Titans

ΓΙΩΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

Εφοπλιστής

Συνηθισμένος να… ταράζει τα νερά είναι ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου, που έκλεισε πέρσι τα 70 του χρόνια, όντας ένας ισχυρός παίκτης στην παγκόσμια ναυτιλιακή σκηνή.

Παρά το γεγονός ότι δεν προέρχεται από κάποια παραδοσιακή οικογένεια του κλάδου, έχει καταφέρει να βρίσκεται στη λίστα με τους μεγαλύτερους εφοπλιστές διεθνώς. Καθώς ο στόλος που διαθέτει ξεπερνά τα 100 πλοία.

Παράλληλα, συνεχίζει να διοχετεύει μέρος του πλούτου του στην τέχνη, παρουσιάζοντας πρωτοποριακές εκθέσεις στην γκαλερί που έχει δημιουργήσει στα Βόρεια Προάστια.

Πέρυσι η αμερικανική εφημερίδα Wall Street Journal δημοσίευσε εκτενές άρθρο για τις business του εφοπλιστή στην μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου. Από τις οποίες, όπως τονιζόταν, έχει αποκομίσει τεράστια κέρδη, κυρίως μετά από την εισβολή στην Ουκρανία.

Ωστόσο, το «κακό παιδί» της ναυτιλίας, σύμφωνα με το δημοσίευμα, φρόντισε να παραμένει στη… σωστή πλευρά, σεβόμενος τις κυρώσεις κατά της Ρωσίας.

Τον περασμένο Νοέμβριο, σύμφωνα με το Reuters, και υπό την δαμόκλειο σπάθη των αμερικανικών κυρώσεων, η ναυτιλιακή του εταιρεία TMS Tankers σταμάτησε τη μεταφορά ρωσικού αργού πετρελαίου.

Όμως ο Γιώργος Οικονόμου φαίνεται να αγαπάει το σασπένς. Έτσι, αιφνιδιάζοντας την αγορά, απέκτησε μετοχικές θέσεις σε τρεις, ελληνικών συμφερόντων, εισηγμένες στο αμερικανικό χρηματιστήριο.

Κινούμενος αθόρυβα απέκτησε το 9,1% της OceanPal συμφερόντων της Σεμίραμις Παληού, καθώς επίσης και το 9,5% της Performance Shipping που ανήκει στην αδελφής της, Αλίκη Παληού.

Παράλληλα, εξαγόρασε ποσοστό 5,7% της ναυτιλιακής Seanergy Maritime του Σταμάτη Τσαντάνη.

Σε αυτές, εντόπισε όπως είπε κρυμμένες υπεραξίες. Πλην όμως στην περίπτωση της Performance, οι κινήσεις του πήραν επιθετικό χαρακτήρα.

Ο Γιώργος Οικονόμου άσκησε δριμεία κριτική στην διοίκηση της εταιρείας (με πρόεδρο την Αλίκη Παληού και CEO τον σύζυγό της, Ανδρέα Μιχαλόπουλο) για τις πρακτικές διαχείρισης.

Ζήτησε την παραίτηση του ΔΣ της ναυτιλιακής και την τοποθέτηση προσώπου δικής του επιλογής, ενώ όταν το αίτημα του δεν έγινε δεκτό, προχώρησε σε δημόσια πρόταση εξαγοράς. Πρόταση που εκ των πραγμάτων είναι ανέφικτο να υλοποιηθεί, αφού η συντριπτική πλειοψηφία των μετοχών της εταιρείας ανήκει στην οικογένεια Παληού.

Ο ίδιος πάντως δείχνει να επιμένει, επιμηκύνοντας την χρονική διάρκεια της δημόσιας πρότασής του μέχρι τον προσεχή Μάρτιο.

Ανεξάρτητα από όλα αυτά ο Γιώργος Οικονόμου ασχολήθηκε πέρσι και με την περαιτέρω ανάπτυξη του στόλου του. Aυξάνοντας το βιβλίο παραγγελιών σε 43 πλοία, τάνκερ, bulkers και LNG carriers.

Σε αντίθεση με τους περισσότερους πλοιοκτήτες που επιλέγουν εναλλακτικά καύσιμα, εκείνος επιμένει παραδοσιακά, προτιμώντας τα συμβατικά… Εν αναμονή των νέων κανονισμών που θα τεθούν σε ισχύ.

Ωστόσο, εξοπλίζει με συστήματα καθαρισμού καυσαερίων τα πλοία του, λαμβάνοντας τα κατάλληλα περιβαλλοντικά μέτρα.

Στη λίστα των Lloyd’s με τους Top 100 της ναυτιλίας για το 2023, ο Γιώργος Οικονόμου βρέθηκε στην 32η θέση.

ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΚΙ ΑΛΛΟΥΣ ΕΠΙΔΡΑΣΤΙΚΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ

        
Δείτε όλη την λίστα