Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
AUTO

F1: Έχουμε αγώνα στην Ίμολα το Πάσχα!

Η πίστα που θα πραγματοποιηθεί ο αγώνας

Ο συνδυασμός αυτός πάντα ανακαλεί από την μνήμη μας τον αδόκητο χαμό του Άιρτον Σένα, τέτοια εποχή σ’ αυτή την πίστα πίσω το 1994.

Μετά από 3 αγώνες εκτός Ευρώπης η F1 ετοιμάζεται για την πρώτη της παράσταση επί Ευρωπαϊκού εδάφους. Αυτή θα δοθεί στην θρυλική πίστα Έντσο και Ντίνο Φερράρι πρόκειται για τον πρώτο από τους δυο αγώνες επί Ιταλικού εδάφους φέτος, ο πρώτος στην περιοχή της Εμίλια Ρομάνα.

Μάλιστα η Ίμολα θα φιλοξενήσει και τον πρώτο φετινό αγώνα Sprint ο οποίος είναι προγραμματισμένος για το απόγευμα του Μεγ. Σαββάτου στις 17:30 ώρα Ελλάδος.

Θα περιλαμβάνει 100km αγώνα χωρίς υποχρεωτικό πιτ στοπ. Μάλιστα με βάση τους φετινούς αθλητικούς κανονισμούς βαθμολογούνται οι πρώτοι 8 με τον νικητή να παίρνει οκτώ βαθμούς, τον δεύτερο επτά, και τον όγδοο έναν βαθμό.

Η σειρά κατάταξης του Sprint Race θα αποτελέσει και τη σειρά εκκίνησης του αγώνα το Πάσχα (16:00 ώρα Ελλάδος). Η σειρά εκκίνησης του κατατακτήριου αγώνα θα προσδιοριστεί από τις κατατακτήριες δοκιμές που θα διεξαχθούν τη Μεγ. Παρασκευή το απόγευμα στις 18:00. Ο poleman θα πάρει και την αντίστοιχη διάκριση.

Η πίστα της Ίμολα είναι παλιάς σχολής, ιδιαίτερα απαιτητική για τους οδηγούς ώστε να βρουν το ρυθμό. Οπότε η μόνη ωριαία περίοδος αύριο είναι καθοριστικής σημασίας για να βρουν ομάδες και οδηγοί το σωστό σετάρισμα. Οπότε μια έξοδο από την πίστα μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την προσπάθεια του οδηγού για διάκριση.

Ο Πασχαλιάτικος αγώνας είναι ο 30στος που γίνεται στην πίστα της Ίμολα ο πρώτος έγινε πίσω στο 1980. Ο άτυχος Μ.Σουμάχερ είναι ο πολυνίκης οδηγός στην πίστα με 7 νίκες η πρώτη σημειώθηκε τη μέρα που έχασε τη ζωή του ο Σένα την Πρωτομαγιά του 1994.

Από τους οδηγούς που θα πάρουν εκκίνηση φέτος τρεις έχουν κερδίσει στην Ίμολα: ο Αλόνσο το 2005, ο Χάμιλτον πρόπερσι και ο Φερστάπεν πέρυσι. Williams και Ferrari έχουν από οκτώ νίκες στην πίστα και αυτό δεν αποκλείεται ν’ αλλάξει υπέρ της Ιταλικής ομάδας που έχει προβάδισμα υπεροχής φέτος.

Ο Σαρλ Λεκλέρκ έχει μαζέψει 71 βαθμούς σε 3 αγώνες με άριστα το 78 και προηγείται με διαφορά 34 βαθμών από τον δεύτερο Τζορτζ Ράσελ της Mercedes.

Αντίστοιχα η Ferrari προηγείται στο πρωτάθλημα κατασκευαστών με 104 βαθμούς έναντι 65 της Mercedes που ακολουθεί 2η. Μάλιστα οι κόκκινοι ανακοίνωσαν την ανανέωση συμβολαίου του Κάρλος Σάινθ σήμερα και ως το τέλος του 2024.

Η Ιταλική ομάδα πλέον έχει και τους δυο οδηγούς της με συμβόλαιο ως τότε.

Αυτό εξασφαλίζει σταθερότητα αλλά και ηρεμία καθώς είναι πλέον ξεκάθαρο ότι ο Σάινθ έχει αποδεχτεί το ρόλο του δεύτερου οδηγού που θα φέρνει σταθερά πολύτιμους βαθμούς στην ομάδα η οποία πήρε τελευταία φορά πρωτάθλημα κατασκευαστών πίσω το 2008.

Υπό το πρίσμα των ελαστικών

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Μάριο Ίσολα τόνισε:

«Η Ίμολα είναι μια πίστα παλιάς σχολής που θέτει μια σημαντική οδηγική πρόκληση. Τα προσπεράσματα μπορεί να είναι δύσκολα επειδή η πίστα είναι στενή σε πολλά σημεία.

Οπότε η στρατηγική θα είναι επικεντρωμένη στην αποφυγή της κυκλοφορίας ενώ πρακτικά οι ομάδες ξεκινούν από το μηδέν να χτίσουν τις γνώσεις τους όσον αφορά στα ελαστικά καθώς οι γόμες είναι τελείως διαφορετικές από το 2021.

Ο περσινός αγώνας είχε εκκινήσει με βρόχινα ελαστικά και μετά είχαμε μια μεγάλη διακοπή με κόκκινη σημαία. Γενικά η Ίμολα δεν πιέζει ιδιαίτερα τα ελαστικά, η φθορά είναι μέτρια και ως πίστα χρησιμοποιείται συχνά.

Αυτό σημαίνει πως πιθανόν δε θα δούμε τόσο μεγάλη βελτίωση του κρατήματος όσο σε άλλες πίστες καθώς η συγκεκριμένη είναι ήδη στρωμένη με γόμα.

Τον προηγούμενο μήνα διεξήχθη στην Ίμολα ο πρώτος γύρος του GT World Challenge όπου χρησιμοποιούνται ελαστικά Pirelli, από εκεί προμηθευτήκαμε μερικά πολύτιμα δεδομένα.

Αυτοί είναι μερικοί από τους παράγοντες που πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι ομάδες όταν θα διαμορφώσουν τη στρατηγική τους για το πρώτο αγώνα σπριντ της σεζόν: Άλλη μια πρωτιά για το 2022.»

Διαβάστε επίσης:

Στο Μουσείο της Porsche η Μαρία Σάκκαρη

Πασχαλινή έξοδος: Η μεγαλύτερη όλων των εποχών;

Πυρίτιο αντί για λίθιο!