• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των tankers – Έκρηξη 76% για την αγορά των dirty products

    ναυλαγορά ναυτιλία


    Ανάμεικτες ήταν οι τάσεις στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς υγρού φορτίου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 27 Νοεμβρίου – 1 Δεκεμβρίου 2017. Ωστόσο, η αγορά των dirty products κατόρθωσε να καταγράψει εντυπωσιακή άνοδο της τάξεως του 76%.

    VLCC

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, σε πτωτική τροχιά κινήθηκαν οι τιμές των ναύλων του Περσικού Κόλπου στα πλοία τύπου VLCC την εβδομάδα που πέρασε, με ανεπαρκή αριθμό νέων φορτίων ειδικά σε διαδρομές προς τα ανατολικά. Επιπροσθέτως, υποτονικά κινήθηκε και η αγορά της Δυτικής Αφρικής με τις τιμές των ναύλων σε ταξίδια προς την Ασία να κυμαίνονται σχεδόν στα ίδια επίπεδα με προηγούμενες συμφωνίες, ενώ αντίστοιχη εικόνα παρουσίασαν και οι τιμές σε ταξίδια προς την Ινδία.

    Τέλος, όπως επισημαίνουν οι αναλυτές, με την παρούσα υπερπροσφορά διαθέσιμου τονάζ που έχει παρατηρηθεί δεν αναμένεται κάποια επικείμενη αλλαγή.

    • Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση 7% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $13.657 ημερησίως.

    SUEZMAXES

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, αυξημένη ήταν η κινητικότητα της αγοράς του Ατλαντικού στα πλοία τύπου Suezmax, με νέα φορτία και την προσφορά του διαθέσιμου τονάζ να περιορίζεται, με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων να ενισχυθούν και η τιμή στην διαδρομή από τη Δυτική Αφρική προς τη Βόρεια Θάλασσα να αυξηθεί στα επίπεδα των WS95.

    Επιπροσθέτως, σημαντική ανάκαμψη παρουσίασαν και οι αγορές της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας, με την τιμή στην διαδρομή από τη Μαύρη Θάλασσα προς τη Μεσόγειο επίσης να ενισχυθεί στα επίπεδα των WS95.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα
    • Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε σημαντική άνοδο της τάξεως του 26% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $18.730 ημερησίως.

    AFRAMAXES

    Ανάμεικτη ήταν η αγορά στα πλοία τύπου Aframax την εβδομάδα που πέρασε, με τις τιμές των ναύλων στην Καραϊβική να ενισχύονται κοντά στα επίπεδα των WS170, ενώ αντίθετα, οι αγορές της Μεσογείου και της Μαύρης θάλασσας παρουσίασαν ύφεση, κυρίως λόγω του αυξημένου αριθμού αναμενόμενων πλοίων σε σύντομο χρονικό διάστημα.

    Και στις αγορές της Βαλτικής και της Βόρειας Θάλασσας, επίσης παρατηρήθηκε αυξημένη υπερπροσφορά σε διαθέσιμο τονάζ, με αποτέλεσμα οι τιμές σε διαδρομές από την Βαλτική να υποχωρήσουν στα επίπεδα των WS70, ενώ παράλληλα, οι τιμές των ναύλων σε διαδρομές εντός Βόρειας Θάλασσας κυμάνθηκαν κοντά στα επίπεδα των WS95.

    • Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση 26% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $10.191 ημερησίως.

    LR/MR

    Στα πλοία τύπου MR την εβδομάδα που πέρασε, η αγορά ήταν δραστήρια με την τιμή στη διαδρομή από τη Βόρεια Θάλασσα προς τις αμερικανικές ακτές να ενισχύεται από WS130 σε WS160. Παρόλα αυτά, η τιμή στη διαδρομή από τον Κόλπο της Αμερικής προς τη Βόρεια Θάλασσα υποχώρησε από WS135 σε WS100.

    Εν τω μεταξύ, η αγορά των πλοίων τύπου LR1 ήταν επίσης δραστήρια, με εισροή φορτίων και την προσφορά του διαθέσιμου να τονάζ να έχει περιοριστεί, με αποτέλεσμα η τιμή στη διαδρομή από τη Βόρεια Θάλασσα προς τη Δυτική Αφρική να αυξηθεί σε WS122,5. Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά των πλοίων τύπου LR2, με τη ζήτηση να έχει αυξηθεί και την κατ’ αποκοπή (lumpsum) τιμή στη διαδρομή από τη Μεσόγειο προς την Ιαπωνία να ενισχύεται σε $2 εκατ.

    Τώρα, ανατολικά του Σουέζ, οι τιμές των ναύλων παρέμειναν σχετικά σταθερές, σε σχέση με το αντίστοιχο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας. Παρόλα αυτά, οι τιμές στα LR1s για ταξίδια προς την Ερυθρά Θάλασσα ενισχύθηκαν, καθώς παρατηρήθηκε έλλειψη διαθέσιμου τονάζ στην περιοχή, ενώ παράλληλα στα LR2s, η αγορά ήταν δραστήρια, όμως οι τιμές δεν παρουσίασαν σημαντική άνοδο.

    • O καθαρός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα MRs παρουσίασε οριακή άνοδο 3% στα $11.283 ημερησίως, ενώ στα Handy, ενισχύθηκε κατά 35% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $10.485.

    Dirty products

    Στα Dirty products, η αγορά των πλοίων τύπου Panamax στην Καραϊβική ήταν εξαιρετικά δραστήρια, με αποτέλεσμα λίγα πλοία μόνο να είναι διατεθειμένα να ταξιδέψουν υπό έρμα προς την περιοχή της Ευρώπης. Έτσι, οι τιμές των ναύλων σε διαδρομές από τη Μεσόγειο και τη Βόρεια Θάλασσα διαμορφώθηκαν στα επίπεδα των WS140.

    • Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε εντυπωσιακή άνοδο της τάξεως του 76% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $14.359 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιώργος Καραγεωργίου: Νέο τεράστιο deal από την ναυτιλιακή του Ιδρύματος Ωνάση

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: SHIPPING FOCUS: Τρίτο capesize για την JP Morgan

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αυτό είναι το πρώτο πλοίο που καίει υδρογόνο – Σχέδια για επέκταση και στα φορτηγά μέχρι το 2019



    ΣΧΟΛΙΑ