Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
AUTO

F1 Μπαχρέιν: Το πρωτάθλημα αρχίζει!

Η πρεμιέρα της φετινής σεζόν είναι προγραμματισμένη γι’ αυτή την Κυριακή στις 18:00 ώρα τοπική και Ελλάδος (πάμε σε θερινή).

Το Σακχίρ θα φιλοξενήσει τον πρώτο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος. H F1 έχει ανακοινώσει 23 αγώνες για το 2021. Αξίζει να τονιστεί η παρουσία αγώνα στο Πορτιμάο την μέρα του Πάσχα (2/5) και δυο νέοι προορισμοί σε Ολλανδία και Σαουδική Αραβία.   Εδώ μπορείτε να δείτε όλο το πρόγραμμα.

Έχουμε δυο ομάδες με διαφορετικό όνομα ο λόγος για την Aston Martin (Racing Point( και την Alpine (Renault).  Αξίζει να τονιστεί πως ο Φέτελ, αγωνίζεται για την Aston Martin και ο Σάινθ πήρε τη θέση του στη Ferrari. Ο Ρικιάρντο κάλυψε την απώλεια του Σάινθ στη McLaren και ο Αλόνσο τη θέση του Ρικιάρντο στη Renault. O Πέρεζ πήγε στην θέση του Άλμπον στη Red Bull Honda και ο γιος του Mίκαελ Σουμάχερ, Μικ οδηγεί για την Haas.

Ο Αλόνσο αγωνίστηκε τελευταία φορά στο Άμπου Ντάμπι το 2018 και επιστρέφει μετά από δυο χρόνια απουσίας. Συνολικά η εικόνα είναι:

Ομάδες Οδηγοί 2021

 

Επιβλήθηκαν αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς με στόχο να καταστούν πιο αργά τα μονοθέσια για ν’ αυξηθούν οι μάχες στην πίστα:

  1. Τριγωνικό κόψιμο του πατώματος εμπρός από τους πίσω τροχούς (επηρεάζει σημαντικά την αεροδυναμική απόδοση και την ισορροπία κρατήματος).
  2. Αφαιρούνται οι μορφοποιητές ροής των αεραγωγών των φρένων (επηρεάζει σημαντικά τη δημιουργία στροβιλισμών σε μια περιοχή όπου αναμειγνύεται ζεστός με κρύο αέρα).
  3. Μικραίνουν οι μορφοποιητές ροής στην έξοδο του διαχύτη (μειώνει την αεροδυναμική απόδοση, διευκολύνει τα προσπεράσματα)
  4. Κλείνουν οι οπές στην ακμή του πατώματος κάτω από τα πλαϊνά αεροδυναμικά βοηθήματα (επίσης μειώνει την αεροδυναμική απόδοση του σχήματος)
  5. Ο χρόνος μείωσης της εργασίας σε αεροσήραγγα και CFD εξαρτάται από την θέση που πήρε η ομάδα στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Η πρωταθλήτρια Mercedes θα έχει 22% λιγότερο χρόνο από τη Williams φέτος.
  6. Νέα ελαστικά πιο ανθεκτικά, πιο αργά και πιο σταθερά υπό πίεση.
  7. Αυξήθηκε κατά 6kg το ελάχιστο βάρος.

Η πρεμιέρα του πρωταθλήματος στο Σακχίρ γίνεται 4 μήνες μετά τον προηγούμενο αγώνα στην ίδια πίστα. Πριν δυο βδομάδες έγινε και ένα τριήμερο δοκιμών εξέλιξης εκεί. Θα είναι το 17ο GP Μπαχρέιν. Οι προηγούμενες πρεμιέρες σ’ αυτή την πίστα έγιναν το 2006 και το 2010. Πολυνίκες οι Χάμιλτον (2014, 2015, 2019, 2020) και Φέτελ (2012, 2013, 2017, 2018) με 4 νίκες. Η Ferrari έχει πάρει 6 νίκες στη συγκεκριμένη πίστα η πρώτη στο ντεμπούτο της διαδρομής το 2004 με τον Μ.Σουμάχερ. Ο Μάσα έχει κερδίσει το 2007 και το 2008 και ο Αλόνσο το 2010 συν τις δυο νίκες του Φέτελ.

