array(0) {
}
        
    
Menu
1.27%
Τζίρος: 322.97 εκατ.

Η Δόμνα Μιχαηλίδου στο My Story: Η νέα ζωή με το παιδί, οι προκλήσεις του υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, γήπεδο και μηχανή

ΔΕΘ 2024

ΑΚΤΩΡ: Παραδίδει σύντομα το Μετρό Θεσσαλονίκης

Η ΑΚΤΩΡ, θυγατρική του Ομίλου Intrakat, ολοκληρώνει την κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης με στόχο να το παραδώσει στο ελληνικό κράτος τον Νοέμβριο του 2024.

Πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο, το οποίο, όταν τεθεί σε λειτουργία, όχι μόνο θα αναβαθμίσει τη Θεσσαλονίκη, αλλά και θα αποτελεί ένα από τα πιο σύγχρονα έργα μετρό στην Ευρώπη, με αρκετές καινοτόμες προδιαγραφές, όπως η χρήση συρμών χωρίς μηχανοδηγούς (driverless).

1

Η υλοποίηση του έργου σηματοδοτεί μία σημαντική στιγμή στην τεχνική ιστορία της Ελλάδας, καθώς Έλληνες μηχανικοί εργάζονται πυρετωδώς για την αποπεράτωση ενός διόλου αυτονόητου και ίσως του πλέον δύσκολου υπογείου έργου της ελληνικής ιστορίας.

Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία, έχουν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού σε όλους τους σταθμούς της κύριας γραμμής καθώς και η εγκατάσταση των ηλεκτρομηχανολογικών (Η/Μ) συστημάτων, οι δοκιμές των οποίων βρίσκονται σε εξέλιξη, με στόχο την έγκαιρη παράδοση του έργου στο ελληνικό κράτος.

Για την επιτάχυνση της κατασκευής του έργου προηγήθηκε μία εκτεταμένη και γρήγορη κινητοποίηση υλικών και ανθρώπινων πόρων, με στόχο να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα του έργου χωρίς παρεκκλίσεις, έπειτα από την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ από τον Όμιλο Intrakat τον Νοέμβριο του 2023, η οποία δημιούργησε έναν μεγάλο πόλο στις κατασκευές στην Ελλάδα.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης (βασική γραμμή) έχει μήκος γραμμής 9,6 χλμ., 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα Αμαξοστάσιο, συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων, στην περιοχή της Πυλαίας. Το έργο της Επέκτασης προς Καλαμαριά, το οποίο επίσης υλοποιεί η ΑΚΤΩΡ, περιλαμβάνει 5 νέους Σταθμούς («Νομαρχία», «Καλαμαριά», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα») με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ. και θα διασυνδεθεί λειτουργικά με την κύρια γραμμή.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα αναβαθμίσει την καθημερινότητα της πόλης, καθώς θα προσφέρει ταχύτητα και άνεση στην μετακίνηση. Αναμένεται να εξυπηρετεί περίπου 315.000 πολίτες ημερησίως και με τη λειτουργία του υπολογίζεται ότι θα περιορίσει την κυκλοφορία των Ι.Χ. κατά 60.000 και θα οδηγήσει σε μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους, αντίστοιχα, αλλά και σε σημαντικά οφέλη στο ισοζύγιο πληρωμών της χώρας, λόγω της μείωσης της κατανάλωσης υγρών καυσίμων.

Παράλληλα, η ΑΚΤΩΡ υλοποιεί μία ακόμη σύμβαση για τη δημιουργία ενός σύγχρονου συγκοινωνιακού κόμβου στην περιοχή του σταθμού «Νέα Ελβετία», που θα λειτουργήσει ως «πύλη» και θα διευκολύνει τις μετακινήσεις των κατοίκων των περιαστικών περιοχών από και προς τον ομώνυμο τερματικό σταθμό του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται για έναν σύγχρονο συγκοινωνιακό κόμβο, που θα περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες εγκαταστάσεις για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, όπως Σταθμό Μετεπιβίβασης λεωφορείων, χώρο για μετεπιβίβαση σε Ταξί και ΙΧ οχήματα, στο πλαίσιο του οποίου υλοποιείται και ένα σημαντικό συγκοινωνιακό έργο που θα συνδέσει τον σταθμό με την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών, ενώ θα δημιουργηθεί και ποδηλατόδρομος.

Αλέξανδρος Εξάρχου, Πρόεδρος ΔΣ & Διευθύνων Σύμβουλος ΑΚΤΩΡ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΘ 2024: Το Υπερταμείο βάζει… καλάθι στην ανάπτυξη

Κλείδωσαν οι εξαγγελίες της ΔΕΘ – 40 παρεμβάσεις για όλους

Κώστας Τσιάρας-Θεσσαλονίκη: Ανάγκη η εξασφάλιση της βιωσιμότητας του πρωτογενούς τομέα

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η σφαγή των αμνών, ο super Κόκκαλης και το ράλι της Intralot, τα νέα πλοία του Νίκου Βαρδινογιάννη, ποιος εφοπλιστής είπε «είμαι χαζός», ο νταλαβεριτζής manager σε νέες περιπέτειες και το κάλεσμα του Αποστολόπουλου
Τέλος ο επίμονος πωλητής της Πειραιώς, όλα έτοιμα για Intralot, ο θρίαμβος του Τάνι, οι νέες περιπέτειες του «νταλαβεριτζή Δόκτωρα», η οργή στις Σπέτσες, τι συμβαίνει με τους εφοπλιστές Ιγγλέση, και το dinner party των Khoury
Μαυροβούνι – Έδεσσα: Τρεις οι «μνηστήρες» για το οδικό mega project των 445 εκατ.
Ο όμιλος AKTOR διεκδικεί νέα έργα ύψους 3,7 δισ. ευρώ στη Ρουμανία – Η ισχυρή παρουσία και οι προοπτικές
Οι διαμαντοφορεμένες μετοχές, τι συμβαίνει σε Αττικής, Intracom, Aegean, δημόσια πρόταση για ΟΛΘ, το 4-0 του Πιερ, η συγκίνηση του Παμπούκη, η βλάχα δημοσιογράφος και τα γενέθλια της Κλέλιας Χατζηιωάννου
ΕΥΔΑΠ: Οι περίεργες αποφάσεις Σαχίνη και τα μυστήρια ενός διαγωνισμού 110 εκατ. ευρώ
Η MOH και το tip για την Intracom, ο fan της ΓΕΚ, το παρασκήνιο της Βρεττού, ο νταλαβεριτζής καθηγητής, η ΕΥΔΑΠ και τα μυστήρια ενός διαγωνισμού, και τα γενέθλια του Τσάκου
Οι ακροβασίες Βρούτση – Μυλωνάκη, οι 11 ισχυρές και το παλτό, η δίψα για μετοχές της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, πόσο χρήμα καίνε στο 🏀 Γιαννακόπουλος και Αγγελόπουλοι, το νέο beef Φραγγιά – Κούστα στις Σπέτσες, το deal της Φράγκου και το lunch της Al Khashloq
Όλη η αλήθεια για το μπάσκετ και το ΜΜ, τι συμβαίνει σε ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και AKTOR, o γιαπωνέζος (wanna be) πρόεδρος του Ελληνοαμερικανικού, τα 4 νέα πλοία του Πολέμη, και ένα quiz με την άφιξη του Τράμπ στην Ελλάδα
Κάρλο Μπιάνκο (Thema) για Μετρό Θεσσαλονίκης: Τεχνολογικό «διαμάντι» που ελέγχει την ασφάλεια 10 φορές το δευτερόλεπτο