Το κτίριο αποτελεί τμήμα ενός σχολικού συγκροτήματος, που διακρίνεται για τη διαχρονικότητα της αρχιτεκτονικής του. Η ανάθεση του έργου ήταν αποτέλεσμα αρχιτεκτονικού διαγωνισμού με πρόσκληση. Αντικείμενο ήταν η επέκταση του κτιρίου του δημοτικού σχολείου.
Το αρχικό κτίριο κτίστηκε το 1988, επεκτάθηκε καθ’ ύψος το 2001 και το 2009 ενισχύθηκε ο φέρων οργανισμός του. Αυτές οι πολλαπλές προσθήκες δημιούργησαν μία μορφολογική πολυπλοκότητα στο κτίριο. Πρόθεση των μελετητών ήταν μαζί με τη νέα προσθήκη να δημιουργηθεί ένα μορφολογικά ενιαίο κτίριο, που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες κτιριακές προδιαγραφές και θα αφήνει μικρότερο ενεργειακό αποτύπωμα.
Μέλημα του σχεδιασμού ήταν το κτίριο, παρά το μέγεθός του:
• να είναι φιλικό και οικείο για τους μαθητές,
• οι κοινόχρηστοι χώροι να αποτελούν το κέντρο του σχολείου,
• να έχει το μικρότερο δυνατό ενεργειακό αποτύπωμα,
• να έχει ένα διαχρονικό σχεδιασμό.
Η νεά αίθουσα πολλαπλών χρήσεων χωροθετήθηκε δίπλα στην είσοδο, σε άμεση επαφή με την αυλή και τον κήπο, ώστε να έχει τη δυνατότητα εκτόνωσης τόσο στον υπαίθριο χώρο, όσο και στην είσοδο. Η διάρθρωση του νέου ορόφου, λόγω της δεδομένης θέσης των κλιμακοστασίων και των χώρων υγιεινής ακολούθησε εκείνη των υφιστάμενων.
Οι όψεις επανασχεδιάστηκαν στο σύνολό τους, επενδύθηκαν εξωτερικά με μία ξύλινη αεριζόμενη όψη και μπροστά από τα νέα ενεργειακά κουφώματα αλουμινίου τοποθετήθηκαν μεταλλικές έγχρωμες κινητές περσίδες, που ελέγχουν τη διείσδυση του ηλιακού φωτός στις αίθουσες.
Η μετακίνηση του χώρου της εισόδου, καθώς και η δημιουργία αίθουσας πολλαπλών χρήσεων στο ισόγειο, εντός του υφιστάμενου περιγράμματος του κτιρίου προϋπέθετε την απομάκρυνση υποστυλωμάτων και την καθαίρεση δοκών. Η στατική λειτουργία της περιοχής αποκαταστάθηκε με την κατασκευή νέων μεταλλικών υποστυλωμάτων και δοκών, που τοποθετήθηκαν κάτω από τις υφιστάμενες πλάκες από σκυρόδεμα σε κατάλληλες θέσεις, καθώς και με την ενίσχυση κάποιων από τα υφιστάμενα υποστυλώματα.
Για τη μείωση των θερμικών απωλειών το χειμώνα εγκαταστάθηκαν στους ορόφους μονάδες αερισμού – εξαερισμού με δυνατότητα ανάκτησης θερμότητας. Στο ισόγειο, στο οποίο οι μαθητές είναι προσχολικής ηλικίας, έχουν τοποθετηθεί ανεμιστήρες οροφής. Ψύξη προβλέπεται μόνο για τους χώρους διοίκησης μέσω ημικεντρικού συστήματος μεταβλητής παροχής ψυκτικού μέσου (VRF).
Στοιχεία έργου
ΓΕΝΙΚΟΣ ΜΕΛΕΤΗΤΗΣ, ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ, ΕΠΙΒΛΕΨΗ:
Αλεξάνδρα Καλλίρη και Συνεργάτες Αρχιτέκτονες
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ:
Βασιλική Νεοκόσμου, Ναταλία Γραμματικού, Κατερίνα Τσικουδή
ΣΤΑΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ – ΕΠΙΒΛΕΨΗ: Μάνος Κυριαζής
Η/Μ ΜΕΛΕΤΗ – ΕΠΙΒΛΕΨΗ: Δημήτρης Μαντάς
ΕΙΔΙΚΟΣ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΩΝ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ: Sieslack und Reiche
ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ: Πέτρος Πετρακόπουλος
ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ: Dr. Gottfried Schubert
ΦΥΤΟΤΕΧΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ: Εύα Παπαδημητρίου
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ: Πλέθρον Κατασκευαστική
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΟΥ: Focal
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ: Γερμανική Σχολή Αθηνών
ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΕΜΑΒΔΟ ΚΤΙΡΙΟΥ: 2.822 m²
ΑΠΟΠΕΡΑΤΩΣΗ ΕΡΓΟΥ: Δεκέμβριος 2015
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Χαράλαμπος Λουιζίδης
Πηγή: ktirio.gr