοινό-κλειδί της Βόρειας Ελλάδας, το οποίο είναι διαχρονικά παραγκωνισμένο από την αθηνοκεντρική τηλεόραση.
2. Πολιτικό βάθος – καθώς το ποδόσφαιρο (και ειδικά ο ΠΑΟΚ) στην ευρύτερη Θεσσαλονίκη έχει την ισχύ να μετακινεί όχι μόνο τηλεθεατές αλλά και εκλογικούς συσχετισμούς.
Με αυτό το χαρτί στο χέρι, ο Ιβάν δεν μιλά μόνο ως καναλάρχης. Μιλά ως παίκτης με διπλό εκτόπισμα: media και γήπεδο.
Τι άλλαξε στο νέο Καταστατικό του ΣΚΑΪ Α.Ε. το 2025
Με μικρές μεταβολές το νέο καταστατικό της εταιρείας ΣΚΑΪ Α.Ε. (ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΝΤΟΤ ΚΟΜ Α.Ε.), το οποίο τροποποιήθηκε στις 30 Απριλίου 2025 και καταχωρήθηκε στο ΓΕΜΗ στις 12 Μαΐου. Η πιο ουσιαστική αλλαγή αφορά στο άρθρο 5, με αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 4.424.807,45 ευρώ και έκδοση 12.642.307 νέων κοινών ονομαστικών μετοχών. Το συνολικό κεφάλαιο ανέρχεται πλέον σε 36.327.358,20 ευρώ και οι μετοχές σε 103.792.452, έναντι των 91.150.145 που προβλέπονταν στο καταστατικό του 2023.
Η αύξηση υποδηλώνει ενεργή χρηματοδοτική κινητικότητα ενόψει ενδεχομένως νέων επενδυτικών ή τεχνολογικών σχεδίων. Κατά τα λοιπά, το καταστατικό παραμένει κατά βάση αμετάβλητο, ενισχύοντας τη στρατηγική σταθερότητα της εταιρείας στον κλάδο των ΜΜΕ.
Ζούλας: τα γλυκά της γιορτής του, οι πανηγυρισμοί Πορτοσάλτε για την πυρόσφαιρα και το αταίριαστο δίδυμο Τατιάνα-Σία Κοσιώνη στο απογευματινό slot
Στον ΣΚΑΪ, όλα γίνονται με μέτρο. Και με λίγη απόσταση. Ο Κωνσταντίνος Ζούλας, που ξέρει πως ο σταθμός δεν είναι η ΕΡΤ αλλά ούτε και… ΣΚΑΪ όπως τον άφησε η προηγούμενη εποχή, προσπαθεί να κινείται φιλικά, αλλά απόμακρα.
Για την γιορτή του στις 21 Μαΐου, ρώτησε προσωπικά την HR manager πόσα άτομα θα βρίσκονται στο… πεδίο. Όχι για να προετοιμάσει λόγο — αλλά για να φέρει ακριβώς τόσα γλυκά.
Την ίδια ώρα, ο Άρης Πορτοσάλτε βίωσε την περασμένη Τρίτη μια δραματική κορύφωση που δεν μεταδόθηκε ποτέ. Ήταν στο στούντιο όταν βγήκε η έκθεση Καρώνη για τα Τέμπη — αυτή που ένιωσε πως τον δικαίωνε. Κι όμως, δεν μπόρεσε να πανηγυρίσει on air όταν μετέδωσε την είδηση η δικαστική συντάκτρια του ΣΚΑΙ, Άννα Κανδύλη. Όταν βγήκε από το ραδιοφωνικό booth και πέρασε καμαρωτός – καμαρωτός στην αίθουσα σύνταξης, γελούσαν και τα μουστάκια του και έκανε δήλωση:
«Όπως είδατε, τα έλαια της μηχανής μπορούν να προκαλέσουν πυρόσφαιρα. Ας επιστρέψουμε τώρα στις δουλειές μας». Ούτε χειροκρότημα. Ούτε αντίλογος. Ο πανηγυρισμός είχε χρόνο ζωής 9΄΄.
Κι ενώ το δελτίο αγγλόφωνων ειδήσεων παλεύει να κρατήσει international χαρακτήρα και το Big Brother βυθίζεται σαν υποβρύχιο στην τηλεθέαση των μεταμεσονύκτιων ωρών, ο σταθμός επενδύει εκεί που μετράει: Τατιάνα Στεφανίδου. Η εκπομπή της, λέγεται, θα μπει πριν τη Σία Κοσιώνη για να της δίνει lead in — γιατί μπορεί η ποιότητα να είναι το ζητούμενο, αλλά η τηλεθέαση μένει πάντα η επίμονη και ενοχλητική απαίτηση του λογιστηρίου.
Όσο για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 4,4 εκατομμύρια ευρώ στην Ειδήσεις Ντοτ Κομ Α.Ε.; Ας πούμε ότι είναι η κομψή υπενθύμιση πως, αν δεν σε σώζουν τα νούμερα, σε σώζει το ταμείο.
Πανελλαδικές ΑΠΕ-ΜΠΕ: ο all-round Περδικάρης, η ήρεμη δύναμη Συναρέλλη και οι 12 δημοσιογράφοι σε τεστ διοίκησης και δεοντολογίας
Την περασμένη Παρασκευή (δηλαδή χθες), το Κεντρικό Κατάστημα του ΑΣΕΠ (Πουλίου 6, Αμπελόκηποι), ανέδυε την αδρεναλίνη που εκλύεται σε περιβάλλον Πανελληνίων καθώς διεξήχθη η γραπτή εξέταση για τις θέσεις Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων. Ήταν μια διαδικασία υψηλού συμβολισμού και αυστηρού πρωτοκόλλου, με συμμετοχή δεκατριών υποψηφίων — μεταξύ των οποίων και ο νυν επικεφαλής του Πρακτορείου, Αιμίλιος Περδικάρης, που διεκδικεί εκ νέου την ηγεσία και των δύο θέσεων.
Ο Περδικάρης, με το προφίλ του all-round υποψηφίου, εμφανίστηκε προετοιμασμένος να απαντήσει τόσο σε θεωρητικά όσο και σε πρακτικά σενάρια. Διατηρώντας από το 2021 τα ηνία του ΑΠΕ-ΜΠΕ, προσήλθε στη δοκιμασία με την εμπειρία του εν ενεργεία Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου, καταθέτοντας εκ νέου υποψηφιότητα και για τις δύο κορυφαίες θέσεις του Οργανισμού.
Στην απέναντι πλευρά, για τη διεύθυνση του Πρακτορείου, φαβορί θεωρείται η Χριστίνα-Δήμητρα Συναρέλλη, μεταβατική CEO και στέλεχος με προφίλ «ήσυχης δύναμης» και φάκελο υποψηφιότητας τεκμηριωμένο. Η διαδικασία για την προεδρία, ωστόσο, παραμένει πιο ανοιχτή, με δώδεκα υποψηφίους, όλοι δημοσιογράφοι υψηλού κύρους, να διαγωνίζονται στην ίδια αίθουσα.
Το τελετουργικό θύμιζε πανελλήνιες: άφιξη στις 10:00 αυστηρά, κινητά και smartwatches στο πάτωμα, δύο στιλό και ένα μπουκαλάκι νερό ανά άτομο, χωρίς βοηθήματα, χωρίς draft, χωρίς αποχώρηση πριν το τέλος. Η εξέταση περιλάμβανε τρεις ενότητες – παραγωγικός συλλογισμός, επαγωγικός συλλογισμός και διαχείριση εργασιακών σεναρίων – και διήρκεσε 1 ώρα και 40 λεπτά χωρίς διάλειμμα. Οι συμμετέχοντες εξετάστηκαν σε σενάρια που απαιτούσαν στρατηγική σκέψη, ηγετική κρίση και δεοντολογική ακρίβεια.
Η ατμόσφαιρα στην αίθουσα ήταν απόλυτα σιωπηλή, με βλέμματα στραμμένα στο χαρτί, νευρικές κινήσεις κάτω από τα τραπέζια και αυστηρή προσήλωση. Οι υποψήφιοι αποχώρησαν παραδίδοντας το σύνολο του υλικού, ενώ τα αποτελέσματα – που θα σταθμίσουν εξίσου τις τρεις ενότητες – αναμένονται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς θα κρίνουν τη νέα ηγεσία του εθνικού πρακτορείου ειδήσεων.
Μέχρι τότε, το μόνο που κινείται είναι το… refresh στο site του ΑΣΕΠ.
Ο έρως χρόνια δεν κοιτά, ο Καλημέρης αλλάζει ζώνη: Από prime time σε lifetime
Ο 68χρονος γκουρού της τηλεόρασης Τζώνη Καλημέρης ετοιμάζεται να φορέσει το κουστούμι του γαμπρού και να ανέβει τα σκαλιά – όχι της τηλεθέασης αυτή τη φορά, αλλά της εκκλησίας (ή του δημαρχείου, δεν έχει διευκρινιστεί). Η Ελπίδα Ιακωβίδου, Κύπρια παρουσιάστρια με φρέσκια λάμψη και look pre-wedding glow, αποκάλυψε πως ο γάμος θα γίνει στο Νυμφαίο Φλώρινας, εκεί που γεννήθηκε ο έρωτάς τους πριν έναν χρόνο. Ξέρετε, σαν τηλεοπτικό concept που πήρε το πράσινο φως για δεύτερη σεζόν.
Ο γάμος θα γίνει στις 17 Ιουλίου, σε στενό κύκλο. Ο Καλημέρης, ο άνθρωπος που έχει περάσει σχεδόν απ’ όλα τα κανάλια (MEGA, STAR, ANT1, ALPHA, ERT, OPEN), αποδεικνύει πως οι σχέσεις που μετράνε δεν είναι αυτές που έχουν νούμερα, αλλά εκείνες που πιάνουν τηλεθέαση καρδιάς.
Δεν έχει ανάγκη τα χρήματα, ούτε την προβολή – έχει τα παιδιά του, τις εμπειρίες του και μια τρυφερή Ελπίδα για το μέλλον. Η ΕΡΤ τον τίμησε με Eurovision, το OPEN με θέση Διευθυντή Επιχειρησιακής Λειτουργίας. Τώρα τον τιμά η ζωή με έναν τελευταίο γάμο-πρωταγωνιστή στο έργο του έρωτα.
Και για όσους κάνουν… recapping τη ζωή του, ναι: ήταν παντρεμένος με τη Μαρία Ιωάννου, απέκτησαν δύο γιους, έχει γιο και από τον γάμο του με την Κοραλία Καράντη, ενώ τελευταία του σχέση ήταν με τη Χριστίνα Κοντοβά – με διάρκεια 5 ετών και ήσυχο φινάλε.
Κι αν κάποτε ο Τζώνη έμοιαζε να έχει ραντεβού μόνο με την τηλεόραση, τώρα έχει ραντεβού με την αγάπη στο Νυμφαίο. Και μάλιστα με save the date.
To Mega κινείται ψηφιακά: Η Alter Ego κατοχυρώνει το σήμα «MEGA Reunion Podcast»
Σε μια στρατηγική κίνηση που ενισχύει περαιτέρω την ψηφιακή της παρουσία, η Alter Ego Media Α.Ε. κατοχύρωσε επίσημα το εμπορικό σήμα «MEGA Reunion Podcast», σύμφωνα με απόφαση του Οργανισμού Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (ΟΒΙ). Το νέο απεικονιστικό σήμα αφορά υπηρεσίες podcasting, εκπομπών και εκδόσεων, ενισχύοντας τη δραστηριότητα του Ομίλου στο χώρο της πολυμεσικής ψυχαγωγίας και της ενημέρωσης.
Η κατοχύρωση καλύπτει ένα εντυπωσιακά ευρύ φάσμα υπηρεσιών – από ψηφιακές μεταδόσεις και ηχογραφήσεις, έως εκδόσεις, σενάρια, εκπαιδευτικό περιεχόμενο, ακόμα και υπηρεσίες ερευνητικής δημοσιογραφίας. Με το βλέμμα στραμμένο στο audio storytelling και τη δημιουργία δυνατών branded formats, η Alter Ego δείχνει ότι το παιχνίδι δεν παίζεται μόνο στην τηλεόραση. Παίζεται και στα ακουστικά μας.
Το Newsweek κατοχυρώνει το “ΝΙΟΥΣΓΟΥΗΚ” στην Ελλάδα και ετοιμάζει come-back με local flavor
Με φόντο την ενίσχυση της παγκόσμιας παρουσίας του σε εθνικές αγορές, το ιστορικό αμερικανικό brand Newsweek Magazine LLC κατοχύρωσε στην Ελλάδα το λεκτικό σήμα «ΝΙΟΥΣΓΟΥΗΚ».
Η κατοχύρωση ανοίγει τον δρόμο για έντυπες και ψηφιακές εκδόσεις στα ελληνικά, podcasts, newsletters, ενημερωτικά portals, ακόμα και κοινωνικές ή ψυχαγωγικές εκδηλώσεις. Το brand «ΝΙΟΥΣΓΟΥΗΚ» προστατεύεται σε ευρύτατο φάσμα υπηρεσιών, από λογισμικό και βάσεις δεδομένων, έως εκδόσεις περιοδικών και παραγωγές οπτικοακουστικών μέσων, ενδεικτικό των σχεδίων πλήρους rebranding – με πιθανό «ελληνικό edition» στον ορίζοντα.
Η κατοχύρωση έρχεται σε μια εποχή που τα διεθνή media επενδύουν δυναμικά σε τοπικές αγορές περιεχομένου και αναζητούν εμπιστοσύνη μέσα από localization και tailor-made formats.
Η «σιωπηλή» μιντιακή επέκταση του Κυριάκου Βελόπουλου και τα ερωτήματα θεσμικής λογοδοσίας
Σε μια περίοδο κατά την οποία η αξιοπιστία των Μέσων Ενημέρωσης βρίσκεται υπό αμφισβήτηση και η διαφάνεια του ιδιοκτησιακού τους καθεστώτος παραμένει θολή, η περίπτωση του προέδρου της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκου Βελόπουλου, θέτει με ένταση το ερώτημα: πού αρχίζει η πολιτική επιρροή και πού τελειώνει η νομιμότητα στη σχέση με τα media;
Όπως ανέδειξε η πρόσφατη έρευνα του Solomon, υπάρχουν συγκεκριμένες ενδείξεις περί άτυπης αλλά σταθερής σχέσης του προέδρου της Ελληνικής Λύσης με σειρά ραδιοτηλεοπτικών μέσων. Ενώ τυπικά ο ίδιος δεν εμφανίζεται ως μέτοχος ή ιδιοκτήτης, στενοί συγγενείς και συνεργάτες του διατηρούν καίριες θέσεις σε ΜΜΕ που προβάλλουν σχεδόν αποκλειστικά τον ίδιο και τις θέσεις του κόμματός του. Πιο συγκεκριμένα:
- Το περιφερειακό τηλεοπτικό κανάλι Alert TV
- Ο ραδιοφωνικός σταθμός Focus FM 103,6 στη Θεσσαλονίκη
- Ο νέος σταθμός Μάχη 99,8 FM στην Αθήνα
- Το ενημερωτικό site voicenews.gr
αποτελούν βασικούς πυλώνες αυτής της ιδιότυπης μιντιακής παρουσίας, σε σημείο που δημιουργείται εύλογα το ερώτημα εάν συντρέχουν συνθήκες έμμεσης ιδιοκτησίας ή αθέμιτης επιρροής.
Το Σύνταγμα της Ελλάδας (άρθρο 57) είναι σαφές: το βουλευτικό αξίωμα είναι ασυμβίβαστο με ιδιοκτησία ή διαχείριση σε Μέσα Ενημέρωσης πανελλήνιας κυκλοφορίας. Το πνεύμα της διάταξης αφορά την αποτροπή «διαπλοκής» πολιτικής και επικοινωνιακής ισχύος.
Εντούτοις, στην πράξη παραμένει αδιευκρίνιστο κατά πόσον το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ) ή άλλες αρμόδιες αρχές εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο να λειτουργούν πρόσωπα του στενού κύκλου ενός βουλευτή ως «παρένθετοι ιδιοκτήτες» – κάτι που αποτελεί παραθυράκι στην ισχύουσα νομοθεσία.
