Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Κώστας Φραγκογιάννης: Επενδυτικοί όμιλοι και επιχειρήσεις μας προτείνουν συνεργασίες και για άλλα νησιά

Κώστας Φραγκογιάννης, Υφυπουργός Εξωτερικών

Και νέες συνεργασίες συζητά η ελληνική κυβέρνηση με επιχειρήσεις και επενδυτικούς ομίλους, στο πρότυπο της συνεργασίας της Volkswagen στην Αστυπάλαια, καθώς υπάρχει ενδιαφέρον για ανάλογες συνεργασίες για άλλα νησιά στη χώρα. Ειδικότερα, ο υφυπουργός Εξωτερικών αρμόδιος για την Οικονομική διπλωματία κ. Κώστας Φραγκογιάννης, στην παρουσίαση της μελέτης της Deloitte για το πρόγραμμα της Αστυπάλαιας, τόνισε:

“Από την αίγλη που απέκτησε το πρόγραμμα της Volkswagen για την Αστυπάλαια και την καλή φήμη την οποία αποκτήσαμε σαν χώρα και σαν αξιόπιστοι συνομιλητές σε μεγάλες επιχειρήσεις υπάρχει πολύ μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον από επενδυτικούς ομίλους επιχειρήσεις και χώρες οι οποίες θέλουν και αυτοί να συνεργαστούν και μαζί μας να σχεδιάσουν κάτι εξίσου σημαντικό και σε άλλα νησιά της χώρας“.

Ανοίγεται ένας δρόμος και μετά από αυτό το πρόγραμμα θα ακολουθήσουν και άλλα προγράμματα που έχουν σχέση με την αυτοκινητοβιομηχανία, που έχουν σχέση με την Αστυπάλαια και αφορούν άλλους τομείς, όπως την αποκομιδή σκουπιδιών, την παραγωγή ενέργειας από σκουπίδια, την αφαλάτωση και τις υποδομές του νησιού. Υπάρχουν πολλές νέες δράσεις, σημείωσε ο υφυπουργός, “που μπορούμε να κάνουμε μαζί, η Πολιτεία, η τοπική κοινωνία και οι επιχειρήσεις”.

Επίσης όπως είπε, υπάρχουν αιτήματα από όλο τον κόσμο στην Volkwagen, από εθελοντές που θέλουν να έρθουν να δουλέψουν στην Αστυπάλαια

Σχετικά με την πορεία του προγράμματος στην Αστυπάλαια, σημείωσε ότι γίνεται πολύ δουλειά ώστε να προχωρήσει και τους επόμενους δύο μήνες, θα έχει πάρει σάρκα και οστά. Στους επόμενους 2 μήνες το πολύ θα είναι έτοιμο να βγει σε δημόσια διαβούλευση και το πρόγραμμα οδηγώ στην Αστυπάλαια,  e-Αστυπάλαια, το πρόγραμμα κινήτρων που επεξεργάζεται το υπουργείο Ενέργειας για την Αστυπάλαια.

Όπως τόνισε ο κ. Κώστας Φραγκογιάννης, η ελληνική κυβέρνηση με την Volswagen δουλεύουν ήδη και σε λίγους μήνες θα έχουμε τα πρώτα δείγματα γραφής.

Για το υβριδικό σύστημα ενέργειας, όπως είπε, σχεδιάζεται διεθνής διαγωνισμός που θα προκηρυχθεί επίσης σύντομα. Όπως τόνισε θα είναι ένα μικρό υβριδικό σύστημα που θα παράγει για τις ανάγκες του νησιού μόνο. Τόσο το υβριδικό σύστημα όπως και όλο το πρόγραμμα  είναι καλοδεχούμενα από τους κατοίκους του νησιού, όπως επισημάνθηκε.

Στους στόχους του προγράμματος είναι επίσης να δοθούν κίνητρα ώστε περισσότερος κόσμος να ζήσει στην Αστυπάλαια. “Πιστεύω ότι η Αστυπάλαια θα αναπτυχθεί τρομερά, θα γίνει γνωστή σε όλο τον κόσμο και θα δώσουμε τα κίνητρα ώστε οι πολίτες της Ελλάδας ή του κόσμου να θέλουν να ζήσουν στην Αστυπάλαια”, σημείωσε ο κ. Φραγκογιάννης.

