Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Παρέμβαση Κορκίδη στην Eurocommerce για την προστασία των εμπορικών σημάτων με την επωνυμία «Μακεδονία»

κορκιδης

Ο πρόεδρος του Eμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλης Κορκίδης, με τον Πρόεδρο του ευρωπαϊκού Οργανισμού, κ. Régis Degelcke

Στο πλαίσιο της συμμετοχής, ως συνδεδεμένου μέλους του Eμπορικού και Βιομηχανικού
Επιμελητηρίου Πειραιώς, στο Διοικητικό Συμβούλιο της Eurocommerce, που έλαβε χώρα στις 2 και 3 Απριλίου 2019, στις Βρυξέλλες, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου, κ. Βασίλης Κορκίδης συναντήθηκε με τον Πρόεδρο του ευρωπαϊκού Οργανισμού, κ. Régis Degelcke, ζητώντας, εξαιτίας της ομοιότητας στη χρήση των όρων «Μακεδονία» και «Βόρεια Μακεδονία», την απαραίτητη και σημαντική παρέμβασή του, τόσο στο Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO), όσο και στον Παγκόσμιο Οργανισμό Διανοητικής Ιδιοκτησίας (WIPO), ώστε να εξασφαλιστεί ότι, κατά τη διάρκεια της τριετούς περιόδου που προβλέπει η Συμφωνία των Πρεσπών, θα επιλυθούν δίκαια τα θέματα χρήσης των εμπορικών σημάτων και θα προστατευτούν, όπως επιβάλλεται, οι επωνυμίες των ελληνικών εμπορικών προϊόντων, που περιλαμβάνουν όλα τα παράγωγα του όρου «Μακεδονία».

Ειδικότερα, ο κ. Β. Κορκίδης, επισήμανε με επιστολή του, που παρέδωσε στη EuroCommerce, τα εξής κύρια σημεία:
  1. Έναρξη εκστρατείας επικοινωνίας στο εξωτερικό για την προστασία του brand name «Μακεδονία»
  2. Διευκόλυνση των επιχειρήσεων να καταχωρίσουν τα εμπορικά σήματα για την
    προστασία των προϊόντων τους, όχι μόνο σε εθνικό, αλλά και σε ευρωπαϊκό και διεθνές
    επίπεδο, στα αντίστοιχα Γραφεία Διανοητικής Ιδιοκτησίας.
  3. Καθιέρωση περισσότερων ελληνικών μακεδονικών προϊόντων στην Ε.Ε, ως
    Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) και Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ).
  4. Έκδοση απόφασης, η οποία θα απονέμει αυτομάτως το σήμα GR στα προϊόντα όλων των
    μακεδονικών επιχειρήσεων, που έχουν τοποθετήσει το παράγωγο «Μακεδονικό» στη
    μάρκα τους, έτσι ώστε να μην υπάρχει αμφιβολία ότι τα προϊόντα είναι ελληνικά.
  5. Αίτημα στην ελληνική κυβέρνηση να ασκήσει «Βέτο» στην πορεία ένταξης των Σκοπίων
    στην Ε.Ε, εφόσον δεν διασφαλίζονται τα εθνικά οικονομικά συμφέροντα της Ελλάδας και
    δεν εξασφαλίζονται τα εμπορικά σήματα των μακεδονικών προϊόντων ελληνικών
    επιχειρήσεων.

Τέλος, ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., κ. Βασίλης Κορκίδης, δήλωσε: «…Η παρέμβαση ελληνικών και ευρωπαϊκών φορέων, τόσο στο Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO), όσο και στον Παγκόσμιο Οργανισμό Διανοητικής Ιδιοκτησίας (WIPO) θα διευκολύνει την παρούσα κατάσταση, θα επισπεύσει διαδικασίες τριών ετών και θα αποτρέψει ενδιάμεσα δυσάρεστες διαφωνίες, γι’ αυτό άλλωστε τον λόγο, το ΕΒΕΠ ζήτησε επισήμως την παρέμβαση της EuroCommerce…».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Περιστέρης (ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ): Θα συνεχίσουμε επενδυτικά στη Βόρεια Μακεδονία αν λυθούν κάποιες εκκρεμότητες

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Στασινόπουλος (ΒΙΟΧΑΛΚΟ): Γιατί υπάρχουν ευκαιρίες για τις ελληνικές επιχειρήσεις στη Βόρεια Μακεδονία

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Οι πέντε δεσμεύσεις Μητσοτάκη για την προστασία των μακεδονικών προϊόντων – Τι απαντά το Μαξίμου