• AUTO

    Mercedes-Benz: Τα «μαύρα σύννεφα» ενός τεράστιου σκανδάλου και η «προνομιακή» μεταχείριση

    Γιάννης Καλλίγερος. Διευθύνων Σύμβουλος Mercedes Benz Hellas


    Του Γιώργου Κ. Ανδρή

    «Μαύρα σύννεφα» σκέπασαν την υπερπαραγωγή που είχε ετοιμάσει η Mercedes-Benz για την παρουσίαση της νέας A-Class τόσο στην Ελλάδα αλλά και σε άλλα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης μετά την αναγκαστική ανάκληση περίπου 774.000 πετρελαιοκίνητων μοντέλων της.

    Ειδικότερα, οι γερμανικές Αρχές ανάγκασαν την Daimler να προχωρήσει στην ανάκληση των πετρελαιοκίνητων μοντέλων των σειρών GLC 220d, C-Class 220d και Vito εξαιτίας των παράνομων λογισμικών που ανακάλυψαν στα οχήματα και παραποιούν τις μετρήσεις εκπομπών  ρύπων.

    Μάλιστα, σε σύνολο 774.000 οχημάτων πάνω από 238.000 μονάδες κινούνται εντός των γερμανικών συνόρων, ενώ τα υπόλοιπα 536.000 κυκλοφορούν σε άλλα κράτη-μέλη.

    Ο πρόεδρος της Daimler κ. Ζέτσε μιλώντας με τους δημοσιογράφους μετά την ανακοίνωση, ανέφερε ότι οι συνομιλίες με την κυβέρνηση ήταν… «εποικοδομητικές».

    Η ανάκληση έρχεται σχεδόν τρία χρόνια μετά το σκάνδαλο εξαπάτησης της Volkswagen.

    Πάντως η Daimler εξαιτίας του γεγονότος πως έχει δεχθεί να συνεργαστεί με τις Αρχές ευελπιστεί να αποφύγει πρόστιμα ή άλλες κυρώσεις.

    Να υπενθυμίσουμε πως για το ίδιο παράπτωμα ο όμιλος VW έχει βρεθεί αντιμέτωπος με πρόστιμα ύψους 26 δισ. ευρώ, εξαγορές και ανακλήσεις μοντέλων σε όλο τον κόσμο! Στην περίπτωση, όμως, της Mercedes-Benz, το κόστος ανάκλησης και «επισκευής» των αυτοκινήτων αναμένεται να μην ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με αναλυτές.

    Ωστόσο, κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα αν οι ιδιοκτήτες των πετρελαιοκίνητων μοντέλων της Mercedes-Benz θα προβούν σε μηνύσεις και αγωγές απαιτώντας αποζημιώσεις για τα αυτοκίνητά τους, ενώ με έντονο ενδιαφέρον αναμένονται και οι επίσημες αντιδράσεις των κυβερνήσεων τόσο σε Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ.

    Ας μην ξεχνάμε πως το σκάνδαλο VW ξεκίνησε από τις ΗΠΑ και κατόπιν εξαπλώθηκε σε όλο τον πλανήτη.

    Τώρα μένει να δούμε ποια θα είναι η αντίδραση των αμερικανικών Αρχών αλλά και των Αμερικανών ιδιοκτητών πετρελαιοκίνητων Mercedes-Benz όπου εκεί οι νόμοι λειτουργούν υπέρ των πολιτών σε περίπτωση «απάτης» και επιβάλλονται πραγματικά υψηλά πρόστιμα.

    H Daimler επισημαίνει πως στις ΗΠΑ δεν κυκλοφορούν πετρελαιοκίνητα μοντέλα με παράνομο λογισμικό…

    Όχι μία αλλά πέντε παράνομες συσκευές

    Η αρχή του σκανδάλου για τον όμιλο Daimler ξεκίνησε από έρευνα της γερμανικής αρχής KBA η οποία σύμφωνα με την εφημερίδα Bild βρήκε όχι μία, όχι δύο, αλλά πέντε παράνομες συσκευές «διακοπής» και παραποίησης των εκπομπών ρύπων τους πετρελαιοκινητήρες Euro6 της Mercedes.

    Στελέχη της ΚΒΑ ανέφεραν ότι υποπτευόταν ότι οι συσκευές ελέγχου εκπομπών χρησιμοποιήθηκαν στο μεγαλύτερο μέρος του νέου στόλου Euro 6 της Daimler για πετρελαιοκίνητα οχήματα, που περιλαμβάνει περίπου 1 εκατομμύριο οχήματα, σύμφωνα με την έκθεση.

    Εκπρόσωπος της Daimler δήλωσε ότι δεν θα σχολιάσει την ιστορία, προσθέτοντας ότι «συνεργαζόμαστε σε πλήρη έκταση και με διαφάνεια με την KBA και το ομοσπονδιακό υπουργείο Μεταφορών».

    Επαναβεβαίωσε τα προηγούμενα σχόλια της Daimler που διαφώνησαν με την άποψη της KBA ότι οι συσκευές απενεργοποίησης παραβίαζαν τους κανονισμούς.

    Η Daimler, όπως και άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, χρησιμοποιούν υγρά νιτρικού άλατος ουρίας για να μετατρέψει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου σε καπνούς καυσαερίων.

    Εντούτοις, η ΚΒΑ έχασε το ζήτημα των χαρακτηριστικών ελέγχου εκπομπών εν μέσω υποψίας ότι επιτρέπουν στα οχήματα να εκπέμπουν υπερβολική ρύπανση χωρίς να μπορούν να ανιχνευτούν…

    Καλλίγερος
    Ι. Καλλίγερος, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes-Benz Ελλάς

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Σοκ: H Mercedes Benz σε όλη την Ευρώπη ανακαλεί 774.000 diesel ΙΧ. Δείτε ποια μοντέλα είναι

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τριγμοί και στην AUDI: O CEO της εταιρίας είναι κατηγορούμενος για το σκάνδαλο των ρύπων



    ΣΧΟΛΙΑ