Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Big Story

Αποκλειστικό: Μόνο μια άδεια καζίνο δίνει η κυβέρνηση. Πού μετακομίζει το καζίνο της Πάρνηθας

the wise man

the wise man

Στις 11 Σεπτεμβρίου οι προτάσεις Rothschild για Αττικής

Πολλά γράφονται τις τελευταίες ημέρες για την υπόθεση της Τράπεζας Αττικής και την επίσκεψη Macron στη χώρα μας, στις αρχές Σεπτεμβρίου. Η στήλη είναι σε θέση να γνωρίζει πως ο πρόεδρος της Αττικής Παν. Ρουμελιώτης πήγε στο Παρίσι και συμφώνησε με την Rothschild ώστε η τελευταία να αναλάβει ρόλο συμβούλου για την τύχη της τράπεζας, ενώ στη συνέχεια ενημέρωσε άμεσα τα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη.

Κατά την επίσκεψη Ρουμελιώτη στο Παρίσι είχε συμφωνηθεί με το γνωστό επενδυτικό οίκο πως οι προτάσεις του θα κατατεθούν στις 11 Σεπτεμβρίου. Τότε θα γνωρίζουμε και επισήμως τι προτείνει η Rothschild για την κάλυψη του χρηματοδοτικού κενού της τράπεζας Αττικής.

Βέβαια κυκλοφορούν ήδη σενάρια για επικείμενη συμφωνία εισόδου γαλλικής τράπεζας, και συγκεκριμένα της Societe Generale (που είχε φύγει τρέχοντας από τη Γενική…) στο μετοχικό κεφάλαιο της Τράπεζας Αττικής.

Κυκλοφορούν, όμως, και διάφορες πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες κάποιοι, ακόμα και μέσα στην κυβέρνηση, δε βλέπουν με καλό μάτι την είσοδο ξένου παίκτη στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα. Ορισμένοι, περισσότερο τολμηροί, φωτογραφίζουν και εγχώριους παράγοντες οι οποίοι θα ήθελαν να “βάλουν χέρι” στην Τράπεζα Αττικής και συνεπώς δεν επιθυμούν συμφωνία με διεθνή όμιλο.

Σαφώς και οι αποφάσεις θα είναι δύσκολες με δεδομένη τη συμμετοχή των ασφαλιστικών ταμείων στο μετοχικό κεφάλαιο της τράπεζας. Όμως και τα χρονικά περιθώρια στενεύουν καθώς μέσα στο φθινόπωρο η Αττικής θα χρειαστεί χρηματοδοτική ένεση για να αποπληρώσει τις προνομιούχες μετοχές του Νόμου Αλογοσκούφη.

Σημειώστε, επίσης, και τη χθεσινή αναφορά της στήλης στις επιδιώξεις της πανίσχυρης γερμανικής τράπεζας Sparkasse. Οι Ευρωπαίοι, κάποια στιγμή, θα επιστρέψουν στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα και το μοναδικό ερώτημα είναι η χρονική στιγμή που θα αποφασίσουν να το κάνουν. Όσο και αν δυσαρεστούνται διάφοροι εγχώριοι μεγαλοσχήμονες…

Ρύθμιση μόνο για τα καζίνο της Αττικής

Τελικά μόνο τη νέα άδεια καζίνο στο Ελληνικό και τη μετεγκατάσταση του καζίνο Πάρνηθας (στη Βαρυμπόμπη;) θα προβλέπει η νομοθετική παρέμβαση για τα καζίνο που αναμένεται να καταθέσει η κυβέρνηση εντός του Σεπτεμβρίου στη Βουλή. Παρά τα περί του αντιθέτου θρυλούμενα, δεν θα υπάρχει σαφής πρόβλεψη για νέες άδειες καζίνο σε νησιά όπως η Μύκονος και η Κρήτη.

Για την κυβέρνηση επείγει η υπόθεση του Ελληνικού, όπου φαίνεται πως έχει εξασφαλιστεί οριστική λύση για το θέμα της δασικής υπηρεσίας, ώστε να κλείσει η συμφωνία με τον όμιλο Λάτση. Το αρχικό χρονοδιάγραμμα προέβλεπε οικονομικό κλείσιμο του Ελληνικού εντός του έτους.

Ομως δύσκολα θα τηρηθεί με δεδομένα τα προβλήματα με τη μετεγκατάσταση νομίμων και παρανόμων χρηστών της έκτασης του πρώην αεροδρομίου. Με τα νυκτερινά κέντρα, σε τμήμα της παραλιακής ζώνης τι θα γίνει;

Σιδηρόδρομος: Τρένα θα έχουμε, γραμμές θα υπάρχουν;

Και ενώ περιμένουμε τον Ιταλό πρωθυπουργό Πάολο Τζεντιλόνι προκειμένου να υπογραφεί, κάπου μέσα στο φθινόπωρο, η συμφωνία πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην  Ferrovie dello Stato Italiane, πυκνώνουν τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Να χθες έπεσε στα χέρια μας επιστολή της διοίκησης του ΟΣΕ προς την ΕΡΓΟΣΕ στην οποία αναφέρεται πως έχει “πέσει” και το σύστημα τηλεδιοίκησης στον υποσταθμό Πολυκάστρου.

Ως αποτέλεσμα, όπως αναφέρεται στην επιστολή, υπάρχουν σοβαροί κίνδυνοι για την ασφάλεια επιβατών και καθυστερήσεων στα δρομολόγια. Ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι το γεγονός πως ο ΟΣΕ ζήτησε αποκατάσταση της βλάβης, αρκετές φορές, αλλά ο εργολάβος τους έγραψε εκεί που δεν πιάνει μελάνι!

Βέβαια στον όμιλο του ΟΣΕ κυκλοφορούν εσχάτως πολλά χαρτιά (τα οποία ενίοτε πέφτουν στα χέρια του “ειδικού σε θέματα έργων ΟΣΕ” βουλευτή Νίκου Νικολόπουλου…), αλλά οι Ιταλοί χρειάζονται δεσμεύσεις.

Θα αγοράσουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά περιμένουν και δεσμεύσεις για το ποιος, πότε και υπό ποιες προϋποθέσεις θα συντηρεί το σιδηροδρομικό δίκτυο που βρίσκεται ήδη σε άθλιες συνθήκες.

Α, ο κ. Νικολόπουλος ρωτάει για πολλά έργα, αλλά φαίνεται πως ξεχνάει μια εργολαβία κοντά στην περιοχή του, για την οποία ο συμπαθής εργολάβος ζητάει πρόσθετα κονδύλια. Θα κάνει άραγε ερώτηση στη Βουλή και γι’ αυτό το θέμα; Περιμένουμε.