Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Dorian LPG: Τα καλά και τα κακά νέα για την αγορά των VLGCs

Γιάννης Χατζηπατέρας

Γιάννης Χατζηπατέρας. Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Dorian LPG

Την ανησυχία του για την αύξηση των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων στην αγορά του LPG (και ειδικά στα VLGCs) τους τελευταίους μήνες εξέφρασε ο διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής Dorian LPG (συμφερόντων του εφοπλιστή Γ. Χατζηπατέρα), Γιάννης Λυκούρης, αν και ο ίδιος εκτίμησε πως η όποια αρνητική επίδραση από τις νέες παραγγελίες θα εξισορροπηθεί από την απόσυρση 35 παλαιότερων πλοίων μέσα στα επόμενα χρόνια.

Μιλώντας σε διαδικτυακό επενδυτικό σεμινάριο της Capital Link, ο Γ. Λυκούρης ανέφερε ότι οι νέες παραγγελίες των Trafigura, Vitol και Petredec ανέβασαν τις παραγγελίες για νέα πλοία VLGC στο 12% περίπου του παγκόσμιου στόλου, κι ενώ το 2018 αναμένονται μειωμένες παραδόσεις νεότευκτων πλοίων VLGC, που θα περιόριζαν τις πιέσεις στις τιμές των ναύλων στην αγορά αυτή.

Ανησυχώ για την επιπλέον μεγάλη σειρά παραγγελιών για το 2019 και το 2020”, δήλωσε ο Γ. Λυκούρης, επισημαίνοντας πως οι εταιρείες που έδωσαν πρόσφατα παραγγελίες πιθανότατα “γλυκάθηκαν” από τις καλές τιμές στα κορεατικά ναυπηγεία, περίπου στα 70 εκατομμύρια δολάρια, ενώ σημείωσε πως οι εταιρείες θα πρέπει να βρουν τρόπους να μην εξαρτώνται πλήρως από την αγορά spot.

Βλέποντας πάντως τη θετική πλευρά των πραγμάτων, ο διευθύνων σύμβουλος της Dorian LPG παρατήρησε πως με τους νέους κανονισμούς για τα απόνερα και τις εκπομπές θείου πολλά παλαιότερα VLGCs θα πρέπει να αποσυρθούν από το 2019, κάνοντας λόγο για περίπου 35 πλοία που θα αποχωρήσουν από την αγορά το 2019 και το 2020, ενώ παράλληλα η αυξημένη ζήτηση στη Μέση Ανατολή θα κρατήσει την αγορά σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Ο ίδιος ανέφερε πως δε βλέπει σημαντικά περιθώρια αύξησης των εξαγωγών LPG από τη Μέση Ανατολή, ενώ αντίθετα οι προοπτικές για τις εξαγωγές από τον αμερικανικό κόλπο είναι πολύ καλύτερες, με την έναρξη της λειτουργίας και του νέου αγωγού Mariner II.

Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς υγροποιημένου αερίου πετρελαίου τύπου eco-VLGC “Challenger” της Dorian LPG είναι χωρητικότητας 84.000-cbm και κατασκευής του έτους 2015

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:  Κων. Κωνταντακόπουλος: Κεφάλαια 115 εκατ. δολ. στα ταμεία της Costamare

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Έκπληξη από τον Γ. Μυτιληναίο: Παραλαβή νέου πλοίου και παραγγελία τριών ακόμη για την M/Maritime

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Χατζηπατέρας: Αλλαγές στη μετοχική σύνθεση της Dorian LPG. Ποιος βασικός μέτοχος αποχωρεί;