• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των tankers – Πτώση 39% στα VLCCs

    • Έλλη Πατέρα
    Γουλανδρής ναυλαγορά


    Ανοδικές ήταν οι τάσεις στη ναυλαγορά για την πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς υγρού φορτίου την εβδομάδα 4-8 Δεκεμβρίου 2017 με εξαίρεση την αγορά των πλοίων τύπου VLCC που παρουσίασε σημαντική πτώση της τάξεως του 39%.

    VLCC

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, οι πτωτικές τάσεις της αγοράς στα πλοία τύπου VLCC συνεχίστηκαν και την εβδομάδα που πέρασε, με υποχώρηση στις τιμές των ναύλων σε όλες τις περιοχές.

    Ειδικότερα, η υπερπροσφορά σε διαθέσιμο τονάζ από την Ασία σε συνδυασμό με τον περιορισμένο αριθμό συμφωνιών στον Περσικό Κόλπο άσκησαν πίεση στους πλοιοκτήτες, ενώ σύμφωνα με την άποψη των αναλυτών δεν αναμένουν αλλαγή του σκηνικού στο άμεσο μέλλον. Όπως χαρακτηριστικά σχολίασαν: «με ως 13 προσφορές για ένα φορτίο, οι τιμές των ναύλων μόνο μια κατεύθυνση μπορούν να έχουν».

    • Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε σημαντική πτώση της τάξεως του 39% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $8.322 ημερησίως.

    SUEZMAXES

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, επιβράδυνση στις ανοδικές τάσεις της αγοράς παρατηρήθηκε στα πλοία τύπου Suezmax την εβδομάδα που πέρασε σε όλες τις περιοχές, με την τιμή στη διαδρομή από την Δυτική Αφρική προς τη Βόρεια Θάλασσα να διαμορφώνεται σε WS90 και από την Μαύρη Θάλασσα προς την Μεσόγειο σε WS95.

    Επιπροσθέτως, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι με το πρόγραμμα της Μαύρης Θάλασσας καλυμμένο για τον Δεκέμβριο και την προσφορά του διαθέσιμου τονάζ στη Δυτική Αφρική να αυξάνεται, οι τιμές των ναύλων αναμένεται να συνεχίσουν να κινούνται σε πτωτική τροχιά, κυρίως λόγω της περαιτέρω μείωσης στην ζήτηση.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα
    • Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε οριακή άνοδο 1% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $18.965 ημερησίως.

    AFRAMAXES

    Στη Βόρεια Θάλασσα και τη Βαλτική, παρά τα ικανοποιητικά επίπεδα κινητικότητας της αγοράς, στα πλοία τύπου Aframax δεν παρατηρήθηκε σημαντική μεταβολή, με τις τιμές των ναύλων από τη Βαλτική να ενισχύονται οριακά και με την τιμή στη διαδρομή από τη Βαλτική προς τη Βόρεια Θάλασσα να ανεβαίνει σε WS72,5. Παράλληλα, στις περιοχές της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας η αγορά επίσης παρέμεινε αμετάβλητη.

    • Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο 10% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $11.164 ημερησίως.

    LR/MR

    Η αγορά των πλοίων τύπου LR1, δυτικά του Σουέζ, συνέχισε να ενισχύεται σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα, καθώς η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ στις περιοχές της Βόρειας Θάλασσας και της Μεσογείου παρέμεινε περιορισμένη. Εν τω μεταξύ, η αγορά των πλοίων τύπου LR2 επίσης ενισχύθηκε καθώς τροφοδοτήθηκε από νέα φορτία, με αποτέλεσμα η τιμή στη διαδρομή από τη Μεσόγειο προς την Ιαπωνία να ανέβει σε $2,05 εκατ., ενώ παράλληλα, παρά την ενεργή αγορά των πλοίων τύπου MR, η τιμή στη διαδρομή από τη Βόρεια Θάλασσα προς τις αμερικανικές ακτές υποχώρησε σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα σε WS155.

    Τώρα, ανατολικά του Σουέζ, η αγορά της Ερυθράς Θάλασσας παρέμεινε ενεργή ειδικά στα MRs, κυρίως λόγω της έλλειψης τονάζ. Παράλληλα, στα LR1s και LR2s, η αγορά συνέχισε να είναι δραστήρια, παρόλα αυτά παρουσίασε σημάδια σταθερότητας κυρίως λόγω της υπερπροσφοράς σε τονάζ.

    • O καθαρός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα MRs παρουσίασε άνοδο της τάξεως του 6% και διαμορφώθηκε στα $12.006 ημερησίως, ενώ στα Handy, υποχώρησε οριακά κατά 1% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $10.329.

    Dirty products

    Στα Dirty products, η αγορά της Καραϊβικής έδειξε να ενισχύεται την εβδομάδα που πέρασε, με την τιμή στη διαδρομή προς τον Κόλπο της Αμερικής να διαμορφώνεται σε WS190, ενώ παράλληλα η κινητικότητα της αγοράς στην Ευρώπη περιορίστηκε, με την τιμή στη διαδρομή προς τον Κόλπο της Αμερικής να υποχωρεί σε WS135.

    • Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο 3% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $14.811 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Έξαρση νέων παραγγελιών. Γιατί οι εφοπλιστές στρέφονται στα νεότευκτα πλοία;

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ναυτιλία: Επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων από τους Έλληνες εφοπλιστές τον Νοέμβριο

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Φίλιππος και Αντώνης Λαιμός: Big business για την Enesel Sa



    ΣΧΟΛΙΑ