• Ναυτιλία

    Γιατί οι ισχυροί Έλληνες εφοπλιστές στέλνουν τα τάνκερ τους στα διαλυτήρια. Οι τελευταίες κινήσεις


    Δύο ακόμη μεγάλες ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές προχώρησαν στην πώληση των παλαιάς κατασκευής τάνκερ του στόλου τους για scrap αυτή την εβδομάδα, επιβεβαιώνοντας την αυξημένη κινητικότητα που επικρατεί στον τομέα των διαλύσεων.

    Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, η New Shipping του Αδαμάντιου Πολέμη πούλησε για scrap το δεύτερο τάνκερ της σε διάστημα λίγων εβδομάδων. Πρόκειται για το χωρητικότητας 105,600-dwt New Horizon (κατασκευής 1997), το οποίο θα κατευθυνθεί στο Fujairah των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων με τιμή πώλησης 455 δολ. ανά ldt, δηλαδή περίπου 7,7 εκατ. δολ.

    Υπενθυμίζεται ότι στα μέσα Σεπτεμβρίου ο εφοπλιστής πούλησε το VLCC New Discovery (κατασκευής 2000), χωρητικότητας 280,000-dwt, έναντι 450 δολ. ανά ldt ή 18,9 εκατ. δολ.

    Μαζί με την τελευταία κίνηση, η new Shipping έχει στείλει στα διαλυτήρια επτά τάνκερ από τον περασμένο Νοέμβριο. Από αυτά τα τέσσερα είναι VLCC, τα δύο aframaxes και το ένα suezmax.

    Η πώληση της Avin International

    Η δεύτερη ναυτιλιακή που προχώρησε σε ανάλογη κίνηση είναι η Avin International, συμφερόντων της οικογένειας Βαρδινογιάννη, η οποία πέτυχε την ίδια τιμή με τη New Horizon.

    Σύμφωνα με ναυλομεσίτες, η εταιρία πούλησε το χωρητικότητας 149,700-dwt suezmax Kamari (κατασκευής 1997), επίσης στο εμιράτο Fujairah έναντι 455 δολ. ανά ldt ή 11 εκατ. δολ.

    Αν η είδηση αυτή επιβεβαιωθεί, θα πρόκειται για το όγδοο πλοίο της Avin που οδεύει προς διάλυση από τις αρχές του 2017.

    Σημειώνεται ότι η ναυτιλιακή έχει αντικαταστήσει τα πλοία που απέσυρε, ξοδεύοντας περίπου 135 εκατ. δολ. την ίδια χρονική περίοδο, για την απόκτηση τουλάχιστον εννέα τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου και προϊόντων στην αγορά μεταχειρισμένων.

    Tα τάνκερ πρωταγωνιστούν

    Οι δύο αυτές συμφωνίες επιβεβαιώνουν ότι τα δεξαμενόπλοια αποτελούν την κινητήριο δύναμη στον τομέα των διαλύσεων φέτος, αναφέρει το tradewinds.

    Τα πλοία μεταφοράς πετρελαίου αποτελούν σχεδόν τα 3/4 της συνολικής χωρητικότητας που έχει πουληθεί για scrap το εννέαμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2018, σύμφωνα με τα στοιχεία των Seasure και Clarksons.

    Φέτος έχουν διαλυθεί 155 τάνκερ, νούμερο υπερδιπλάσιο σε σχέση με αυτό της αντίστοιχης περυσινής περιόδου.  Εξίσου μεγάλη είναι και η αύξηση σε όρους όγκου, καθώς έχουν κατευθυνθεί στα διαλυτήρια 18,4 εκατ. dwt, αυξημένα κατά 115% σε ετήσια βάση.

    Ωστόσο, οι αναλυτές επισημαίνουν ότι η επιβολή κυρώσεων των ΗΠΑ προς το Ιράν και οι άγνωστες επιπτώσεις που θα έχουν στην αγορά δημιουργούν αβεβαιότητα για το μέλλον. Κατά συνέπεια είναι δύσκολο να πούμε στην παρούσα φάση αν η τάση αυτή θα συνεχιστεί.

    Shanghai Α. Πολέμης
    Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου VLCC Shanghai είναι χωρητικότητας 320.000-dwt και κατασκευής του έτους 2015

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πώς οι εφοπλιστές Αγγελικούσης και Κυριακού αιφνιδίασαν την αγορά των VLCC

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιατί η A. Φράγκου προχωρά σε συγχώνευση των Navios Acquisition και Navios Midstream

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Γιατί η BW LPG απέσυρε την πρόταση του 1,1 δισ. δολ. για την εξαγορά της Dorian LPG του Γ. Χατζηπατέρα. Όλο το παρασκήνιο



    ΣΧΟΛΙΑ