Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Ποιο σημαντικό οδικό έργο αξίας 50 εκατ. ευρώ βγάζει ξανά από το συρτάρι το Υπουργείο Υποδομών

Κώστας Αχ. Καραμανλής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Κώστας Αχ. Καραμανλής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Ακόμα ένα σημαντικό οδικό έργο αξίας 50 εκατ. ευρώ βγάζει ξανά από το συρτάρι το Υπουργείο Υποδομών. Πρόκειται για το project της υποθαλάσσιας ζεύξης της Λευκάδας με την Αιτωλοακαρνανία, το οποίο έχει παγώσει εδώ και έξι χρόνια.

Πηγές με πολύ καλή γνώση των διαγωνιστικών διαδικασιών αναφέρουν πως έχει γίνει ήδη το πρώτο βήμα για την επανεκκίνηση του διαγωνισμού, καθώς πλέον το Υπουργείο αναλαμβάνει να βρει τη χρηματοδότηση ώστε να τρέξουν οι διαγωνισμοί για τους συμβούλους. Για να επιτευχθούν και τα δύο αυτά ζητούμενα  το εν λόγω έργο χαρακτηρίζεται ως εθνικής σημασίας, όπως αναφέρεται σε πρόσφατη απόφαση στη Διαύγεια που υπογράφεται από τον Κώστα Αχ. Καραμανλή,

Εφόσον έχουν προκύψει οι σύμβουλοι, τότε το επόμενο βήμα να δοθεί το πράσινο φως από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας μέσω της Απόφασης Έκδοσης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ). Το τελικό βήμα για την προκήρυξη του διαγωνισμού είναι η εκπόνηση των τευχών δημοπράτησης.

Η αρχιτεκτονική του νέου διαγωνισμού

Ο προηγούμενος διαγωνισμός αφορούσε σε παραχώρηση, αλλά είχε προσκρούσει στις αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας. Πλέον, το Υπουργείο ψάχνει να βρει την καλύτερη αρχιτεκτονική του διαγωνισμού, ώστε αυτός να μη «κολλήσει» ξανά.

Στην ίδια απόφαση αναφέρεται πως ο φορέας που θα τρέξει τους διαγωνισμούς για τους συμβούλους και έχει την πλήρη αρμοδιότητα για την εκκίνηση και την ολοκλήρωση του διαγωνισμού είναι η γενική διεύθυνση συγκοινωνιακών υποδομών με σύμβαση παραχώρησης (Δ16). Σημειώνεται πως η εν λόγω αρχή αναλαμβάνει να δημοπρατήσει έργα ως παραχωρήσεις η ΣΔΙΤ.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές είναι πολύ πιθανό ο διαγωνισμός να τρέξει ως μη ανταποδοτικό ΣΔΙΤ, όπως γίνεται ήδη με το Θεσσαλονίκη-Έδεσα. Σε αυτό το ενδεχόμενο οι οδηγοί δε θα χρειάζεται να πληρώνουν διόδια με αποτέλεσμα να καμφθούν οι αντιστάσεις του παρελθόντος.

Τι περιλαμβάνει το έργο

Εάν λάβουμε υπόψη την προηγούμενη ανεπιτυχή δημοπράτηση και το τότε τεχνικό αντικείμενο, τότε τα νέα τεύχη δημοπράτησης που θα στηριχθούν στα παλαιότερα θα προβλέπουν τα εξής:

Γιατί είναι σημαντικό το έργο

Όπως περιγράφεται και στη Διαύγεια ο χαρακτηρισμός της ζεύξης της Λευκάδας χαρακτηρίζεται ως έργο Εθνικού Επιπέδου καθώς:

Επιπλέον, στο σχετικό έγγραφο αναφέρεται η μόνιμη οδική σύνδεση της Λευκάδας με την ηπειρωτική χώρας είναι αναγκαία για τους εξής λόγους:

Διαβάστε επίσης

Υπουργείο Υποδομών: Επιταχύνονται οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση των επεκτάσεων των Γραμμών 1,2 και 4 του Μετρό

Υπουργείο Υποδομών: «Γκάζι» στη δημοπράτηση οδικών έργων στη Βόρεια Ελλάδα και το ΒΟΑΚ αξίας 1,8 δισ. Ευρώ.

Υπουργείο Υποδομών: Εντός του έτους δημοπρατείται και το δεύτερο τμήμα των ΣΔΙΤ για τα δικαστικά μέγαρα- Πότε δημοπρατείται το τρίτο μέρος