Leaders

ΚΩΣΤΑΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ

Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Οι πράξεις μιλάνε πάντα δυνατά…

Όταν πριν από περίπου 3,5 χρόνια ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, αναφερόταν στον σχεδιασμό για το μεγαλύτερο πλάνο έργων ακόμα και από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, συνολικού ύψους 13 δισ. ευρώ, πολλοί τον αντιμετώπιζαν με δυσπιστία.

Σήμερα στην κατασκευαστική αγορά το πρόβλημα δεν είναι η απουσία έργων, όπως κατά κόρον συνέβη στο παρελθόν, αλλά το πώς θα ανταποκριθεί ο κλάδος στις ιδιαίτερα αυξημένες ανάγκες εκτέλεσής τους.

Τα επίσημα στοιχεία που έχει παραθέσει ο Κώστας Καραμανλής δείχνουν ότι επί των ημερών του στο Υπουργείο, έχουν δημοπρατηθεί έργα συνολικού προϋπολογισμού περίπου 10 δισ. ευρώ. Έχουν συμβασιοποιηθεί και ήδη εκτελούνται έργα αξίας περίπου 4,5 δισ. ευρώ. Ενώ στα 4,5 χρόνια που ήταν στην εξουσία ο ΣΥΡΙΖΑ είχαν συμβασιοποιηθεί έργα της τάξεως των 800 εκατ. ευρώ…

Ο ιδιαιτέρως επιδραστικός Υπουργός, σε συνέντευξή του στο mononews.gr (τον περασμένο Δεκέμβριο) είχε αναφέρει ότι: «Με πολύ συστηματική δουλειά, με λίγα λόγια και με πολύ σοβαρότητα, τόσο η Κυβέρνηση όσο και το Υπουργείο έχουμε καταφέρει και έχουμε δείξει ότι μπορούμε να αφήσουμε πίσω τη δεκαετή οικονομική κρίση, όπου υπήρξε μία απόλυτη αδράνεια στον τομέα όλων των μεγάλων project, είτε αυτά ήταν δημόσια, είτε αυτά ήταν ιδιωτικά. Τώρα βλέπουμε εργοτάξια σε όλη την Ελλάδα».

Σπεύδοντας να προσθέσει πώς «θα εντυπωσιαστούμε με το τίμημα της Αττικής Οδού», καθώς υπάρχει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον, παρά την απόφαση της Κυβέρνησης να μειώσει την τιμή των διοδίων από τα 2,80 στα 2,50 ευρώ.

Στόχος του Κώστα Καραμανλή όπως τον έχει διατυπώσει με σαφήνεια, είναι να γίνει η Ελλάδα κόμβος υποδομών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Ήδη, μεταξύ άλλων, προωθείται το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στην χώρα, ύψους 4,5 δισ. ευρώ.

Ακόμα, δόθηκε λύση για το Μετρό Θεσσαλονίκης και προχωρά η περιφερειακή οδός στη συμπρωτεύουσα. Ξεκίνησε η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, ενώ το Μετρό έφτασε στον Πειραιά.

Στην Κρήτη προχωρά ο Βόρειος Οδικός Άξονας και στην Πελοπόννησο το Πάτρα – Πύργος. Στην Κεντρική Ελλάδα, έχουν δοθεί στην κυκλοφορία τα πρώτα 14 χιλιόμετρα του Νότιου Τμήματος του Ε65 και έπειτα από προβλήματα ετών έχει συμβασιοποιηθεί και ξεκινήσει η κατασκευή του Βόρειου Τμήματος.

Η ευρύτερη κινητικότητα δείχνει ότι η Ελλάδα έχει πετύχει να μπει στον παγκόσμιο επενδυτικό χάρτη. Ο τομέας των κατασκευών βρίσκεται στην πρώτη γραμμή για την προσέλκυση σοβαρών ξένων επενδυτών, που υλοποιούν μεγάλα projects με σημαντική προστιθέμενη αξία για την ελληνική οικονομία.

Ταυτόχρονα έχουν ανοίξει χιλιάδες νέες και καλά αμειβόμενες νέες θέσεις απασχόλησης, τόσο για επιστημονικό όσο και για τεχνικό προσωπικό. Με τον κατασκευαστικό κλάδο να πρωτοστατεί στο brain gain.

Ο Κώστας Καραμανλής, αν μη τι άλλο, έχει καταφέρει να αναδείξει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ως κεντρικό μοχλό αναπτυξιακής δυναμικής για τη χώρα.

ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΚΙ ΑΛΛΟΥΣ ΕΠΙΔΡΑΣΤΙΚΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ

        
Δείτε όλη την λίστα