• Ναυτιλία

    Ένας ακόμα Έλληνας εφοπλιστής εκσυγχρονίζει τα πλοία του με scrubbers

    Πόλυς Χατζηιωάννου ναυτιλία

    Πόλυς Χατζηιωάννου, επικεφαλής Safe Bulkers


    Ένας ακόμα Έλληνας εφοπλιστής προχωρά στον εκσυγχρονισμό μέρους του στόλου του, εξοπλίζοντας εγκαίρως τα πλοία του με σύστημα καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers), εν όψει της έναρξης εφαρμογής του νέου ορίου εκπομπών θείου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, που έχει οριστεί για την 1η Ιανουαρίου 2020.

    Πρόκειται για τον Πόλυ Χατζηιωάννου, του οποίου η ναυτιλιακή Safe Bulkers ανακοίνωσε τη Δευτέρα τη συμφωνία της με την Cosco Shipping Heavy Industry για την εγκατάσταση συστήματος καθαρισμού καυσαερίων Alfa Laval PureSOx στα μισά περίπου πλοία του στόλου της, κυρίως στα kamsarmaxes και τα post-panamaxes της.

    Ειδικότερα, η Safe Bulkers θα εγκαταστήσει scrubbers σε 13 post-panamaxes, 5 kamsarmaxes, καθώς και σε ένα capesize που απέκτησε πρόσφατα, με οψιόν για ένα ακόμα. Η εγκατάσταση αναμένεται να ξεκινήσει στο δεύτερο τρίμηνο του 2019 και να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους. Το κόστος εκτιμάται στα 2 εκατομμύρια δολάρια για κάθε πλοίο.

    Υπενθυμίζεται ότι μόλις χθες η Star Bulk Carriers του Πέτρου Παππά ανακοίνωσε ότι θα εγκαταστήσει scrubbers σε όλα της τα πλοία, ενώ είχε προηγηθεί λίγες μέρες νωρίτερα η Maran Tankers του Γιάννη Αγγελικούση, που θα εγκαταστήσει scrubbers σε 13 από τα πλοία της.

    Η Safe Bulkers σχεδιάζει να εγκαταστήσει τα συστήματα σε δέκα πλοία της στη διάρκεια των προγραμματισμένων τους ειδικών επιθεωρήσεων, με τη διαδικασία να διαρκεί περίπου ένα μήνα.

    Σύμφωνα με την εταιρεία, τα πλοία της που θα εξοπλιστούν καταλλήλως θα λειτουργούν με καύσιμα με υψηλή συγκέντρωση θείου, ενώ τα άλλα, μικρότερα πλοία θα χρησιμοποιούν καύσιμα με λιγότερο θείο.

    Σε δήλωσή του, ο πρόεδρος της Safe Bulkers, Λουκάς Μπαρμπάρης, τόνισε πως πρόκειται για μία “απαιτητική” δουλειά, σημειώνοντας: “Χαιρόμαστε για τη συνεργασία με την Cosco και την Alfa Laval σε αυτό το σχέδιο και πιστεύουμε ότι θα έχουμε μία σύντομη περίοδο ανάκτησης αυτής της επένδυσης, με βάση τη διαφορά τιμής ανάμεσα στα καύσιμα υψηλής συγκέντρωσης σε θείο και στα καύσιμα που συμμορφώνονται με τους κανονισμούς μετά την 1η Ιανουαρίου 2020”.

    Όσον αφορά στο ενδεχόμενο να μετατραπούν πλοία της Safe Bulkers σε πλοία κινούμενα με LNG, ο ίδιος σημείωσε πως κάτι τέτοιο είναι πρόωρο για την αγορά του ξηρού φορτίου και δεν αναμένεται να γίνει πριν το 2030. “Σίγουρα θα πάμε προς αυτήν την κατεύθυνση, αλλά θα πάρει χρόνο. Θα δούμε πώς θα πάει”, δήλωσε στο TradeWinds.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Ν. Τσάκος: Η άμυνα είναι η καλύτερη επίθεση για την TEN

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Γ. Παππάς: Η νέα κίνηση ανανέωσης του στόλου της Star Bulk



    ΣΧΟΛΙΑ