Όπως σημειώνεται στην έρευνα του Solomon, μεταξύ άλλων:
- Ο γιος της αντιπροέδρου του κόμματος είναι ιδιοκτήτης ΜΜΕ.
- Η ίδια η κόρη της έχει εμπλοκή σε δημοσιογραφικό φορέα.
- Στέλεχος και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος είναι ταυτόχρονα λογιστής τηλεοπτικού σταθμού.
Βίκυ Φλέσσα: Η μπηχτή για τον Ζούλα και το «αντίο» στα Άκρα
Με κομψή αλλά σαφή αιχμή κατά της προηγούμενης διοίκησης της ΕΡΤ υπό τον Κωνσταντίνο Ζούλα, η Βίκυ Φλέσσα αποκάλυψε πως το τέλος της εκπομπής «Στα Άκρα» δεν ήταν επιλογή της ίδιας.
«Ήταν μια απόφαση της προηγούμενης διοίκησης της ΕΡΤ. Θεώρησαν πως ο κύκλος είχε κλείσει. Εγώ δεν συμφωνούσα» είπε χαρακτηριστικά, αφήνοντας να εννοηθεί πως η αποχώρησή της το 2019 δεν ήταν τόσο «φυσική» όσο παρουσιάστηκε τότε – όταν, λόγω υποψηφιότητάς της στις ευρωεκλογές, επικαλέστηκαν νομικά κωλύματα.
Η Φλέσσα, χωρίς να πει το όνομα «Ζούλας», μίλησε για αλλαγή κλίματος με τη νέα διοίκηση και τον πρόεδρο Γιάννη Παπαδόπουλο, σημειώνοντας ότι υπάρχουν συζητήσεις για νέα εκπομπή από τον Σεπτέμβριο.
Τάσος Οικονόμου – ΕΡΤ: Τίτλοι τέλους (με δάκρυα και views)
Μια σχέση πέντε ετών με ψηφιακή ένταση και τηλεοπτική αφοσίωση έφτασε στο τέλος της: ο Τάσος Οικονόμου αποχαιρέτησε την ΕΡΤ, ολοκληρώνοντας τη θητεία του ως επικεφαλής των ψηφιακών Μέσων της Δημόσιας Τηλεόρασης. Με μια μακροσκελή και φορτισμένη συναισθηματικά ανάρτηση, έκανε τον απολογισμό του – όχι μόνο με αριθμούς, αλλά και με πρόσωπα.
Μεταξύ άλλων, υπενθύμισε:
- Την εκτόξευση της επισκεψιμότητας του ert.gr από το 2020.
- Τη γέννηση του ertnews.gr, τη σύνδεσή του με το ERTNews TV, και την ενσωμάτωσή του στη διεθνή ειδησεογραφική σκηνή (Reuters, EBU).
- Τη νέα γενιά περιεχομένου σε TikTok, Instagram, Viber και mobile εφαρμογές.
Το «Εις το επανιδείν» της ανάρτησής του δεν πέρασε απαρατήρητο από τη μιντιακή αγορά, όπου πολλοί ερμηνεύουν την αποχώρηση ως προοίμιο μεταγραφής στην Alter Ego Media, στον πυλώνα των νέων Μέσων.
Τηλεοπτική ένταση σε δόσεις prime time – Τζίμα vs Πρετεντέρης: μια σύγκρουση που (δεν) λήγει ποτέ
Στο οικοσύστημα της ενημέρωσης, όπου όλα μοιάζουν απόλυτα ελεγχόμενα και τα πρόσωπα μετρημένα, το δίδυμο Ράνια Τζίμα – Γιάννης Πρετεντέρης συνεχίζει να προσφέρει κάτι σπάνιο: αυθεντική διαφωνία, σε απευθείας μετάδοση. Όχι μόνο σε επίπεδο άποψης, αλλά και σε πραγματικό clash χαρακτήρων – ενίοτε με οριακά παγωμένο βλέμμα στο κλείσιμο του δελτίου.
Η τελευταία on air ρήξη καταγράφηκε με φόντο το ρεπορτάζ για τα Τέμπη, όταν ο Πρετεντέρης σημείωσε ότι «η χώρα δεν μπορεί να συνεχίσει να ζει με τα Τέμπη», προκαλώντας την άμεση και ενοχλημένη απάντηση της Τζίμα: «Θα ασχολούμαστε με τα Τέμπη για όσο χρειαστεί».
Το στιγμιότυπο δεν ήταν απλώς άλλη μια διαφωνία σε ζωντανό δελτίο. Ήταν ένα ακόμα κεφάλαιο σε μια συνεχιζόμενη ένταση, με έντονη προσωπική χροιά. Όσοι γνωρίζουν καλά τα ενδότερα του Mega, μιλούν για διαφωνίες που επεκτείνονται και εκτός πλατό, με το ζευγάρι των παρουσιαστών να λειτουργεί πια σαν δύο παράλληλες δυνάμεις: συνεργάζονται υποχρεωτικά, αλλά συμφωνούν σπάνια.
Σε μια εποχή που η συναίνεση στην τηλεοπτική ενημέρωση αγγίζει τα όρια της ομοιομορφίας, το «ρεύμα» μεταξύ Τζίμας και Πρετεντέρη είναι το τελευταίο δείγμα αυθεντικής σύγκρουσης στο γυαλί. Προς το παρόν, χωρίς διαζύγιο – αλλά με όλο και λιγότερα διαλείμματα.
Προς 120.000 ευρώ το Newsit – Η πρώτη πράξη της εξαγοράς από την Άλτερ Έγκο ΜΜΕ
Ολοκληρώθηκε το πρώτο σκέλος της μεταβίβασης του Newsit.gr στην Άλτερ Έγκο ΜΜΕ, καθώς οι Νίκος Ευαγγελάτος, Τατιάνα Στεφανίδου και Βασίλης Αλεξίου μεταβίβασαν τα εταιρικά τους μερίδια σε κυπριακές εταιρείες, συνολικής αξίας 120.000 ευρώ.
Ο παρουσιαστής του MEGA, Νίκος Ευαγγελάτος, πούλησε 3.360 μερίδια στη Dorseta Investments Limited έναντι 100.800 ευρώ. Η Τατιάνα Στεφανίδου μεταβίβασε 600 μερίδια στην Trevanco Investments Limited έναντι 18.000 ευρώ, ενώ ο Βασίλης Αλεξίου διέθεσε 40 μερίδια (20 σε κάθε μία από τις παραπάνω εταιρείες) προς 1.200 ευρώ.
Η συναλλαγή αυτή εκλαμβάνεται ως προκαταρκτικό βήμα στην πορεία εξαγοράς του ισχυρού ενημερωτικού site από τον όμιλο Alter Ego Media του Βαγγέλη Μαρινάκη, ο οποίος αναπτύσσει έντονη κινητικότητα στον ψηφιακό χώρο.
Κοντά στην εξαγορά του Sportal.gr η AΕΜ του Β. Μαρινάκη
Ηχηρή μεταγραφή στην αγορά των media έκανε η Alter Ego Media του Βαγγέλη Μαρινάκη, που σύμφωνα με πληροφορίες είναι κοντά στην εξαγορά του Sportal.gr με τίμημα περίπου 1,5 εκατ. ευρώ, σε ένα ντιλ που θυμίζει… τελευταία μέρα των μεταγραφών, αφού λίγους μήνες πριν είχαν ναυαγήσει οι επαφές της εταιρείας που διαχειρίζεται το Sportal με τον ΑΝΤ1.
Η ομάδα του Μαρινάκη είχε «τσεκάρει» και το Gazetta.gr του Ρ. Οντόνι, αλλά ο ιδιοκτήτης δεν ήταν διατεθειμένος να το παραχωρήσει.
Το Sportal.gr, μέλος της ελβετικής Ringier Sports Media Group, ιδρύθηκε το 2023 και μέσα σε έναν χρόνο «σκόραρε» εντυπωσιακά, με 2 εκατομμύρια μοναδικούς χρήστες, 70.000 άρθρα, 850 βίντεο-συνεντεύξεις και 6 εκατ. views στο YouTube.
