• Ναυτιλία

    Συναγερμός από τους αναλυτές για την αγορά πλοίων LNG: Οι φόβοι και οι ανησυχίες

    Πήτερ Λιβανός GasLog Partners

    Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) “GasLog Seattle” της GasLog Partners είναι χωρητικότητας 155.000-cbm και κατασκευής του έτους 2013


    Οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς LNG έχουν ανέλθει στο υψηλότερο επίπεδο από την παγκόσμια οικονομική κρίση, αναφέρουν οι αναλυτές, ενώ φέτος έχουν υπογραφεί οι περισσότερες συμφωνίες από το 2004.

    Σύμφωνα με την εταιρεία Stifel, μετά τη νέα διπλή παραγγελία στην οποία προχώρησε η ναυτιλιακή GasLog του εφοπλιστή Πήτερ Λιβανού, τα νεότευκτα LNG για το 2018 ανέρχονται σε 65. Ο αριθμός αυτός είναι αρκετά μεγάλος σε σχέση με τα 52 πλοία για τα οποία είχαν γίνει παραγγελίες τα προηγούμενα τρία χρόνια συνολικά.

    Σημειώνεται ότι στα μέσα της χρονιάς οι αναλυτές προέβλεπαν ότι ο αριθμός των νεότευκτων LNG για το τρέχον έτος μπορεί να φτάσει στα 50 πλοία.

    Ο Ben Nolan, αναλυτής της Stifel αναφέρει: “Αν και πιστεύουμε ότι η μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της αγοράς LNG θα έχει σταθερά ανοδική πορεία, αναμένουμε ότι θα υπάρξει περίοδος περιορισμένης αύξησης του φορτίου μεταξύ 2021 και 2023”.

    Σημειώνεται ότι και ο CEO της GasLog, Paul Wogan έχει εκφράσει τις ανησυχίες του σχετικά με την αύξηση των νέων παραγγελιών.

    Σε μια εκδήλωση της Nordea στο Λονδίνο το Δεκέμβριο, ο Mark Kremin, διευθύνων σύμβουλος της Teekay LNG, παρότρυνε επίσης τους εφοπλιστές να δείξουν συγκράτηση στη σύναψη νέων παραγγελιών. “Οι πλοιοκτήτες είναι σαν τους ανθρακωρύχους”, είπε. “Μόλις βρουν λίγο χρυσό σκάβουν μια μεγάλη τρύπα.”

    Ο Nolan τόνισε ότι τρία projects που ολοκληρώθηκαν το 2018, δημιούργησαν συνολικά ανάγκη για περίπου 29 νέα πλοία. “Κατά συνέπεια, αναμένουμε ότι η αγορά μεταφοράς LNG θα μπορούσε να παρουσιάσει υπερπροσφορά μέχρι να ξεκινήσουν περισσότερα νέα έργα”

    “Κάθε νέο πλοίο – συμπεριλαμβανομένων και των δύο τελευταίων- μπορεί να επιτείνει το πρόβλημα”, υποστήριξε.

    Στην αύξηση των νέων παραγγελιών για πλοία LNG έχει συμβάλει και το γεγονός ότι παρατηρείται έλλειψη παραγγελιών στους άλλους κλάδους της ναυτιλίας, ενώ παράλληλα οι τιμές στα ναυπηγεία κυμαίνονται σε ελκυστικά επίπεδα.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Δ. Διαμαντίδης: Ο εφοπλιστής με την υψηλή ρευστότητα και το μηδενικό δανεισμό

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:   Νίκος Μαρτίνος: Ο εφοπλιστής – DJ που κάνει το πλήθος να χορεύει (video)

    MH ΧΑΣΕΤΕ:  Oι εφοπλιστές που σκέφτονται να αποχαιρετίσουν το 2018 με νέες παραγγελίες LNG



    ΣΧΟΛΙΑ