Το πρόγραμμα επιδοτήσεων «Κινούμαι Ηλεκτρικά» έχει ως στόχο την επιδότηση αγοράς νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Ξεκίνησε ως αρμοδιότητα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και από το καλοκαίρι του 2023 πέρασε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Μέχρι σήμερα έχουν δοθεί από το ΚΗ1 11.5 εκ. ευρώ (από 40 εκ που διατέθηκαν), από το ΚΗ2 52 εκ. ευρώ (65εκ. είχαν δεσμευτεί συνολικά, οι πληρωμές συνεχίζονται) ενώ στο ΚΗ3 εξαντλήθηκαν οι πόροι των 33 εκ. ευρώ σε 7 μόλις μήνες.
Το ΚΗ3 είναι το πρώτο πρόγραμμα επιδοτήσεων που εξαντλήθηκαν τα διαθέσιμα κεφάλαια από αγοραστές, παρότι απομένουν ακόμη 4 μήνες για την ολοκλήρωσή του με βάση την Κοινή Υπουργική Απόφαση (30/4/25). Αυτό το διάστημα από 1/5/24 ως 30/11/24 πουλήθηκαν 5442 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Από τον Αύγουστο του 2024, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταβάλει επιδοτήσεις συνολικού ποσού 8.994.185,38 ευρώ σε 2.100 δικαιούχους για 2.178 ηλεκτρικά οχήματα. Τα υπόλοιπα 24 εκ. του προγράμματος είναι δεσμευμένα και θα πιστωθούν στους λογαριασμούς των δικαιούχων τους επόμενους μήνες. Με αυτό τον τρόπο ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα έφτασε τις 20.000. Από αυτά ταξινομήθηκαν φέτος 7626 ηλεκτρικά αυτοκίνητα (30/11/24), πέρυσι 6379 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, 2827 ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2022 και 2176 ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2021.
Οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια και δεικνύουν ότι υπάρχει μια γεωμετρική πρόοδος στις ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων που οφείλεται στο πετυχημένο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Όμως κακά τα ψέματα η θετική πορεία των πωλήσεων θα διακοπεί απότομα αν δεν συνεχιστεί το πρόγραμμα Κρατικών Επιδοτήσεων.H Δράση χρηματοδοτείται από τα έσοδα των αδιάθετων δικαιωμάτων ρύπων όπως αυτά περιγράφονται σε σχετική Υπουργική απόφαση.
Ήδη οι πρώτες αντιδράσεις μετά την εξάντληση των κεφαλαίων στο ΚΗ3, που καταγράφονται στα σημεία πώλησης είναι αρνητικές. Οι υποψήφιοι πελάτες παρότι ενημερώνονται ότι το πρόγραμμα θα είναι σε ισχύ ως το τέλος Απριλίου, διστάζουν να προχωρήσουν μη γνωρίζοντας αν και πότε θα διατεθούν νέα κεφάλαια. Αυτό θα έχει ως συνέπεια την καθίζηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων το επόμενο διάστημα.
Η αβεβαιότητα επηρεάζει την λειτουργία των εισαγωγικών εταιρειών, οι υπεύθυνοι πωλήσεων μαδούν τη μαργαρίτα (θα βάλει, δε θα βάλει) για να εκτιμήσουν το ύψος των παραγγελιών του 2025, τις οποίες οφείλουν να θέσουν αυτές τις μέρες. Την ίδια ώρα μεγάλο ερωτηματικό παραμένει τι θα γίνει μετά το πέρας του ΚΗ3 στα τέλη Απριλίου. Προφανώς οι απαντήσεις θα δοθούν από την κυβέρνηση και τον αρμόδιο Υπουργό, αποτελεί όμως τροχοπέδη για την αγορά το διάστημα που μεσολαβεί από σήμερα ως την μέρα των ανακοινώσεων. Όσο μεγαλύτερο δε αυτό το διάστημα, τόσο το χειρότερο.
Διαβάστε επίσης:
«Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» και «Πράσινα Ταξί»: Νέες επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων
DS8: Μας κακομαθαίνετε κ. πρέσβη! (video)
«Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»: Επιπλέον €4 εκατ. στο πρόγραμμα για νέες αιτήσεις
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πετρέλαιο: Στο υψηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο το WTI μετά τις δηλώσεις Τραμπ
- Αντόνιο Γκουτέρες: Ζήτησε άμεση κατάπαυση του πυρός μεταξύ Ιράν και Ισραήλ
- Κίνα: Ανησυχία πως η σύγκρουση Ιράν-Ισραήλ μπορεί να γίνει ανεξέλεγκτη
- Θεσσαλονίκη: Στην Ηλεία βρέθηκαν οι γονείς του 11 μηνών μωρού που το άφησαν στο μπαλκόνι

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα
Οικογένεια Δακτυλίδη: Από τον μεταχειρισμένο εκσκαφέα και τα λεωφορεία στη Μύκονο, στα πένταστερα ξενοδοχεία

Τα κανόνια και το ράλι των μετοχών, γιατί ο Ψάλτης πήρε το 5% της Prodea, το νέο deal του Χάρη Βαφειά, ο Καρώνης προκαλεί τον Ντίμον, το στοίχημα του Καραμούζη, ο γάμος στις Σπέτσες (νο2) και η βλαχομπαρόκ δημοσιογράφος στο mega yacht
