Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Απτόητοι οι Έλληνες εφοπλιστές – Θετικό το 2017 για την ναυτιλία

ναυτιλία dry bulk στόλος

Θετικό ήταν το 2017 για την ελληνική ναυτιλία σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της φετινής έκθεσης της Petrofin Analysis.

Παρόλο που τα στοιχεία δείχνουν πως τα ναύλα παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα όπως και οι τιμές των πλοίων ενώ ταυτόχρονα ο τραπεζικός δανεισμός είναι εξαιρετικά περιορισμένος, οι Έλληνες πλοιοκτήτες δεν πτοήθηκαν και συνέχισαν να επεκτείνουν τους στόλους τους  (σε όρους όγκου, ηλικίας και μεγέθους).

• Ο συνολικός αριθμός των ελληνικών πλοίων αυξήθηκε στα 5281 από 5230
• Το τονάζ ενισχύθηκε κατά 7% στους 387.210.742, από 361.934.047 το 2016
• Η μέση ηλικία των ελληνικών πλοίων έπεσε στα 11,8 έτη από 12,19 το 2016

Ο αριθμός των ναυτιλιακών μειώθηκε σημαντικά από τις 638 στις 597 το 2017. Πέρυσι δημιουργήθηκαν 11 νέες ναυτιλιακές εταιρείες, με την μείωση του αριθμού δείχνει ότι το 2017  οι διαδικασίες συγχωνεύσεων βρέθηκαν σε υψηλά επίπεδα.

Σχετικά με τις επιμέρους αγορές η έκθεση της Petrofin παρουσιάζει τα εξής στοιχεία:

Στο ξηρό φορτίο ο στόλος των πλοίων (άνω των 20.000-dwt):

Στα φορτηγά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (άνω των 20.000-dwt):

Στα δεξαμενόπλοια (άνω των 20.000-dwt):

Στα πλοία μεταφοράς LPG (υγροποιημένου προπανίου):

Το προφίλ του ελληνικού στόλου

Ο αριθμός των εταιρειών μειώθηκε από τις 638 στις 597 ενώ τα ποιοτικά στοιχεία δείχνουν οι στόλοι με 25 πλοία και άνω αποτελούν πλέον το 67,07% του συνόλου σε όρους τονάζ (από 65,38% το 2016) και το τονάζ των πλοίων με ηλικία 0-9 έτη αυξήθηκε στα 199,8 εκ-dw από 188,4 εκ-dw το 2016.

Ο στόλος των πλοίων άνω των 20 ετών μειώθηκε στα 200 από 235.

Επίσης παρατηρήθηκε η τάση οι ναυτιλιακές με στόλο με μέση ηλικία τα 9 χρόνια να στρέφονται στα secondhand πλοία και όχι στα νεότευκτα.

Διεθνής κυριαρχία

Με την αύξηση του ελληνικού στόλου οι Έλληνες εφοπλιστές κατάφεραν να μεγαλώσουν το μερίδιό τους στην παγκόσμια αγορά στο 16,72% από 16,36% το 2016. Δεύτερη έρχεται η Ιαπωνία με 12,12%, τρίτη η Κίνα με 8,95%, τέταρτη η Γερμανία με 6,06% και πέμπτη η Σιγκαπούρη με 5,65%.

Οι Έλληνες εφοπλιστές επωφελήθηκαν από τις χαμηλές τιμές για να ενισχύσουν τους στόλους τους με μεταχειρισμένα πλοία μικρής ηλικίας. Τα κόστη απόκτησης είναι πολύ χαμηλότερα και αυτό φαίνεται από την αύξηση των αγορών μεταχειρισμένων κατά 30% (260 από 200 το 2016).

Γιάννης Αγγελικούσης,πρόεδρος του Angelicoussis Shipping Group/ Γιώργος Προκοπίου, πρόεδρος της Dynacom Tankers Management

Αυτή τη στιγμή οι παραγγελίες των Ελλήνων υπολογίζονται σε 326 πλοία από 502 το 2016 με την μείωση δείχνει ότι οι πλοιοκτήτες προτίμησαν να αποκτήσουν «έτοιμα» πλοία αντί να περιμένουν τα νεότευκτα.

Όσον αφορά τις μελλοντικές προοπτικές, η έκθεση της Petrofin επισημαίνει ότι παρά την άνοδο για όλους τους κλάδους τη φετινή χρονιά, -με το ξηρό φορτίο και το LPG να είναι στην κορυφή- το υψηλό κόστος χρηματοδότησης θα αποτελέσει το κλειδί.

Από αριστερά: Βαγγέλης Μαρινάκης (επικεφαλής Capital Maritime) και Αγγελική Φράγκου (επικεφαλής Navios Group)

Σε περίπτωση που επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις περί βελτίωσης της αγοράς, η Petrofin τονίζει πως η ελληνική ναυτιλία θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και να έχει κομβικό ρόλο στην παγκόσμια αγορά ενώ θα επιβραδυνθεί η μείωση του αριθμού των ελληνικών εταιρειών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ισμήνη Παναγιωτίδη: Σε ποια ελληνική ναυτιλιακή κατέληξε bulker της Pavimar

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: SHIPPING FOCUS: Νέα χρονοναύλωση για bulker της Diana Shipping

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Οι νέες κινήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών στα LR1 tankers