Με in-house studio και εκπομπές όπως το Euroleague Show, συνεργασίες με την Euroleague και αναδημοσιεύσεις από ESPN και Bleacher Report, το Sportal είχε ήδη «καπαρώσει θέση στην ενδεκάδα» των κορυφαίων.
Από την ΕΡΤ στο Μαξίμου ο Γιώργος Αμυράς
Ο Γιώργος Αμυράς, υπάλληλος της ΕΡΤ Α.Ε. με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου, τοποθετήθηκε με απόφαση του υπουργού Επικρατείας Άκη Σκέρτσου στο Νομικό Γραφείο του Τομέα Επιστημονικής Υποστήριξης του Πρωθυπουργού, στη Γενική Γραμματεία Πρωθυπουργού της Προεδρίας της Κυβέρνησης. Πρόκειται για μετάταξη που σηματοδοτεί μετακίνηση εντός του ευρύτερου δημοσίου τομέα, με διοικητικό και συμβουλευτικό ρόλο κοντά στον πυρήνα λήψης αποφάσεων του Μαξίμου.
Η Ελεονώρα τώρα δικαιώνεται – Με τη ματιά στο παρόν, αλλά και στο παρελθόν της
Μπορεί να βρίσκεται στις Βρυξέλλες ως ευρωβουλευτής, αλλά η Ελεονώρα Μελέτη δεν αποκόπηκε ποτέ από την τηλεοπτική της ταυτότητα — ούτε από τα τεκταινόμενα στον χώρο που υπηρέτησε επί σειρά ετών με επιτυχία.
Με αφορμή το πρόωρο τέλος του «Πάμε Δανάη», η Ελεονώρα, χωρίς περιστροφές, υπενθύμισε τα όσα είχε ζήσει και ίδια με την εκπομπή της, όταν – όπως λέει – στοχοποιήθηκε χωρίς λόγο, παρότι είχε καλύτερες επιδόσεις από άλλα προγράμματα που παρέμειναν στο αέρα.
Δεν είναι μυστικό ότι η σχέση της με την υπεύθυνη παραγωγής ήταν προβληματική — και, όπως όλα δείχνουν, η αποχώρησή της τότε δεν ήταν ούτε αυθόρμητη, ούτε άδικη. Η ίδια επιλέγει να μη μιλήσει με ονόματα, αλλά δηλώνει με νόημα: «όλη η πιάτσα ξέρει».
Σύσταση νέας εκδοτικής του Γ. Καραμανλή με την επωνυμία KARPO MEDIA A.E.
Στη σύσταση της εταιρείας KARPO MEDIA ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, με διακριτικό τίτλο KARPO MEDIA A.E., προχώρησε ο Γεώργιος Καραμανλής, ο οποίος αποτελεί και μοναδικό μέτοχο της εταιρείας κατά τη σύστασή της.
Η KARPO MEDIA A.E. ιδρύθηκε με μετοχικό κεφάλαιο 25.000 ευρώ, κατανεμημένο σε ισάριθμες ονομαστικές μετοχές. Κύριος σκοπός της είναι η έκδοση εφημερίδων, ενώ μεταξύ των δραστηριοτήτων της περιλαμβάνονται η έκδοση βιβλίων και περιοδικών, η παροχή διαφημιστικών υπηρεσιών, η παραγωγή ψηφιακού περιεχομένου, καθώς και συμβουλευτικές υπηρεσίες σε επιχειρήσεις και ανάπτυξη τεχνολογικών λύσεων.
Στο δείπνο Τραμπ και ο Κυριακού
Στο επίσημο δείπνο που παρέθεσε ο Εμίρης του Κατάρ, Ταμίμ μπιν Χαμάντ Αλ Θανί, στο πολυτελές παλάτι Lusail στη Ντόχα, προς τιμήν του Προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών, Ντόναλντ Τραμπ, παρευρέθηκε ο πρόεδρος του Ομίλου Αntenna, Θοδωρής Κυριακού.
Το δείπνο πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της τριήμερης περιοδείας του Προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών στη Μέση Ανατολή. Ανάμεσα στους λιγοστούς προσκεκλημένους, εκτός από τους επίσημους εκπροσώπους των δύο πλευρών, παρευρέθηκαν και ελάχιστα επιλεγμένα μέλη της διεθνούς επιχειρηματικής ελίτ, προσωπικότητες που διαμορφώνουν τάσεις και εξελίξεις σε διεθνές επίπεδο.
Ο κ. Κυριακού βρέθηκε ως προσκεκλημένος στο δείπνο, τόσο λόγω των στενών σχέσεών του με τον Ντόναλντ Τραμπ, αλλά και των στρατηγικών σχέσεων που έχει αναπτύξει με τον Εμίρη του Κατάρ, μέσω της Επενδυτικής Αρχής.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της βραδιάς, o Θοδωρής Κυριακού είχε ιδιαίτερη συνομιλία και με τους δύο ηγέτες.
Στο δείπνο παρευρέθηκε ένα μικρός αριθμός εκπροσώπων και ελάχιστοι επιχειρηματίες από όλο τον κόσμο.
Ο Βαγγέλης Περρής στον Alpha 98.9 από τη νέα σεζόν
Χωρίς να έχει ολοκληρωθεί ακόμη η φετινή ραδιοφωνική χρονιά, ο Alpha 98.9 ξεκίνησε ήδη τις προσθήκες για το νέο του πρόγραμμα. Όπως αποκάλυψε ο Τάκης Χατζής στο YouTube και την εκπομπή «Αφού Μιλάω» που παρουσιάζει με την Αθηναΐδα Νέγκα, ο Βαγγέλης Περρής θα ενταχθεί στο δυναμικό του σταθμού από τον Σεπτέμβριο. Δεν είναι η πρώτη φορά που ο γνωστός δημοσιογράφος συνεργάζεται με τη συγκεκριμένη συχνότητα, καθώς στο παρελθόν υπήρξε μέλος του 98.9 όταν ανήκε στο Πρώτο Θέμα και στον Δημήτρη Κοντομηνά.
Αλλαγές και σχέδια για το Buongiorno της Φαίης Σκορδά στο MEGA
Συζητήσεις με το κανάλι για ενισχυτικές αλλαγές στην εκπομπή Buongiorno ξεκίνησε η Φαίη Σκορδά, η οποία δηλώνει ότι εξακολουθεί να έχει το ίδιο πάθος με την αρχή της σεζόν.
Η παρουσιάστρια άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να τη δούμε και σε βραδινό project, χωρίς όμως να συνδυάζεται με το πρωινό, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Μεγαλώσαμε, δεν αντέχουμε!». Παράλληλα, η μέχρι πρότινος ρεπόρτερ της εκπομπής, Ελευθερία Νταβατζή, αναλαμβάνει νέο ρόλο, καθώς θα τη βλέπουμε πλέον στην παρουσίαση του Mega News.
Πέντε μήνες μετά τον θάνατο του Τζορτζ Μπάλντοκ, το ΕΣΡ ξύπνησε
Αργοκίνητο, αναιμικό, διαρκώς κατώτερο των περιστάσεων, καλεί τώρα —μετά από δημόσια κατακραυγή και πίεση— τις εκπομπές που διέσυραν κάθε έννοια δεοντολογίας. Το «Πρωινό» του ANT1, η Ζήνα Κουτσελίνη στο Star και ο Πέτρος Κουσουλός στο Open έκαναν την τραγωδία σόου και τώρα καλούνται να δώσουν εξηγήσεις… τον Ιούνιο. Ήταν να γίνει στις 4 Μαΐου, αλλά τα κανάλια ζήτησαν αναβολή. Την πήραν.
Όσο για τη σύνθεση του ΕΣΡ, πέντε δημοσιογράφοι με θητεία—ο αντιπρόεδρος Γιάννης Πολίτης, Δημήτρης Σταυρόπουλος, Ευτύχης Παλλήκαρης, Γιώργος Βλαβιανός και Γιάννης Μιχελάκης— δεν δείχνουν να τα δίνουν όλα. Εξαιρείται κανείς; Όχι ιδιαίτερα. Η πρόεδρος πρώην εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ευτέρπη Κουτζαμάνη, υπό πίεση και φόρτο, μοιάζει να έχει καταρρεύσει. Το αποτέλεσμα; Ένα Συμβούλιο που πνίγεται στη γραφειοκρατία και αδυνατεί να σηκώσει το βάρος των καιρών.
Ο θάνατος ενός διεθνούς ποδοσφαιριστή δεν είναι reality. Αλλά ποιος θα το πει ξεκάθαρα; Σίγουρα όχι το ΕΣΡ.
Μετοχές αντί μισθών – Ο ΣΥΡΙΖΑ παίζει με τους εργαζόμενους της Αυγής και του Κόκκινου
Ενώ οι εργαζόμενοι στην Αυγή και στο 105.5 Στο Κόκκινο παραμένουν επί μήνες απλήρωτοι, η Κουμουνδούρου ανακοινώνει… αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και καμπάνια ενίσχυσης, χωρίς όρους, χωρίς σχέδιο, χωρίς καν να ξεκαθαρίζεται αν υπάρχει όριο συμμετοχής. Όποιος θέλει, αγοράζει μετοχές των 10 ευρώ, με κατάθεση στον λογαριασμό της Left Media A.E. (ΙΒΑΝ: GR4501101590000015947063663). Πρόκειται περισσότερο για έκκληση επιβίωσης, παρά για εταιρική αναδιάρθρωση.
Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ήδη «ρίξει» 1,2 εκατομμύρια ευρώ από την κρατική χρηματοδότησή του στα κομματικά ΜΜΕ — το είπε ο ίδιος ο πρόεδρος του κόμματος Σωκράτης Φάμελλος στην Κεντρική Επιτροπή. Και τι κατάφερε; Μόνο προσωρινή κάλυψη αμοιβών και δύο δώρων. Τα υπόλοιπα δεδουλευμένα παραμένουν στον αέρα. Το ημερήσιο φύλλο της Αυγής έχει καταργηθεί από τις 25 Ιουνίου 2024. Ο σταθμός Στο Κόκκινο λειτουργεί με προσωπικό ασφαλείας και σοβαρές καθυστερήσεις πληρωμών.
Αντί να παρουσιάσουν ένα πλήρες σχέδιο εξυγίανσης, διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού και βιωσιμότητας, πετούν την ευθύνη στη βάση. Κι όλα αυτά ενώ μιλούν για «διαφάνεια», «πλουραλισμό» και «συμμετοχική δημοκρατία». Από πότε η διαχείριση κρίσης σημαίνει: «όποιος θέλει, βάζει λεφτά»;
Το μόνο πραγματικό σχέδιο προέρχεται από τους ίδιους τους εργαζόμενους: Τη Δευτέρα 19 Μαΐου, στις 18:30, στο Πάντειο Πανεπιστήμιο (αμφιθέατρο Σάκη Καράγιωργα ΙΙ), οι εργαζόμενοι της Αυγής και του 105,5 Στο Κόκκινο διοργανώνουν δημόσια εκδήλωση με τίτλο:
«Η κρίση στην ΑΥΓΗ και Στο Κόκκινο: προκλήσεις και προοπτικές των ΜΜΕ της Αριστεράς στην εποχή της μονοφωνίας».
Ρεκόρ 15ετίας σημείωσε ο Β’ Ημιτελικός-θρίλερ! – Τηλεθέαση έως και 64%
Ρεκόρ 15ετίας σημείωσε την Πέμπτη 15 Μαΐου, ο Β’ Ημιτελικός–θρίλερ, που έφερε την Klavdia και την «Αστερομάτα» στον αυριανό μεγάλο Τελικό της 69ης Eurovision.
Το show έκανε τη μεγαλύτερη τηλεθέαση από το 2010, με ποσοστό που άγγιξε το 39,5%, ενώ στο δυναμικό κοινό (18 έως 54 ετών) η τηλεθέαση κυμάνθηκε στο 50,3%!
Το τρίλεπτο που η Klavdia ανέβηκε στη σκηνή για να ερμηνεύσει το τραγούδι, η τηλεθέαση κυμάνθηκε στο 47,1% και στο 56,5% στο δυναμικό κοινό, ενώ –όπως ήταν αναμενόμενο– χτύπησε «κόκκινο» κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων, λόγω της αγωνίας αλλά και της προσδοκίας να προκριθεί η εκπρόσωπός μας.
Έτσι, η πρόκριση της Ελλάδας εκτόξευσε την τηλεθέαση στο 56,6%, ενώ στο δυναμικό κοινό η πλειοψηφία των θεατών ήταν συντονισμένη με την ΕΡΤ1, καθώς η τηλεθέαση έφτασε το 64,2%!
Manna Arcadia: Από το σανατόριο στο σύγχρονο θαύμα design – Το αφιέρωμα του GR Design στο Μουσείο Μπενάκη
Στο κατάμεστο αμφιθέατρο του του Μουσείου Μπενάκη την Τρίτη το βράδυ παρουσιάσθηκε το νέο τεύχος του περιοδικού Gr design αφιέρωμα στο Manna Arcadia.
Ο δημιουργός του περιοδικού Πάνος Κωνσταντόπουλος ανέφερε πως το «Σανατόριο της Μάνας» ήταν ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα από την Άννα Παπαδοπούλου το μακρινό 1929. Χτίστηκε στο αρκαδικό δάσος της Κορφοξυλιάς. Έγραψε την ιστορία του και άδοξα σταμάτησε να λειτουργεί εννέα χρόνια μετά. Τα χρόνια πέρασαν και το σανατόριο παρέμενε έρημο περιμένοντας την αναγέννησή του. Σήμερα ως design hotel γράφει Ιστορία. Ένα όραμα που ξεπερνά τα συμβατικά πλαίσια.
Μίλησαν για το ΜΑΝΝΑ ο Μ. Καστρινάκης απόγονος της Α. Μελά, ο Κ. Καρμπατάκης από το K-STUDIO, η Ελλη Παγκάλου, η Κυριακή Μπεϊόγλου, η υφάντρα Μαρία Σίγμα και ο ιδοκτήτης του ΜΑΝΝΑ Σταρτής Μπατάγιας. Το περιοδικό απένειμε το βραβείο δημιουργικότητας 2025 στο Manna Arcadia
Τπ περιοδικό grd αφιέρωσε ολόκληρο το τεύχος αφιέρωμα
Παγκόσμια πρωτιά: Η ΠΟΕΣΥ παρουσίασε Κώδικα Δεοντολογίας για τη χρήση ΑΙ στη Δημοσιογραφία
Σε μια εξαιρετικά σημαντική πρωτοβουλία με διεθνή απήχηση, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Συντακτών (ΠΟΕΣΥ) παρουσίασε την Τρίτη 14 Μαΐου 2025, στο κατάμεστο Αμφιθέατρο της ΕΣΗΕΑ, τον πρώτο Κώδικα Δεοντολογίας για την Τεχνητή Νοημοσύνη στη Δημοσιογραφία. Πρόκειται για παγκόσμια πρωτιά, καθώς για πρώτη φορά καταγράφονται επίσημα αρχές και κανόνες χρήσης της AI από δημοσιογράφους.
Τον Κώδικα συνέταξε επιτροπή που όρισε το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΕΣΥ και ενέκριναν οι Ενώσεις Συντακτών μέλη της Ομοσπονδίας. Πρόεδρος της Επιτροπής, ορίστηκε ο καθηγητής της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Σπύρος Βλαχόπουλος, και μέλη οι Βασίλης Βασιλόπουλος, δημοσιογράφος με συστηματική ενασχόληση με θέματα ψηφιακής ηθικής, διαφάνειας και δημοσιογραφικής λογοδοσίας, Ανδρέας Παναγόπουλος, Οργανωτικός Γραμματέας της ΠΟΕΣΥ και συντονιστής της Επιτροπής, Βάλια Καϊμάκη, δημοσιογράφος, επίκουρη καθηγήτρια Ιονίου Πανεπιστημίου, Νίκος Ελευθερόγλου, μέλος Γενικού Συμβουλίου της ΠΟΕΣΥ, Άρης Βραχάτης, επίκουρος καθηγητής Ιονίου Πανεπιστημίου, Σπύρος Τάσσης, δικηγόρος, πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και Ιδιωτικότητας, και Μαρία Τσίπρα, νομική σύμβουλος της ΠΟΕΣΥ.
Μιλώντας κατά την παρουσίαση ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, ανέφερε ότι η σύνταξη του Κώδικα «γράφει ιστορία και αφήνει παρακαταθήκη».
Βασικά σημεία
1. Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν υποκαθιστά τον δημοσιογράφο.
Αποτελεί εργαλείο υποβοήθησης και όχι πηγή πληροφόρησης. Η δημοσιογραφική κρίση και ευθύνη παραμένουν αδιαπραγμάτευτες.
2. Υποχρεωτική ανθρώπινη επιμέλεια σε κάθε στάδιο.
Το περιεχόμενο που παράγεται με χρήση ΤΝ πρέπει να ελέγχεται, να επαληθεύεται και να εγκρίνεται από τον συντάκτη.
3. Διαφάνεια στη χρήση ΤΝ προς το κοινό.
Ο αναγνώστης πρέπει να γνωρίζει πότε και πού χρησιμοποιήθηκε. Η σήμανση περιεχομένου είναι απαραίτητη και σαφής.
4. Ακρίβεια και αξιοπιστία των πληροφοριών.
Η ΤΝ δεν είναι πρωτογενής πηγή και τα στοιχεία της πρέπει να διασταυρώνονται πριν από κάθε δημοσίευση.
5. Προστασία της ιδιωτικότητας και των πηγών. Δεν επιτρέπεται η χρήση ευαίσθητων ή εμπιστευτικών δεδομένων σε εργαλεία ΤΝ ευρείας χρήσης χωρίς νομική κάλυψη.
6. Μηχανισμοί λογοδοσίας και σαφήνεια ευθύνης.
Η ευθύνη για το περιεχόμενο βαρύνει πάντα τον δημοσιογράφο. Πρέπει να καθορίζεται ποιος είναι υπόλογος σε κάθε χρήση ΤΝ.
7. Σεβασμός στα πνευματικά δικαιώματα και τις πηγές.
Η αναπαραγωγή περιεχομένου από ΤΝ απαιτεί σαφή άδεια. Οι δημιουργοί πρέπει να αποζημιώνονται δίκαια.
8. Ενημέρωση και επιμόρφωση των δημοσιογράφων.
Η χρήση ΤΝ προϋποθέτει κατάλληλη εκπαίδευση και επιμόρφωση. Απαγορεύεται η χρήση εργαλείων χωρίς γνώση των κινδύνων.
9. Αποφυγή παραπληροφόρησης και deep fakes.
Οι δημοσιογράφοι οφείλουν να διακρίνουν το αυθεντικό από το τεχνητό. Η παραποίηση εικόνας, ήχου ή βίντεο πρέπει να αποκαλύπτεται.
10. Συμμετοχή στη διακυβέρνηση της ΤΝ.
Οι δημοσιογραφικές ενώσεις πρέπει να έχουν ρόλο στους κανόνες. Ο Τύπος οφείλει να επηρεάζει τις εξελίξεις τεχνολογικά και ηθικά.
Το ΑΝΤ1+ γιορτάζει 3 χρόνια και προσφέρει -50% έκπτωση στους νέους συνδρομητές!
Με τρία χρόνια δυναμικής παρουσίας στην ελληνική αγορά streaming, το ΑΝΤ1+ συνεχίζει να προσφέρει πλούσιο, ποιοτικό και συνεχώς ανανεωμένο περιεχόμενο, συνδυάζοντας σειρές, ταινίες, εκπομπές και αθλητικά γεγονότα.
Οι συνδρομητές του ΑΝΤ1+ Family απολαμβάνουν σειρές όπως «Η Μάγισσα», «VIΠ» και «Παιχνίδια Εκδίκησης» πριν την τηλεοπτική προβολή, μέσω της υπηρεσίας ANT1+ Preview. Το πακέτο Family & Sports προσθέτει μοναδικό αθλητικό περιεχόμενο: Formula 1, NASCAR, Fight Network, Red Bull TV και πολλά ακόμη.
Διαθέσιμο σε όλες τις συσκευές, με ευκολία και ευελιξία, το ΑΝΤ1+ γιορτάζει με μισή τιμή για όλους τους νέους χρήστες!
Τάσος Ιορδανίδης – Ζωή Κρονάκη: Σε καλό δρόμο οι συζητήσεις με την ΕΡΤ για την επόμενη σεζόν
Αν και «δεν έχουν πέσει ακόμη οι υπογραφές», το τηλεοπτικό δίδυμο εμφανίστηκε θετικό για τη συνέχιση της συνεργασίας του με την ΕΡΤ, την οποία χαρακτήρισαν «καλό σπιτικό».
«Επί του… Περιστυλίου»: Το περιοδικό της Βουλής κυκλοφορεί πλέον και έντυπα
Μετά από 93 τεύχη αποκλειστικά σε ψηφιακή μορφή, το περιοδικό της Βουλής «Επί του… Περιστυλίου» αποκτά και έντυπη έκδοση.
Μια ακόμη μεγάλη αλλαγή στο ιδιοκτησιακό καθεστώς του Alpha.
Η United Group, που ελέγχεται από τη BC Partners, μπαίνει στο «παιχνίδι» αποκτώντας από κοινού τον έλεγχο του σταθμού με τη Motor Oil της οικογένειας Βαρδινογιάννη. Η συμφωνία δεν αφορά τον ραδιοφωνικό Alpha 98.9, που παραμένει στην Audiomax Συμμετοχών, μαζί με Δρόμο 89.8 και Δίεση 101.3. Ο Alpha συνεχίζει να πρωταγωνιστεί σε τηλεθέαση – τώρα και με νέα διεθνή πλάτη.
Πρωτιά για το “Dragons’ Den” στον ΑΝΤ1!
Το 5ο επεισόδιο του επιτυχημένου επιχειρηματικού show σκαρφάλωσε στην κορυφή της τηλεθέασης με 14,4% στο δυναμικό κοινό και 1.444.803 τηλεθεατές συνολικά. Οι επενδυτές έβαλαν 140.000 ευρώ σε νέες ιδέες, με highlight τη συμφωνία των 80.000€ για την 2D SCANNER και 60.000€ για τις κουβέρτες βαρύτητας PROSLEEP. Συνολικές επενδύσεις μέχρι τώρα; 951.000 ευρώ!
Η Νατάσσα Σιδηροκαστρίτου νέα Head of Content and Strategy στο Mad.gr
Με εμπειρία άνω των 20 ετών σε ΔΟΛ, Star, ΣΚΑΪ, Alpha και DPG Media, η Νατάσσα Σιδηροκαστρίτου αναλαμβάνει στρατηγικό ρόλο στον Όμιλο MAD, ως Head of Content and Strategy του Mad.gr. Παράλληλα, θα ηγηθεί της ανάπτυξης νέων websites για Gen Z και Millennials, με στόχο την ενίσχυση της digital παρουσίας του Ομίλου.
Η Βίκυ Χατζάκη στον αέρα του Happy 104
Από τη Δευτέρα έως και την Παρασκευή, 7 με 10 το πρωί, η Βίκυ Χατζάκη αναλαμβάνει την πρωινή ζώνη του Happy 104. Με θητεία σε Village 88.3, Mad Radio και Ραδιοδίκτυο, φέρνει νέα ενέργεια στον σταθμό του ΣΚΑΪ, που κερδίζει έδαφος στο ξένο ρεπερτόριο.
Οι «4 Τροχοί» περνούν στην «Καθημερινή»
Μετά από χρόνια συνεργασίας, η Καθημερινή του Θέμη Αλαφούζου αποκτά πλήρως το ιστορικό περιοδικό «4 Τροχοί», που μέχρι σήμερα φιλοξενούνταν μία φορά τον μήνα. Από αυτή την εβδομάδα, η έκδοση περνά εξ ολοκλήρου στον εκδοτικό έλεγχο της «Καθημερινής».
