• Business

    Άλλος ένας Έλληνας εφοπλιστής εκσυγχρονίζει τα πλοία του με scrubbers

    Κωστής Κωνσταντακόπουλος

    Κωστής Κωνσταντακόπουλος, επικεφαλής COSTAMARE


    Mπαράζ ναυλοσυμφώνων, συμβάσεις για τοποθέτηση scrubbers, συμφωνία αναχρηματοδότησης, αλλά και αγοραπωλησίες πλοίων περιλαμβάνονται στο απολογισμό τρίτου τριμήνου της ναυτιλιακήw Costamare, συμφερόντων του εφοπλιστή Κ. Κωνσταντακόπουλου. 

    Τον περασμένο Αύγουστο η εταιρία ολοκλήρωσε συμφωνία για τη χρηματοδότηση της κατασκευής πέντε νεότευκτων πλοίων που έχει παραγγείλει στο κινεζικό ναυπηγείο Jiangsu Yangzijiang Shipbuilding Group. Τα νέα containerships χωρητικότητας 12,690 TEU είναι ναυλωμένα με 10ετές συμβόλαιο στην εταιρία Yang Ming.

    Παράλληλα, η Costamare, συμφώνησε να προχωρήσει στον εξοπλισμό πέντε πλοίων της post panamax με σύστημα καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers), εν όψει της έναρξης εφαρμογής του νέου ορίου εκπομπών θείου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, που έχει οριστεί για την 1η Ιανουαρίου 2020. Πρόκειται για τα πλοία χωρητικότητας 9,403 TEU, κατασκευής 2014, MSC Azov, MSC Ajaccio και MSC Amalfi, για τα οποία τα υφιστάμενα ναύλα ανέρχονται σε 43.000 δολ. ημερησίως, καθώς και τα χωρητικότητας 8,827 TEU MSC Athens και MSC Athos, κατασκευής 2013, με ημερήσια ναύλα 42.000 δολ. ημερησίως.

    Επιπλέον, το Σεπτέμβριο 2018, η ναυτιλιακή εξαγόρασε δύο αδελφά πλοία χωρητικότητας 8,044 TEU και κατασκευής 1996, τα Maersk Kleven και Maersk Kotka. Αμφότερα είναι ναυλωμένα για 2,5 χρόνια στην Maersk Line με ημερήσια ναύλα 17,500 δολ. Η διοίκηση της Costamare βρίσκεται σε συζητήσεις για την χρηματοδότηση της συγκεκριμένης εξαγοράς.

    Τα καθαρά έσοδα της εταιρίας στο τρίτο τρίμηνο του έτους υποχώρησαν στα 14 εκατ. δολ. από 24,1 εκατ. δολ. την αντίστοιχη περίοδο του 2017, καθώς τα έσοδα από ταξίδια μειώθηκαν στα 90,9 εκατ. δολ. έναντι 101,2 εκατ. δολ. το τρίτο τρίμηνο του 2018.

    Ο Γρηγόρης Ζήκος, CFO της Costamare Inc., σχολίασε: “Κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους η εταιρία εμφάνισε κέρδη. Η εποχικότητα σε συνδυασμό με τις ανησυχίες για την αύξηση της ζήτησης και τις εμπορικές εντάσεις έχουν ανακόψει τη δυναμικότητας της αγοράς, τόσο στη διαμόρφωση των ναύλων όσο και στις τιμές των πλοίων. Ωστόσο, τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο προχωρήσαμε στη ναύλωση 25 πλοίων. Σε αυτά περιλαμβάνεται και η συμφωνία για τοποθέτηση scrubbers σε 5 Post Panamax πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που υπόκεινται σε αύξηση τις τιμής των ναύλων και επέκταση του αρχικού χρόνου ναύλωσης για τρία χρόνια. Πρόσφατα αποκτήσαμε δύο αδελφά πλοία χωρητικότητας 8,000 TEU και κατασκευής 1996, τα οποία ναυλώσαμε στη Maersk για 2,5 χρόνια. στο σκέλος της χρηματοδότησης, ολοκληρώσαμε τη συμφωνία με κορυφαίο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα για τη σύναψη δανείου με το οποίο θα χρηματοδοτήσουμε πέντε νεότευκτα πλοία χωρητικότητας 12,690 TEU, που ναυλώσαμε στην Yang Ming για δέκα χρόνια. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν από το δεύτερο τρίμηνο του 2020 έως το δεύτερο τρίμηνο του 2021.”

    Γρηγόρης Ζήκος
    Γρηγόρης Ζήκος. CFO Costamare

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Νέα «υπομνήματα» από την αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς σε Έλληνα εφοπλιστή για τα deals με την Kalani

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πώς ο Γ. Οικονόμου θα βάλει στην τσέπη 134 εκατ. δολάρια από το μεγάλο deal της Ocean Rig

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Αtlantic Bulk Carries: H νέα κίνηση της οικογένειας Κουμάνταρου



    ΣΧΟΛΙΑ