Τι λέει η μελέτη της Deloitte

Η μελέτη εστιάζει στην αναγνώριση και χάραξη ενός ολοκληρωμένου Στρατηγικού Σχεδίου με στόχο την ανάδειξη της Αστυπάλαιας ως ένα νησί «πρότυπο» που θα εξασφαλίσει στο μόνιμο πληθυσμό του υψηλό βιοτικό επίπεδο, κοινωνική συνοχή και βιώσιμη ανάπτυξη ενώ παράλληλα θα αποτελέσει πόλο έλξης τόσο για περισσότερους επισκέπτες αλλά και για νέους μόνιμους κατοίκους.

Τα στοχευόμενα κοινά, στα οποία θα πρέπει να εστιάσει η μελλοντική στρατηγική ανάπτυξη της Αστυπάλαιας είναι ο υφιστάμενος πληθυσμός, νέα τμήματα / κοινά όπως π.χ. οι σύγχρονοι επαγγελματίες στον ψηφιακό κλάδο, οι οποίοι εργάζονται εξ αποστάσεως και είναι συνεχώς συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο, οι εναλλακτικοί ταξιδιώτες που αναζητούν αυθεντικές εμπειρίες, και οι εύποροι συνταξιούχοι ή/και ταξιδιώτες μακράς διάρκειας που αναζητούν προορισμούς με ήπιο κλίμα και πλούσιο φυσικό περιβάλλον.

Σύμφωνα με τη μελέτη της Deloitte προτείνονται τέσσερις στρατηγικοί άξονες δράσης, οι οποίοι αφορούν

1/ την βελτίωση και ανάπτυξη των υποδομών του νησιού,

2/ την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και επιχειρηματικότητας,

3/ την προστασία του περιβάλλοντος και την αειφορία και

4/ την ψηφιακή αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό.

Στα πλεονεκτήματα του νησιού αναφέρονται μεταξύ άλλων, οι πλούσιοι φυσικοί πόροι, η αυθεντικότητα και ο παραδοσιακός χαρακτήρας του, τα εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα πρωτογενούς τομέα, το γόνιμο έδαφος και οι επαρκείς εκτάσεις για την ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα, οι ανεκμετάλλευτες οικιστικές εκτάσεις για οικιστική και οικονομική ανάπτυξη και η δραστήρια και προοδευτική τοπική αυτοδιοίκηση και κοινωνία.

Προτείνεται η παροχή κινήτρων εγκατάστασης, όπως φορολογικά κίνητρα, δωρεάν διαμονή στέγαση, χορήγηση επιδομάτων αλλά και οι στοχευμένες ενέργειες για την προβολή του προορισμού διεθνώς.

 

 

 

 

| Η ανακοίνωση

Μελέτη βιώσιμης ανάπτυξης του προορισμού «Αστυπάλαια»

Η Deloitte Ελλάδος ως αναπόσπαστο μέρος της ελληνικής αγοράς αφουγκράζεται σταθερά τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας και συμβάλλει καταλυτικά στην διαδικασία του ψηφιακού της μετασχηματισμού.

Στο πλαίσιο των διαχρονικών και ουσιαστικών δράσεων Εταιρικής Κοινωνικής Υπευθυνότητας της, η Deloitte Ελλάδος παραμένει πιστή στην δέσμευσή της σχετικά με την δημιουργία θετικού αντικτύπου με αξία για την κοινωνία και το περιβάλλον («Make an Impact that Matters»). Προς αυτή την κατεύθυνση η Deloitte εκπόνησε σε συνεργασία με το Δήμο Αστυπάλαιας μία 360 μελέτη βιώσιμης ανάπτυξης του προορισμού «Αστυπάλαια».

Πιο συγκεκριμένα, η μελέτη εστιάζει στην αναγνώριση και χάραξη ενός ολοκληρωμένου Στρατηγικού Σχεδίου με στόχο την ανάδειξη της Αστυπάλαιας ως ένα νησί «πρότυπο» που θα εξασφαλίσει στο μόνιμο πληθυσμό του υψηλό βιοτικό επίπεδο, κοινωνική συνοχή και βιώσιμη ανάπτυξη ενώ παράλληλα θα αποτελέσει πόλο έλξης τόσο για περισσότερους επισκέπτες αλλά και για νέους μόνιμους κατοίκους.

Τα βασικά στάδια υλοποίησης της μελέτης ήταν τα εξής:

Ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος/πλαισίου

Αρχικά, πραγματοποιήθηκε ανάλυση και χαρτογράφηση των σημαντικότερων στοιχείων και χαρακτηριστικών της υφιστάμενης κατάστασης του νησιού (π.χ. προσβασιμότητα, συνδεσιμότητα, βασικές υποδομές, δημογραφικά στοιχεία, οικονομική δραστηριότητα & απασχόληση, κύρια σημεία ενδιαφέροντος, κτλ.) με στόχο την αναγνώριση των ισχυρών σημείων και ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων καθώς και ορισμένων αδύναμων σημείων / περιοχών, οι οποίες επιδέχονται βελτίωσης.