Ανοίγει ο δρόμος για μεταβιβάσεις και στους αυτοδιαχειριζόμενους ραδιοσταθμούς
Με νέα διάταξη του νομοσχεδίου Μαρινάκη, που τέθηκε σε διαβούλευση, επιτρέπεται πλέον η αλλαγή μετοχικής σύνθεσης και για συνεταιριστικά ραδιόφωνα όπως ο Best 92.6, ο Athens Voice FM και ο Voice 102.5. Η διάταξη, σε συνέχεια απόφασης του ΣτΕ, εξισώνει τα αυτοδιαχειριζόμενα ραδιόφωνα με τα υπόλοιπα – πάντα με έγκριση του ΕΣΡ.
Αποχώρησε από την “Εφημερίδα των Συντακτών” η Χριστίνα Κοψίνη
Με μια συγκινητική και ειλικρινή ανάρτηση, η δημοσιογράφος Χριστίνα Κοψίνη γνωστοποίησε την αποχώρησή της από την ΕΦΣΥΝ, όπου εργάστηκε τα τελευταία πέντε χρόνια. Μίλησε για έναν «μεγάλο έρωτα» που σβήνει μέσα στη ρουτίνα της συμβίωσης, αλλά αφήνει σημάδια. Αναγνώρισε την αξία των συναδέλφων, τον δημοκρατικό διάλογο, αλλά δεν έκρυψε και τις πληγές: μικροεγωισμοί, αντιθέσεις, και «υπολείμματα μιας θνήσκουσας πατριαρχίας». Ένα αντίο, με αλήθεια και αξιοπρέπεια.
Αποκλειστική συνεργασία Παραπολιτικών με τη “Daily Mail”
Μετά τους Times, ο Όμιλος Παραπολιτικά Media εξασφάλισε νέα αποκλειστική συνεργασία με τη βρετανική Daily Mail. Οι εφημερίδες Απογευματινή, Κυριακάτικη Απογευματινή και το iapogevmatini.gr θα δημοσιεύουν επιλεγμένα άρθρα από τις Daily Mail, Mail on Sunday και Mail Online, μεταφρασμένα στα ελληνικά. Η συνεργασία καλύπτει διεθνή θέματα γεωπολιτικής, επιστήμης, showbiz και οικονομίας.
Νέες σειρές στον Alpha
«Πόρτο Λεόνε», «Να με λες μαμά», «Σπίτι δίπλα στο ποτάμι» και «Άγιος έρωτας» (δεύτερη σεζόν) είναι οι τέσσερις σίγουρες σειρές που θα μεταδώσει από τη νέα σεζόν ο Alpha. Υπάρχει μία ακόμη σειρά που είναι στο στάδιο των συζητήσεων με πρωταγωνίστρια την Ελισάβετ Μουτάφη.
Η Μελανθία Τσώρακα Head of Marketing and Communications του MAD
Η Μελανθία Τσώρακα εντάσσεται στη δυναμική ομάδα του MAD, αναλαμβάνοντας τον ρόλο Head of Marketing and Communications.
«Ολυμπιακός ο Θρύλος» στο MEGA
Με αφορμή την συμπλήρωση των 100 χρόνων ένδοξης ιστορίας και θριάμβων του Ολυμπιακού, η ΠΑΕ Ολυμπιακός σε συνεργασία με την βραβευμένη εταιρεία παραγωγής ταινιών από το Ηνωμένο Βασίλειο «Red Mountain Films», παρουσιάζει την Πέμπτη 22 Μαΐου στις 23:10, στο MEGA το θεματικό ντοκιμαντέρ με τίτλο «ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ, Ο ΘΡΥΛΟΣ», για την κατάκτηση των πρώτων δύο ευρωπαϊκών ποδοσφαιρικών τροπαίων του Συλλόγου.
Ο ηγέτης και Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, κ. Βαγγέλης Μαρινάκης, οι θρύλοι Κριστιάν Καρεμπέ και Ντάρκο Κοβάσεβιτς, οι δύο προπονητές των θριάμβων Χοσέ Λουίς Μεντιλίμπαρ και Σωτήρης Συλαϊδόπουλος και ο αρχηγός της ομάδας, Κώστας Φορτούνης μιλούν στην κάμερα για όσα μαγικά ζήσαμε με τις κατακτήσεις των δύο ευρωπαϊκών τροπαίων. Οι πρωταγωνιστές Κωνσταντίνος Τζολάκης, Ροντινέι, Γιώργος Μασούρας, Χαράλαμπος Κωστούλας και Χρήστος Μουζακίτης μοιράζονται προσωπικές στιγμές από το μαγικό αυτό ταξίδι, μαζί και με άλλους συντελεστές του «ερυθρόλευκου» θριάμβου. Επίσης, ο πρόεδρος της UEFA κ. Αλεξάντερ Τσέφεριν και ο γενικός γραμματέας της UEFA, κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης αναφέρονται σε όσα σπουδαία πέτυχε ο Ολυμπιακός με την κατάκτηση των δύο ευρωπαϊκών τροπαίων σε μία χρονιά!
Ο ΠΣΑΕ ΜΜΕ στηρίζει το Παγκόσμιο Κύπελλο Αστέγων
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αθλουμένων Εργαζομένων στα μέσα ενημέρωσης με τη δρομική του ομάδα, η οποία συνεχώς αυξάνεται τα τελευταία δύο χρόνια, με άνδρες & γυναίκες συμμετέχοντες θα λάβει μέρος την Κυριακή 18 Μαΐου στον αγώνα των 5 χλμ. με τίτλο «Ειρηνοδρομία 2025»
Το σύνθημα των αγώνων μοναδικό και αλληλέγγυο: «Ένας δρόμος αξιών για όλους. Τρέχουμε για τα παιδιά μας! – Τρέχουμε για έναν καλύτερο κόσμο!»
ΕΚΚΟΜΕΔ: Προεγκρίσεις και εγκρίσεις χρηματοδότησης συνολικού ύψους 1.700.464,10€ για 24 κινηματογραφικά σχέδια
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Οπτικοακουστικών Μέσων και Δημιουργίας – Creative Greece ανακοινώνει προεγκρίσεις και εγκρίσεις χρηματοδότησης συνολικού ύψους 1.700.464,10€ για 24 κινηματογραφικά σχέδια που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος ΒΑΣΙΚΟ της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Παραγωγής του ΕΚΚΟΜΕΔ – Creative Greece κατά την Β΄ περίοδο περίοδο 2024 με καταληκτική ημερομηνία υποβολής 31.01.2025.
Με την ευκαιρία αυτή, τονίζεται ότι με τον τρόπο που υλοποιήθηκε το πρώτο τετράμηνο εκτέλεσης του προϋπολογισμού του τρέχοντος έτους, επέτρεψε το ποσό των εγκρίσεων και προεγκρίσεων, συνολικού ύψους 1,8 εκ. € (ανακοίνωση Ιανουαρίου 2025) να μην βαρύνει τον κωδικό για τα επιλεκτικά προγράμματα του φορέα, συνολικού ύψους 6,5 εκ. €, για το τρέχον έτος.
Στάδιο ΠΑΡΑΓΩΓΗ
Για το στάδιο ΠΑΡΑΓΩΓΗ του προγράμματος ΒΑΣΙΚΟ προεγκρίνεται χρηματοδότησης συνολικού ύψους 1.600.000€ στα σχέδια:
ΓΚΡΙΖΟΣ ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΟΣ (μυθοπλασία)
Σενάριο: Γιώργος Γούσης, Βασίλειος Δανέλλης
Σκηνοθεσία: Γιώργος Γούσης
Παραγωγή: ΠΛANKTON ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ι.Κ.Ε
Ποσό προέγκρισης: 270.000,00€
Ο ΔΙΕΡΜΗΝΕΑΣ (μυθοπλασία)
Σενάριο – Σκηνοθεσία: Κώστας Γεραμπίνης
Παραγωγή: Χρήστος Γιαννακόπουλος
Ποσό προέγκρισης: 90.000,00€
Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΝΙΚΟ (μυθοπλασία, παιδικό)
Σενάριο: Αλεξάνδρα Δυράνη – Μαούνη
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Φραγκόπουλος
Παραγωγή: ANEMON Α.Μ.Κ.Ε.
