Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

κοντέινερ

Θετικό ήταν το κλίμα στη ναυλαγορά για τις περισσότερες κατηγορίες των Containerships την εβδομάδα 11-15 Μαρτίου 2019.

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, αυξημένη ήταν η δραστηριότητα στην αγορά των containerships με πάνω από 70 καταγεγραμμένες ναυλώσεις από τις οποίες οι μισές αφορούσαν νέες συμφωνίες.

Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, το κλίμα της αγοράς παρέμεινε θετικό με την διαθέσιμη χωρητικότητα για τις επόμενες εβδομάδες να έχει περιοριστεί αρκετά. Παράλληλα πληροφορίες ανέφεραν ότι οι διαπραγματεύσεις σε πλοία χωρητικότητας 6000 TEU αλλά και 8000 TEU κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τις τελευταίες αντίστοιχες συμφωνίες.

Στην κατηγορία των Panamaxes, η κινητικότητα της αγοράς στην Ασία σε ναυλώσεις ήταν αυξημένη αφού λόγω της έλλειψης διαθέσιμων post-panamaxes ακόμη και τα πλοία χωρητικότητας των 5000 TEU άρχισαν επιτέλους να βρίσκονται σε ζήτηση.

Έλλη Πατέρα

Από την άλλη, στην κατηγορία των 3500 TEU, η prompt διαθέσιμη χωρητικότητα της Ασίας παρέμεινε σχετικά υψηλή δηλαδή σε περίπου δέκα πλοία και με τις νέες απαιτήσεις περιορισμένες, πάραυτα, οι ναύλοι παρέμειναν αμετάβλητοι μεταξύ $8-8.5Κ ημερησίως.

Την ίδια ώρα, στην κατηγορία των 2800 TEU, η διαθέσιμη χωρητικότητα της Ασίας το τελευταίο διάστημα μειώθηκε σημαντικά οπότε το ερώτημα παραμένει αν η ζήτηση θα αυξηθεί έτσι ώστε ο υπόλοιπος αριθμός διαθέσιμων πλοίων να απορροφηθεί και έτσι οι ναύλοι να ενισχυθούν.

Στη γειτονική κατηγορία των 2500 TEU, αναφέρθηκε ένας αριθμός ναυλώσεων κυρίως σε επεκτάσεις παρόντων συμφωνιών, ενώ η διαθέσιμη χωρητικότητα μειώθηκε λόγω των νέων απαιτήσεων που παρουσιάστηκαν στην αγορά. Ενδεικτικά, στην περιοχή οι ναύλοι παρέμειναν περίπου στα $8.5Κ ημερησίως, στην Μεσόγειο κινήθηκαν υψηλότερα δηλαδή άνω των $1,000 ημερησίως σε σχέση με τους ναύλους της Ασίας και στην Καραϊβική ύστερα από την επέκταση ναύλωσης από την Maersk σε πλοίο τύπου VWS 2500 στα $11Κ ημερησίως οι πλοιοκτήτες ξεκινούσαν πλέον τις διαπραγματεύσεις από τα $11.5Κ ημερησίως.

Στην κατηγορία των 1700 TEU, το γενικότερο κλίμα της αγοράς συνέχισε να βελτιώνεται, καθώς ο αριθμός των διαθέσιμων spot πλοίων μειώθηκε σημαντικά με αποτέλεσμα και οι ναύλοι να επηρεαστούν οπότε και το επόμενο διάστημα αναμένεται να κινηθούν ανοδικά.

Τέλος, στην κατηγορία των 1100-700 TEUη κινητικότητα της αγοράς άρχισε να ενισχύεται καθώς παρουσιάστηκαν μερικές απαιτήσεις σε ημερομηνίες τέλη Μαρτίου με αρχές Απριλίου, όμως οι ναύλοι σε πλοία τύπου CV 1100 παρέμειναν στα επίπεδα των $6Κ ημερησίως. Παράλληλα οι πλοιοκτήτες με πλοία οικονομικής κατανάλωσης σε θέσεις prompt προκειμένου να τα ναυλώσουν  αναγκάστηκαν να προσαρμόσουν ανάλογα και τις προσφορές τους.

Επιπροσθέτως, πληροφορίες ανέφεραν ότι ένας αριθμός  feeders χωρητικότητας των 700 TEU στην Ασία επέκτεινε παρούσες συμφωνίες χωρίς όμως περαιτέρω λεπτομέρειες.

Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “YM Los Angeles” της Diana Containerships είναι χωρητικότητας 4.932-teu και κατασκευής του έτους 2006

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Φίλιππος Βενετόπουλος: Η πολιτική χρειάζεται επιτυχημένους επαγγελματίες

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Β. Μαρινάκης: Tο επικερδές deal της Capital Maritime

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Ν. Τσάκος: Η νέα κίνηση της TEN στην αγορά LNG