Leaders

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΑΓΕΙΡΑΣ

Εκτελεστικός Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Attica Group

Μπορεί οι καταβολές του και τα πρώτα βήματα μίας λίαν επιτυχημένης διαδρομής να έγιναν στην επενδυτική τραπεζική, το ship finance και στις τράπεζες εν γένει, αλλά πιθανότατα θα μείνει στην ιστορία ως ο άνθρωπος που αναμόρφωσε την ελληνική ακτοπλοΐα δημιουργώντας παράλληλα μία από τις μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις στον κόσμο.

Αλλά δεν σταματά εδώ. Συνεχίζει να εργάζεται για τον βασικό του στόχο που είναι η αριστεία της ακτοπλοΐας, αλλά και του ελληνικού τουρισμού, προς όφελος των Ελλήνων και της εθνικής οικονομίας όπως και της εικόνας της χώρας στο εξωτερικό.

Ο Κυριάκος Μάγειρας, με επιμονή και υπομονή, κουμαντάρισε την Attica Group με επιτυχία μέσα από αλλεπάλληλες επικίνδυνες τρικυμίες, βγάζοντάς την κάθε φορά δυνατότερη και καθιστώντας ξανά τον κλάδο επενδύσιμη επιχειρηματική δραστηριότητα.

Φρόντισε και φροντίζει να δημιουργεί αξία όχι μόνο για τους μετόχους και τους εργαζόμενους, αλλά και για τους επιβάτες. Και αυτό διότι, μεταξύ άλλων, έχει συγκροτήσει ένα εξαιρετικό επιτελείο άξιων συνεργατών που λειτουργεί ως καλοκουρδισμένη μηχανή.

Κατά τη διάρκεια της δεκαετούς κρίσης, κράτησε όρθια την μεγάλη ελληνική ακτοπλοϊκή. Προχώρησε μάλιστα και στην εξαγορά της Hellenic Seaways. Ενοποίησε λειτουργικά τις δύο επιχειρήσεις, ανέταξε τον ισολογισμό τους και παρήγαγε ισχυρή λειτουργική και καθαρή κερδοφορία διανέμοντας μερίσματα στους μετόχους του ομίλου την ώρα που άλλες εταιρείες έκλειναν.

Και όταν τα πράγματα στην Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Κρήτης έφτασαν στο απροχώρητο, βγήκε μπροστά προτείνοντας σε μετόχους, πιστωτές, εργαζόμενους, αλλά και στην τοπική κοινωνία της Κρήτης μια συμφωνία που άφηνε πρακτικά του πάντες ευχαριστημένους. Αυτό είναι άλλωστε το μότο του: «Πρέπει να μένει πάντα αξία στο τραπέζι για όλους όσοι κάθονται σε αυτό».

Διασώζοντας την ΑΝΕΚ, παρά τον σφοδρό πόλεμο που δέχτηκε, δημιούργησε, σύμφωνα με τη διεθνή συμβουλευτική εταιρεία Shippax, έναν ακτοπλοϊκό όμιλο που είναι «No 2» παγκοσμίως σε μεταφορική ικανότητα επιβατών, «No 5» σε χιλιόμετρα γκαράζ, αλλά και σε ολική χωρητικότητα. Ανέβασε παράλληλα την αποτίμηση της ακτοπλοϊκής σε όρους αξίας επιχείρησης (EV) πολύ πάνω από το ένα δισεκατομμύριο ευρώ, σύμφωνα με τις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις των δύο ομίλων.

Και όταν το καλοκαίρι του 2023 βρέθηκε αντιμέτωπος με το τραγικό συμβάν του πνιγμού ενός επιβάτη στον Πειραιά εξαιτίας της απαράδεκτης, αν όχι εγκληματικής, συμπεριφοράς δυο μελών του πληρώματος, δεν δίστασε ούτε ένα λεπτό: προχώρησε άμεσα στις δέουσες ενέργειες για την περαιτέρω βελτίωση της εσωτερικής λειτουργίας της εταιρείας και, επιπλέον, προσέλαβε κορυφαίους διεθνείς συμβουλευτικούς οίκους για να ελέγξει ενδελεχώς όλες τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθούνται ώστε να μην ξανασυμβεί ποτέ κάτι τέτοιο.

Τα απόνερα της τραγωδίας αυτής δεν τον πτόησαν. Συνέχισε να εργάζεται για την αλλαγή νοοτροπίας και κουλτούρας στον κλάδο, ενώ διεύρυνε το χαρτοφυλάκιο του ομίλου επεκτείνοντας τον στον ξενοδοχειακό κλάδο. Είχε εξάλλου ήδη επεκτείνει την Attica Group στην δυτική Μεσόγειο σε συνεργασία με την μαροκινή Bank of Africa, δημιουργώντας τη μεγαλύτερη ακτοπλοϊκή του Μαρόκου. Και όχι μόνο ολοκλήρωσε με επιτυχία την απορρόφηση της ΑΝΕΚ αλλά προχώρησε και σε μνημόνιο συνεργασίας με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας για επισκευαστικά κι άλλα προγράμματα που δυνητικά μπορεί να αγγίξουν το 1 δισεκατομμύριο ευρώ.

Μέριμνά του σήμερα είναι, λέει συχνά πυκνά σε συνομιλητές του, να προετοιμάσει την εταιρεία, που αριθμεί πλέον όχι λιγότερα από 45 πλοία, και μαζί με αυτήν και όλη την ελληνική ακτοπλοΐα, για την επόμενη μέρα. Ένα μέλλον που σε βάθος χρόνου σημαίνει μηδενικές εκπομπές άνθρακα και ακόμα καλύτερες υπηρεσίες προς τα εκατομμύρια των Ελλήνων και ξένων επιβατών του ομίλου.

ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΚΙ ΑΛΛΟΥΣ ΕΠΙΔΡΑΣΤΙΚΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ

        
Δείτε όλη την λίστα