Leaders

ΕΥΤΥΧΗΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ

Η επιστροφή στην αναπτυξιακή πορεία της Aegean Airlines είναι το μεγάλο στοίχημα για τον διοικητικό και μετοχικό ηγέτη της αεροπορικής εταιρείας, Ευτύχη Βασιλάκη.

Οι συντονισμένες και πυκνές κινήσεις που έγιναν στη διάρκεια της περσινής χρονιάς έφεραν ένα θετικό δείγμα γραφής, το οποίο και αποτυπώθηκε στα αποτελέσματα του 3ου τριμήνου του 2021. Όταν για πρώτη φορά από την έλευση της πανδημίας, η εταιρεία κατάφερε να πετύχει οργανική κερδοφορία 59 εκατ. ευρώ. Με συνέπεια να είναι μια από τις ελάχιστες εισηγμένες αεροπορικές εταιρείες στη Ευρώπη που παρουσίασαν θετικό οργανικό αποτέλεσμα. Μάλιστα η Aegean υπερδιπλασίασε τα μεγέθη του κύκλου εργασιών αλλά και της επιβατικής κίνησης εξωτερικού, σε σύγκριση με τις εξαιρετικά αδύναμες επιδόσεις, που είχε λόγω πανδημίας, στο αντίστοιχο διάστημα του 2020.

Ο Ευτύχης Βασιλάκης κατάφερε να αξιοποιήσει αποτελεσματικά την επανερχόμενη ζήτηση στον αερομεταφορικό τομέα και την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα. Απόρροια της σταδιακής άρσης των περιορισμών που επέφερε η πανδημία.

Το πρόγραμμα της αεροπορικής προσαρμόστηκε με ευελιξία, έτσι ώστε να ανταποκριθεί στις ευκαιρίες που «γεννήθηκαν» από μεγάλες αγορές. Όπως είναι η Γερμανία, η Γαλλία, το Βέλγιο, η Ολλανδία και η Αυστρία, αλλά και σε αγορές με σημαντικούς περιορισμούς, όπως η Αγγλία, η Ρωσία, οι σκανδιναβικές χώρες και το Ισραήλ.

Στα καθοριστικά γεγονότα της περσινής χρονιάς ήταν και η αύξηση κεφαλαίου των 60 εκατ. ευρώ, που ολοκληρώθηκε το Ιούνιο. Αμέσως μετά, το Ελληνικό Δημόσιο κατέβαλε στην Aegean την κρατική ενίσχυση των 120 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση της ζημιάς που υπέστη η εταιρεία λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και της απαγόρευσης πτήσεων την άνοιξη του 2020.

Στην ΑΜΚ ο Ευτύχης Βασιλάκης εισέφερε 15,4 εκατ. ευρώ, ενώ άλλα 7,1 εκατ. ευρώ ήταν η συμμετοχή της AutoHellas, συμφερόντων του ιδίου επιχειρηματία. Υπό τον άμεσο και έμμεσο έλεγχο του οποίου βρίσκεται το 37,5% της Aegean. Παρόντες στην κεφαλαιακή αύξηση ήταν επίσης οι αδελφοί Λασκαρίδη, που κατέχουν το 17,12% συνολικά, αλλά και ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος, που έχει το 5,5%.

Σε ό,τι αφορά το Δημόσιο, έναντι της κρατικής στήριξης έλαβε warrants, τα οποία εκφράζουν το 11,5% των υφιστάμενων μετοχών ίσο με το 11,5% της εταιρείας. Και μπορούν να εξασκηθούν σε διάστημα 2-5 ετών μετά την καταβολή της ενίσχυσης.

Το ουσιώδες είναι ότι στο 9μηνο της περσινής χρονιάς τα ταμειακά διαθέσιμα της Aegean διαμορφώθηκαν σε 543,5 εκατ. ευρώ. Παρά τη σημαντική αύξηση των προκαταβολών προς την Airbus κατά το τρίτο τρίμηνο (43 εκατ. δολάρια) για τις επερχόμενες παραλαβές αεροσκαφών, αλλά και την αποπληρωμή δανείων ύψους 92 εκατ. ευρώ. Μετά την αποπληρωμή αυτή, το συνολικό ύψος των ομολόγων και των δανείων ανήλθαν σε 344 εκατ. ευρώ.

Το 2022 η Aegean πρόκειται να παραλάβει 12 νέα αεροσκάφη και ακόμη 10 το 2023 ενώ το σύνολο των παραδόσεων θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2026. Στο μεταξύ όμως η εταιρεία από το 2023 θα έχει φτάσει στην κρίσιμη μάζα των 30 νέων αεροσκαφών, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά της.

Όσον αφορά στην AutoHellas, ελεγχόμενη επίσης από τον Ευτύχη Βασιλάκη, εμφάνισε ισχυρά ανοδικά μεγέθη στο 9μηνο του 2021. Με τον κύκλο εργασιών να ενισχύεται κατά 34,8% και τα καθαρά κέρδη να κάνουν άλμα 251% και να φτάνουν στα 46,4 εκατ. ευρώ.

ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΚΙ ΑΛΛΟΥΣ ΕΠΙΔΡΑΣΤΙΚΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ

        
Δείτε όλη την λίστα