Ανάλυση εξωτερικού περιβάλλοντος

Στη συνέχεια προσδιορίστηκαν, στη βάση δευτερογενών στοιχείων, τα βασικά δεδομένα και χαρακτηριστικά, καθώς και οι κυριότερες εξελίξεις και τάσεις αναφορικά με την ανάπτυξη απομακρυσμένων προορισμών, όπως για παράδειγμα οι προοπτικές ανάπτυξης, οι ανταγωνιστικές συνθήκες, οι αλλαγές που επιφέρουν οι νέες τεχνολογίες και γενικότερα οι νέες τάσεις της εποχής (π.χ. βιωσιμότητα και αειφόρος ανάπτυξη, νέα επιχειρηματικά μοντέλα, καινοτομίες, ψηφιακός μετασχηματισμός, «έξυπνες» πόλεις / προορισμοί, «οικονομία των εμπειριών», κτλ.). Στο πλαίσιο αυτό, εξετάστηκε η τοποθέτηση του προορισμού έναντι των βασικών ανταγωνιστών του, ενώ παράλληλα αποσαφηνίστηκαν οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται και οι προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Προς αυτή την κατεύθυνση, αναλύθηκαν  βέλτιστες πρακτικές βιώσιμης ανάπτυξης προορισμών και επιτυχημένα αντίστοιχα μοντέλα από το εξωτερικό.

Ανάλυση SWOT (επεξήγηση SWOT)

Με βάση τις αναλύσεις και τα συμπεράσματα των προηγούμενων βημάτων, εκπονήθηκε ανάλυση SWOT για τον προορισμό με στόχο την χαρτογράφηση των βασικών χαρακτηριστικών της Αστυπάλαιας (ισχυρά σημεία & αδυναμίες) και του εξωτερικού περιβάλλοντός της (ευκαιρίες & προκλήσεις).

Στρατηγική και πλάνο ανάπτυξης

Στο τελευταίο βήμα της μελέτης, πραγματοποιήθηκε ο σχεδιασμός του Στρατηγικού Πλάνου του προορισμού με βάση τη διεθνώς αναγνωρισμένη μεθοδολογία «Strategy Cascade» της Deloitte και τα συμπεράσματα από τις προηγούμενες αναλύσεις. Πιο συγκεκριμένα, με στόχο την επίτευξη του οράματος για τη μελλοντική ανάπτυξη της Αστυπάλαιας, αναγνωρίσθηκαν οι παρακάτω βασικοί στρατηγικοί στόχοι:

Επιπλέον, με βάση τους παραπάνω στρατηγικούς στόχους, αναγνωρίσθηκαν τα στοχευόμενα κοινά, στα οποία θα πρέπει να εστιάσει η μελλοντική στρατηγική ανάπτυξη της Αστυπάλαιας (υφιστάμενος πληθυσμός, νέα τμήματα / κοινά όπως π.χ. οι σύγχρονοι επαγγελματίες στον ψηφιακό κλάδο, οι οποίοι εργάζονται εξ αποστάσεως και είναι συνεχώς συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο, οι εναλλακτικοί ταξιδιώτες που αναζητούν αυθεντικές εμπειρίες, και οι εύποροι συνταξιούχοι ή/και ταξιδιώτες μακράς διάρκειας που αναζητούν προορισμούς με ήπιο κλίμα και πλούσιο φυσικό περιβάλλον) καθώς και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που θα πρέπει να αναπτύξει περαιτέρω και να προβάλει η Αστυπάλαια ώστε να διαφοροποιηθεί από αντίστοιχους προορισμούς, όπως ενδεικτικά:

Τέλος, αναγνωρίσθηκαν συγκεκριμένοι στρατηγικοί άξονες και δράσεις που θα υποστηρίξουν την υλοποίηση του οράματος και της στρατηγικής της Αστυπάλαιας και καθορίσθηκε ένα αρχικό ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης αυτών. Πιο συγκεκριμένα:

Στρατηγικός άξονας Νο.1: Βελτίωση & ανάπτυξη υποδομών

Στρατηγικός άξονας Νο.2: Ενίσχυση τοπικής οικονομίας & επιχειρηματικότητας

Στρατηγικός άξονας Νο.3: Προστασία του περιβάλλοντος & αειφορία

Στρατηγικός άξονας Νο.4: Ψηφιακή αναβάθμιση & εκσυγχρονισμός

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση