Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των tankers – Άνοδος 26% στα Aframaxes

ναυτιλία ναυλαγορά

Ανάμεικτο ήταν το κλίμα στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς υγρού φορτίου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 13-17 Νοεμβρίου 2017.

VLCC

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, σε υποτονικούς τόνους κύλισε η εβδομάδα που πέρασε στα πλοία τύπου VLCC, με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων να παρουσιάσουν οριακή πτώση, αν και οι απώλειες φάνηκαν να είναι σχετικά περιορισμένες.

Από την άλλη, παρατηρήθηκε ότι ο όγκος των φορτίων ήταν μικρότερος από το αναμενόμενο και η ζήτηση περιορισμένη, κάτι που δεν βοήθησε ιδιαίτερα το κλίμα της αγοράς.

SUEZMAXES

Έλλη Πατέρα

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, στις αγορές της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου οι τιμές των ναύλων στα πλοία τύπου Suezmax παρουσίασαν οριακή πτώση, με την τιμή στη διαδρομή από τη Μαύρη Θάλασσα προς τη Μεσόγειο να υποχωρήσει σε WS87,5.

Παράλληλα, στη Δυτική Αφρική, μετά την πτωτική πορεία των τιμών των ναύλων μέχρι και τα μέσα της εβδομάδας και προς το κλείσιμό της, οι τιμές ενισχύθηκαν, με αποτέλεσμα σε διαδρομές από την περιοχή να διαμορφωθούν σε WS77,5.

AFRAMAXES

Δραστήρια ήταν η εβδομάδα στις αγορές της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου στα πλοία τύπου Aframax, με τις τιμές των ναύλων να ενισχύονται σε WS115, με προοπτική μάλιστα για περαιτέρω άνοδο. Παράλληλα, στις περιοχές της Βόρειας Θάλασσας και της Βαλτικής, η ενισχυμένη δραστηριότητα βοήθησε τις τιμές των ναύλων, με αποτέλεσμα να διαμορφωθούν από WS70, τη στιγμή που το προηγούμενο διάστημα ήταν σε WS72,5.

LR/MR

Δυτικά του Σουέζ, η σταθερή αγορά του Κόλπου της Αμερικής στα πλοία τύπου MR οδήγησε λιγότερα πλοία να ταξιδέψουν υπό έρμα προς τη Βόρεια Θάλασσα, με αποτέλεσμα η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ να περιοριστεί και οι τιμές των ναύλων σε διαδρομές από τη Βόρεια Θάλασσα στα μέσα της εβδομάδας να ενισχυθούν σε WS147,5 αν και καθώς η ζήτηση μειώθηκε, οι τιμές δεν διατηρήθηκαν σε όλες τις διαδρομές.

Εν τω μεταξύ, η κινητικότητα της αγοράς στα πλοία τύπου LR1 αυξήθηκε κάπως προς το τέλος της εβδομάδας, περιορίζοντας έτσι και τις απώλειες στις τιμές των ναύλων και με την κατ’ αποκοπή (lumpsum) τιμή στη διαδρομή από το λιμάνι της Skikda προς την Ιαπωνία να υποχωρεί οριακά σε $1,575 εκατ., ενώ παράλληλα, στα πλοία τύπου LR2 στην ίδια διαδρομή υποχώρησε σε $1,7 εκατ.

Από την άλλη, σύμφωνα με τους ίδιους αναλυτές, ανατολικά του Σουέζ η κατάσταση γενικά την εβδομάδα που πέρασε ήταν απογοητευτική. Παρόλα αυτά οι τιμές των ναύλων στη διαδρομή από το λιμάνι του Ras Tanura προς την Κίνα και στους δυο τύπους πλοίων παρέμειναν σταθερές.

Dirty products

Στα Dirty products, η εβδομάδα που πέρασε στην αγορά της Ευρώπης κύλισε σε υποτονικούς ρυθμούς με περιορισμένη κινητικότητα και με τις τιμές των ναύλων να διαμορφώνονται μεταξύ WS112,5 και WS115. Σύμφωνα με την άποψη των ειδικών, στο προσεχές μέλλον είναι πιθανόν οι τιμές να παρουσιάσουν περαιτέρω ύφεση καθώς όλο και περισσότερα πλοία ταξιδεύουν υπό έρμα από την Αμερική.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ν. Τσάκος: Τι βλέπει για τα κέρδη της TEN το 2017 και το 2018 η Seaport Global Securities

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Χ. Βαφειάς: Επιβεβαίωσε τις προβλέψεις των αναλυτών η StealthGas

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων