Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Στα χέρια του John Fredriksen και το τελευταίο πλοίο της ελληνικής Quintana

John Fredriksen ναυτιλία

John Fredriksen, επικεφαλής Frontline

To τελευταίο bulker της ελληνικής ναυτιλιακής Quintana Shipping (με επικεφαλής τον Λευτέρη Παπατρύφωνα) παρέλαβε η Golden Ocean του John Fredriksen, ολοκληρώνοντας με αυτόν τον τρόπο ένα από τα μεγαλύτερα deals της χρονιάς στην παγκόσμια ναυτιλία.

Πρόκειται για το χωρητικότητας 81.600 dwt πλοίο Q Keen (κατασκευής 2012), που μετονομάστηκε ήδη σε Golden Keen και εντάχθηκε στον στόλο της Golden Ocean. Ήταν το 14ο πλοίο της Quintana Shipping που κατέληξε στον στόλο της εταιρείας, ενώ δύο ακόμα bulkers της Quintana αποκτήθηκαν από ιδιωτική εταιρεία ιδιοκτησίας του ίδιου του John Fredriksen.

Το ποσό που κατέβαλε για την εξαγορά του συνόλου του στόλου της Quintana η Golden Ocean ανήλθε στα 364 εκατ. δολάρια, με την Quintana να αποκτά 14,5 εκατομμύρια κοινές ονομαστικές μετοχές (στην τιμή των 7 δολ./τεμάχιο), συνολικής αξίας 101,3 εκατ. δολαρίων, και το υπόλοιπο ποσό – ύψους 262,7 εκατ. δολαρίων – να αντιστοιχεί σε χρέος το οποίο αναλαμβάνει η Golden Ocean.

Οι διαπραγματεύσεις για το deal ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 2017, με τον ίδιο τον John Fredriksen να είναι από την αρχή πολύ “ζεστός” και να έχει ενεργό συμμετοχή στις συζητήσεις, οι οποίες κατέληξαν σε συμφωνία τον περασμένο Μάρτιο. Με το deal αυτό ο στόλος της Golden Ocean περιλαμβάνει πλέον κοντά στα 70 πλοία ξηρού φορτίου, εκ των οποίων τα 30 περίπου είναι capesizes, ενώ υπό κατασκευή βρίσκονται έξι ακόμα πλοία της εταιρείας.

Ο Λευτέρης Παπατρύφων είχε κάνει λόγο σε δηλώσεις του μετά την ανακοίνωση του deal για μία συμφωνία “win-win”, εξηγώντας: Αυτή τη στιγμή υπάρχει μεγάλη ζήτηση για πλοία και θα δείτε τις τιμές να ανεβαίνουν ψηλότερα μέρα με τη μέρα. Αυτοί [η Golden Ocean] ήθελαν να επεκταθούν και να αποκτήσουν ποιοτικά πλοία, και δεν υπάρχουν και τόσα πολλά σε προσφορά αυτή τη στιγμή. Εμείς θέλαμε να αποκτήσουμε περισσότερη ρευστότητα. Επομένως, όταν και οι δύο πλευρές θέλουν κάτι, τότε είναι που γίνονται οι συμφωνίες – αλλιώς είναι δύσκολο”.

Αυτό που το έκανε ελκυστικό για μας είναι ότι είμαστε της άποψης, τουλάχιστον για τώρα, ότι δεν είναι ώρα να αποχωρήσουμε από την αγορά του ξηρού φορτίου”, είχε δηλώσει ακόμα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιάννης Αγγελικούσης: Πιστός στη στρατηγική του, επανέρχεται με νέα super deals στη ναυτιλία

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Τσάκος: Αγόρασε δύο πλοία 10ετίας χωρίς να το καταλάβει κανείς

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ποιος είναι ο νέος πρόεδρος της Aegean Marine