Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Κώστας Καραμανλής: Δώσαμε μάχη με την Κομισιόν για το Θριάσιο Ι – Τι αλλάζει στον ΟΑΣΑ

O υπουργός Υποδομών και μεταφορών Κώστας Καραμανλής από το βήμα της Βουλής

Κώστας Αχ. Καραμανλής, υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Στη σκληρή μάχη που δόθηκε με την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG COMP), αλλά και τις διαπραγματεύσεις με τον παραχωρησιούχο για την παραχώρηση στο Θριάσιο, καθώς και τις αλλαγές στον ΟΑΣΑ και τον διαγωνισμό για τα αστικά και υπεραστικά δρομολόγια αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, κατά τη διάρκεια της συζήτησης και της ψήφισης του νομοσχεδίου για την Κύρωση της Συμφωνίας Τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης του έργου «Ανάπτυξη Εμπορευματικού Κέντρου Θριασίου Πεδίου».

Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής επισήμανε πως έγινε τροποποίηση της υφιστάμενης σύμβασης σε δώδεκα σημεία, ώστε να αποφευχθεί η απώλεια κοινοτικών πόρων εκατοντάδων εκατ. ευρώ, οι οποίοι είχαν ήδη χρησιμοποιηθεί σε μεγάλα έργα υποδομών.

Αλλαγές σε πέντε βασικά σημεία

Ο Υπουργός τόνισε πως οι διαπραγματεύσεις με την Κομισιόν για την επένδυση συνολικής αξίας 200 εκατ. ερώ ήταν μία χρονοβόρα διαδικασία και η επιτυχία του εγχειρήματος δεν ήταν εξασφαλισμένη. Την ίδια στιγμή το Υπουργείο έπρεπε να διαπραγματευτεί και με την Κοινοπραξία ΘΕΚ Α.Ε., η οποία αποτελείται από την Goldair και την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και έπρεπε να την πείσει να παραμείνει στο έργο.

Επιπλέον, παρουσίασε πέντε βασικά σημεία στα οποία έγιναν αλλαγές στη σύμβαση. Αυτά είναι τα εξής:

Σχετικά με τα έργα που θα υλοποιηθούν στο Θριάσιο ο Κώστας Αχ. Καραμανλής ανέφερε ότι:

ΟΑΣΑ και ΚΤΕΛ

Σχετικά με τα άρθρα του νομοσχεδίου που αφορούν τον ΟΑΣΑ ο Υπουργός ανέφερε ότι θεσπίζεται η πληρωμή της αποζημίωσης του οργανισμού για οικονομικές απώλειες που θα προκύπτουν για λόγους κοινωνικής πολιτικής, όπως για παράδειγμα τα εισιτήρια για τους ανέργους και τους μαθητές.

Για τις αποζημιώσεις των ετών 2022 και 2023 θα χρησιμοποιηθούν κατά παρέκκλιση τα στοιχεία του 2019, διότι λόγω του κορονοϊού υπήρξε μείωση εσόδων του οργανισμού κατά τη διάρκεια του 2020.

Προβλέπεται, επίσης, και η κάλυψη των εξόδων για τις ενεργειακές  ανάγκες του οργανισμού σε ποσοστό άνω του 40%, καθώς οι ανάγκες αυτές δεν έχουν καμία σχέση με την εικόνα των προηγούμενων ετών.

Όσον αφορά  τις αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες, ο Κώστας Αχ. Καραμανλής, πρόσθεσε ότι σε συνεννόηση με τις διευθύνσεις της Επιτροπής DG MOVE της Κομισιόν θα διευρυνθεί το πλαίσιο των προϋποθέσεων των ενδιαφερομένων για τη συμμετοχή στο σχετικό διαγωνισμό.

Διαβάστε επίσης

Προς κύρωση από τη Βουλή η νέα σύμβαση για το Θριάσιο – Τα οφέλη για το Δημόσιο από την επένδυση των 200 εκατ.

Καραμανλής: Ισχυρό μέρισμα στην ανάπτυξη τα έργα υποδομής – Στο 7% το Πάτρα-Πύργος

Υπουργείο Υποδομών: Τρέχει τις διαδικασίες για την υποβολή προσφορών και τη δημοπράτηση έργων αξίας 2,1 δισ. Ευρώ