Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Σαρωτικές αλλαγές στον δείκτη Baltic Dry: Τι αλλάζει από το νέο έτος

star polaris πετρος παππας ναυλαγορά

Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize "Star Polaris" της Star Bulk Carriers είναι χωρητικότητας 180.000-dwt και κατασκευής του έτους 2011

Σημαντικές αλλαγές στο ποσοστό βαρύτητας που καταλαμβάνει κάθε τύπος πλοίου αναμένεται να τεθούν σε ισχύ από τις 2 Ιανουαρίου του 2018 στον δείκτη Baltic Dry, ώστε να αντανακλά πιο ρεαλιστικά την αγορά του ξηρού φορτίου.

Σήμερα στον δείκτη, που αποτελεί σημείο αναφοράς για το ξηρό φορτίο, οι τέσσερις κατηγορίες πλοίων ξηρού φορτίου (capesize, panamax, supramax, handysize) καταλαμβάνουν το ίδιο ποσοστό βαρύτητας: 25%. Με τις σχεδιαζόμενες αλλαγές, η βαρύτητα των capesizes θα αυξηθεί στο 40%, ενώ αυτή των panamaxes και των supramaxes στο 30%. Τα handysizes θα βρεθούν εκτός Baltic Dry.

Σύμφωνα με τον Baltic Dry, μετά από σχετική μελέτη και ανάλυση διαπιστώθηκε ότι η τρέχουσα σύνθεση του δείκτη δεν αποτελεί μία πραγματική απεικόνιση των όγκων φορτίου που διακινεί ο κάθε τύπος πλοίου. Σε όρους αξιοποίησης με βάση το τονάζ, τα capesizes διακινούν το 40% των φορτίων, τα panamaxes και τα supramaxes από 25%, ενώ τα handysizes το 10%.

Με βάση την εισήγηση που έχει γίνει, σύμφωνα με το TradeWinds, σκοπός είναι οι αλλαγές να υλοποιηθούν από τις 2 Ιανουαρίου του 2018.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ν. Τσάκος: Τι βλέπει για τα κέρδη της TEN το 2017 και το 2018 η Seaport Global Securities

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των tankers – Άνοδος 26% στα Aframaxes

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Χ. Βαφειάς: Επιβεβαίωσε τις προβλέψεις των αναλυτών η StealthGas