Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Ναυτιλία

Μπακαδήμα: Ερώτηση για το μεταφορικό ισοδύναμο στη Σαλαμίνα και τις αυξήσεις των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

Φωτεινή Μπακαδήμα

Φωτεινή Μπακαδήμα

Με ερώτησή της, η βουλευτής του ΜέΡΑ Φωτεινή Μπακαδήμα ζητά από τον αρμόδιο υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας να απαντήσει σε μια σειρά ερωτημάτων σχετικά με τις αυξήσεις στο πορθμείο Σαλαμίνας – Πέραμα, αλλά και για το μεταφορικό ισοδύναμο των κατοίκων της Σαλαμίνας.

Αναλυτικότερα, η βουλευτής τονίζει ότι ενώ στις 31 Δεκεμβρίου το κόστος μετακίνησης ενός αυτοκινήτου έως 4,25μ. και του οδηγού ήταν 5,50€ από 1 Ιανουαρίου αυτό αυξήθηκε κατά 0,20€ και έφτασε τα 5,70€, το εισιτήριο επιβάτη από 1€ αυξήθηκε κατά 10% και πλέον κοστίζει 1,10€ και η τιμή για μηχανή έως 50cc από 1,45€ έφτασε τα 1,60€.

Στη συνέχεια η Φ. Μπακαδήμα, υπενθυμίζει πως με το υπ’ αριθμ. πρωτ. 1500.1/27179/2021/81-95 έγγραφό του στις 15 Απριλίου 2021 το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Υ.ΝΑ.Ν.Π.) ενημέρωνε πως «έχει προβεί στη σύνταξη σχεδίου προεδρικού διατάγματος, το οποίο βρίσκεται στο στάδιο της υπογραφής, για τη ρύθμιση του θέματος της έκδοσης εισιτηρίων επιβατών και αποδείξεων μεταφοράς οχημάτων μέσω ηλεκτρονικών συστημάτων για κάθε Ε/Γ, Ε/Γ-Ο/Γ και Ο/Γ πλοίο που εκτελεί δρομολόγια σε δρομολογιακές γραμμές της χώρας, συμπεριλαμβανομένων των γραμμών της Σαλαμίνας», ώστε οι δικαιούχοι πολίτες και οι ωφελούμενες επιχειρήσεις του Δήμου Σαλαμίνας εν προκειμένω να μπορούν να κάνουν χρήση του ευεργετικού μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου, που απαιτεί την χρήση ηλεκτρονικού εισιτηρίου μέσω του Ηλεκτρονικού Συστήματος Κράτησης Θέσεων και Έκδοσης Εισιτηρίων Επιβατών και Αποδείξεων Μεταφοράς Οχημάτων (Η.Σ.Κ.Θ.Ε.Ε.Α).

Στις 31 Μαΐου 2021 με το υπ’ αριθ. πρωτ. 1500.1/38143/2021/160 έγγραφό του το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής επανέλαβε πως «το σχέδιο του προεδρικού διατάγματος για τη ρύθμιση του θέματος της έκδοσης εισιτηρίων επιβατών και αποδείξεων μεταφοράς οχημάτων μέσω ηλεκτρονικών συστημάτων για κάθε Ε/Γ, Ε/Γ-Ο/Γ και Ο/Γ πλοίο που εκτελεί δρομολόγια σε δρομολογιακές γραμμές της χώρας, συμπεριλαμβανομένων των γραμμών της Σαλαμίνας, βρίσκεται στο στάδιο της υπογραφής.», συνεχίζει η Φ. Μπακαδήμα και προσθέτει:

«Παρόλο που, σύμφωνα με το άρθρο 7 του ΠΔ 120/97 (Α’ 110) και την περ. ζ παρ. 2 του άρθρου 1 του ΠΔ 12/2015 ΦΕΚ 9/Α/19-1-2015, το Η.Σ.Κ.Θ.Ε.Ε.Α οφείλει να αναγνωρίζει τα χειρόγραφα εισιτήρια και να ικανοποιεί απαιτήσεις ως προς την έκδοση- εκτύπωση, ώστε οι δικαιούχοι να κάνουν αποτελεσματική χρήση του μέτρου του Μ.Ι., επιδεικνύοντας τα χειρόγραφα εισιτήριά τους ως απόδειξη του κόστους της θαλάσσιας μεταφοράς, αυτό δε συνέβαινε στην περίπτωση των μόνιμων κατοίκων Σαλαμίνας που είχαν χειρόγραφα εισιτήρια.

Κατόπιν των ανωτέρω και με δεδομένο πως η πορθμειακή γραμμή Σαλαμίνας-Περάματος χρησιμοποιείται καθημερινά από τους μόνιμους κατοίκους του νησιού ως συγκοινωνία για να πάνε στην εργασία τους,

Ερωτώνται οι κκ Υπουργοί:

  1. Είναι ενήμεροι για τη νέα αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων των φέριμποτ Σαλαμίνας-Περάματος;
  2. Αν ναι, τι τάξεως είναι αυτή η νέα αύξηση και για ποιο λόγο εφαρμόστηκε;
  3. Ποιες άμεσες νομοθετικές ρυθμίσεις θα γίνουν ώστε να οι κοινοπραξίες να διαμορφώσουν ειδική εκπτωτική τιμολογιακή πολιτική για τους μόνιμους κατοίκους του νησιού της Σαλαμίνας που χρησιμοποιούν τα φέριμποτ καθημερινά ως ΜΜΜ;
  4. Ποια η πρόβλεψη για την ένταξη της Σαλαμίνας στο μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου;
  5. Πότε θα υπογραφεί το Προεδρικό Διάταγμα για την έκδοση εισιτηρίων επιβατών και αποδείξεων μεταφοράς οχημάτων μέσω ηλεκτρονικών συστημάτων για κάθε Ε/Γ, Ε/Γ-Ο/Γ και Ο/Γ πλοίο που εκτελεί δρομολόγια σε δρομολογιακές γραμμές της χώρας;
  6. Ο Δήμος Σαλαμίνας σε ποιες άμεσες ενέργειες πρόκειται να προβεί προκειμένου να υπάρξει κάποια έκπτωση στα εισιτήρια των φέριμποτ για τους μόνιμους κατοίκους της Σαλαμίνας που χρησιμοποιούν το φέριμποτ καθημερινά για να μεταβούν στην εργασία τους, όπως είχε γίνει για τους κατοίκους των Δήμων Πόρου και Τροιζηνίας-Μεθάνων το 2017;».

Διαβάστε επίσης:

Η επένδυση στο Πλατυγιάλι Αστακού θα ξεπεράσει το 1,5 με 2 δισ. ευρώ!

ΠΕΝΕΝ: Κάλεσμα στους ναυτεργάτες του RO/RO «ΠΕΛΑΓΙΤΗΣ» να σταματήσουν την επιχείρηση μεταφοράς μηχανημάτων στη Χίο