Υπό το πρίσμα των ελαστικών

 

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΙΣΤΑΣ

 

FORMULA 2: ΤΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ

Η σεζόν της Formula 2 ξεκινά στο Μπαχρέιν με νέα διαμόρφωση τριημέρου.  Θα υπάρχουν τρεις αγώνες κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου για πρώτη φορά. Ο πρώτος αγώνας 23 γύρων θα διεξαχθεί το Σάββατο 13:25 (τοπική ώρα). Οι ελεύθερες δοκιμές και οι κατατακτήριες θα γίνουν την Παρασκευή το απόγευμα. Ο δεύτερος αγώνας 23 γύρων θα διεξαχθεί το Σάββατο στις 19:40 (τοπική ώρα) υπό το φως των προβολέων. Ο κύριος αγώνας των 32 γύρων θα διεξαχθεί την Κυριακή στις 13:50 (τοπική ώρα). Οι γόμες που έχουν επιλεγεί για τα ελαστικά 18 ιντσών είναι η P Zero λευκή/σκληρή και η P Zero κόκκινη /μαλακή: ταιριάζουν στις μεταβαλλόμενες συνθήκες που αναμένονται για τη Formula 2 καθώς οι αγώνες θα γίνουν και υπό τη ζέστη της ημέρας αλλά και αφού πέσει ο ήλιος. Ο συνδυασμός γομών είναι διαφορετικός από τον αντίστοιχο περσινό όπου είχαν επιλεγεί, η μέση και η σκληρή γόμα, γι’ αυτή την πίστα. Οπότε τώρα προστίθεται μια ακόμη μεταβλητή σ’ αυτή την καινοτόμα νέα σεζόν. Το φετινό σκληρό ελαστικό F2, μειώνει τη φθορά και την τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης (graining) χωρίς απώλεια σε απόδοση σε σύγκριση με πέρυσι. Οι οδηγοί φέτος έχουν στη διάθεσή τους ένα επιπλέον σετ ελαστικών (6 σετ έναντι 5 πέρυσι) οπότε η στρατηγική προσέγγιση των τριών αγώνων ξεκινά από λευκό χαρτί.

Ο επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: «Μόλις τέσσερις μήνες μετά το διπλό αγώνα στο Μπαχρέιν και μόλις δυο βδομάδες μετά τις τρεις μέρες δοκιμών εξέλιξης στην ίδια πίστα επιστρέψαμε για τον πρώτο αγώνα του 2021. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών εξέλιξης πολλές ομάδες επικεντρώθηκαν στις γόμες που έχουν επιλεγεί για το grand prix. Οι συνθήκες όμως που αντιμετώπισαν δεν είναι εντελώς ίδιες μ’ αυτές του αγώνα. Επιπλέον οι ομάδες είχαν τελείως διαφορετικά προγράμματα κατά τη διάρκεια της μοναδικής περιόδου δοκιμών εξέλιξης. Στο παρελθόν είχαμε δυο περιόδους δοκιμών εξέλιξης με τη δεύτερη να επικεντρώνεται στα ελαστικά. Οπότε είναι δύσκολο να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα. Με νέα μονοθέσια και ελαστικά και τη μικρότερη ανάπαυλα των τελευταίων ετών από το περσινό πρωτάθλημα, ο ανταγωνισμός θα είναι ανοικτός: Πόσο μάλλον που τα χαρακτηριστικά της πίστας του Μπαχρέιν οδηγούν σε συναρπαστικές μάχες στρατηγικής καθώς χρησιμοποιούνται πολλές διαφορετικές τακτικές».