Ποσό προέγκρισης: 270.000,00€
ΚΑΣΤΡΟ (ντοκιμαντέρ)
Σενάριο – Σκηνοθεσία: Λουκάς Παλαιοκρασάς
Παραγωγή: FILMIKI PRODUCTIONS A.E.
Ποσό προέγκρισης: 50.000€
ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΚΟΙ ΦΟΒΟΙ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΕΙΣ (μυθοπλασία)
Σενάριο – Σκηνοθεσία: Ελίνα Ψύκου
Παραγωγή: Ευαγγελία (Ελίνα) Ψύκου
Ποσό προέγκρισης: 270.000€
ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΤΟΥ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΥ (μυθοπλασία)
Σενάριο: Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος, Ανθή Γιαννακοπούλου, Παναγιώτης Χριστόπουλος
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος
Παραγωγή: LUCID DREAMERS PRODUCTIONS MON.IKE
Ποσό προέγκρισης: 220.000€
ΜΗΤΕΡΑ (ντοκιμαντέρ)
Σενάριο – Σκηνοθεσία: Γιάννης Μισουρίδης
Παραγωγή: Μαρίνα Δανέζη
Ποσό προέγκρισης: 60.000€
ΜΟΜΤΣΚΙ ΚΑΜΕΝ – Ο ΒΡΑΧΟΣ ΤΟΥ ΚΟΡΙΤΣΙΟΥ (ντοκιμαντέρ)
Σενάριο – Σκηνοθεσία: Μαρία Σιδηροπούλου, Chloe Bruhat
Παραγωγή: THUNDERBIRD PRODUCTIONS Ο.Ε.
Ποσό προέγκρισης: 60.000€
ΟΔΟΣ ΑΣΤΕΡΟΥΣΙΑ ΟΡΗ (ντοκιμαντέρ)
Σενάριο – Σκηνοθεσία: Χρήστος Αδριανόπουλος
Παραγωγή: ΑΛΙΠΝΟΟΣ Α.Ε.
Ποσό προέγκρισης: 40.000€
ΣΙΔΝΕΪ (μυθοπλασία)
Σενάριο: Γρηγόρης Ρέντης, Νικόλας Κούλογλου, Pauline Wolff
Σκηνοθεσία: Γρηγόρης Ρέντης
Παραγωγή: MODIANO Α.Ε.
Ποσό προέγκρισης: 270.000€
Στάδιο DEVELOPMENT
Για το στάδιο DEVELOPMENT του προγράμματος ΒΑΣΙΚΟ χορηγείται έγκριση χρηματοδότησης συνολικού ύψους 40.000€ στα σχέδια:
ΚΑΙΤΗ & ΛΕΝΑ (μυθοπλασία)
Σενάριο: Σύλλας Τζουμέρκας, Βάσια Ατταριάν
Σκηνοθεσία: Σύλλας Τζουμέρκας
Παραγωγή: HOMEMADE FILMS ΜΟΝ.ΙΚΕ
Ποσό έγκρισης: 10.000 €
ΚΛΕΜΜΕΝΟ ΔΑΧΤΥΛΟ (μυθοπλασία, παιδικό)
Σενάριο – Σκηνοθεσία: Χάρης Πατραμάνης
Παραγωγή: ASTERISK* Ε.Ε.
Ποσό έγκρισης: 10.000 €
ΜΠΙΓΚ ΜΠΕΪΜΠΙ ΜΠΕΤΤΥ (μυθοπλασία)
Σενάριο: Αρασέλη Λαιμού, Joel Garber
Σκηνοθεσία: Αρασέλη Λαιμού
Παραγωγή: STUDIOBAUHAUS I.K.E.
Ποσό έγκρισης: 10.000 €
ΤΕΤΤΙΞ (μυθοπλασία, παιδικό)
Σενάριο: Κώστας Βραχνός, Στυλιανή Σερέφογλου
Σκηνοθεσία: Στυλιανή Σερέφογλου
Παραγωγή: OPEN BORDERS ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ Ε.Ε.
Ποσό έγκρισης: 10.000 €
Στάδιο ΓΡΑΦΗ
Για το στάδιο ΓΡΑΦΗ του προγράμματος ΒΑΣΙΚΟ χορηγείται έγκριση χρηματοδότησης συνολικού ύψους 60.464,10€ στα κινηματογραφικά σχέδια:
PIRATELAND (μυθοπλασία)
Σενάριο: Σταύρος Πετρόπουλος, Γεώργιος Γούσης, Βασίλειος Δανέλλης
Σκηνοθεσία: Σταύρος Πετρόπουλος
Παραγωγή: ΑΛΑΣΚΑ ΦΙΛΜΣ Ι.Κ.Ε.
Ποσό έγκρισης: 7.000€
Η ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΡΑ ΤΗΣ ΜΕΔΟΥΣΑΣ (μυθοπλασία, παιδικό, animation)
Σενάριο: Μαρία Ζαβάκου
Ποσό έγκρισης: 5.000€ πλέον εργοδοτικών εισφορών 22,29% (1.114,50€) Σύνολο: 6.114,50 €
ΑΛΜΠΑΤΡΟΣ (μυθοπλασία)
Σενάριο – Σκηνοθεσία: Γιάννης Κορρές
Ποσό έγκρισης: 5.000€ πλέον εργοδοτικών εισφορών 22,29% (1.114,50€) Σύνολο: 6.114,50 €
ΑΠΟΔΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΕΝΤΡΟΝΟΤΙΑ ΑΘΗΝΑ (μυθοπλασία)
Σενάριο: Βασίλης Παλαμάρας, Δημήτρης Μπαβέλλας
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μπαβέλλας
Παραγωγή: Γεωργία Πετροπούλου
Ποσό έγκρισης: 7.000€
Η ΓΗ ΤΩΝ ΑΙΩΝΙΩΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΧΩΡΗΣΕΩΝ (μυθοπλασία)
Σενάριο: Σοφία Γεωργοβασίλη, Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη
Παραγωγή: OXYA E.E
Ποσό έγκρισης: 7.000€
ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ (μυθοπλασία)
Σενάριο – Σκηνοθεσία: Γιάννης Βεσλεμές
Ποσό έγκρισης: 5.000€ πλέον εργοδοτικών εισφορών 22,29% (1.114,50 €) Σύνολο: 6.114,50€
Ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΞΕΡΕ ΚΟΛΥΜΠΙ (ντοκιμαντέρ)
Σενάριο – Σκηνοθεσία: Σπύρος Μαντζαβίνος
Παραγωγή: ΑΛΑΣΚΑ ΦΙΛΜΣ Ι.Κ.Ε.
Ποσό έγκρισης: 4.000€
ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΣΙΩΠΗΣ (μυθοπλασία)
Σενάριο – Σκηνοθεσία: Στέργιος Ντινόπουλος
Ποσό έγκρισης: 5.000€ πλέον εργοδοτικών εισφορών 22,29% (1.114,50€) Σύνολο: 6.114,50€
ΟΙ ΣΥΝΟΜΩΤΕΣ (μυθοπλασία)
Σενάριο – Σκηνοθεσία: Ειρήνη Βαχλιώτη
Ποσό έγκρισης: 5.000€ πλέον εργοδοτικών εισφορών 22,29% (1.114,50€) Σύνολο: 6.114,50 €
ΟΙ ΦΩΝΕΣ ΚΑΙ ΕΓΩ (ντοκιμαντέρ)
Σενάριο – Σκηνοθεσία: Στρατής Χατζηελενούδας
Ποσό έγκρισης: 4.000€ πλέον εργοδοτικών εισφορών 22,29% (891,60€). Σύνολο: 4.891,60€
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Λιβύη: Νεκρός αστυνομικός μετά από απόπειρα επίθεσης στην έδρα της κυβέρνησης
- Διαφημίσεις «Η Ωραία Ακρόπολη», στο Ζάππειο μια μέρα, παπούτσι από τον τόπο σου και… κλάμα η κυρία
- Παπανικόλας (Ολυμπία Οδός): Η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος έχει ξεπεράσει το 77%
- Ραντεβού το φθινόπωρο με τη Fitch – Διακριτικές συστάσεις για την παροχολογία: Ανάλυση mononews για την αναβάθμιση
