Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
AUTO

F1 Ιταλία: Σπονδή στο ναό της ταχύτητας!

AUTODROMO NAZIONALE MONZA, ITALY - SEPTEMBER 05: Italian GP atmosphere during the Italian GP at Autodromo Nazionale Monza on September 05, 2019 in Autodromo Nazionale Monza, Italy. (Photo by Sam Bloxham / LAT Images)

Ο 14ος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος διεξάγεται αυτό το Σαββατοκύριακο στη θρυλική πίστα της Μόντσα.

H περιφέρεια της Λομβαρδίας καλωσορίζει ομάδες και οδηγούς για τον επόμενο αγώνα το Ιταλικό GP. Μετά την τελευταία του νίκη στο Ολλανδικό GP ο Μαξ Φερστάπεν προηγείται στη βαθμολογία με 3 βαθμούς διαφορά από τον πολυπρωταθλητή Λιούις Χάμιλτον.  Αντίστοιχα οι Mercedes προηγούνται με διαφορά 12 βαθμών στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Η Formula 1 ετοιμάζεται για τον τρίτο συνεχή αγώνα μετά το Σπα και το Ζάντβροοπ. Σε μια τελείως διαφορετική πίστα όμως καθώς τα μονοθέσια στη Μόντσα έχουν ένα αεροδυναμικό πακέτο με πολύ χαμηλή παραγωγή κάθετης δύναμης. Οι κλίσεις στις αεροτομές είναι ελάχιστες ώστε να μεγιστοποιείται η τελική ταχύτητα στο τέλος των μεγάλων ευθειών. Τελείως αντίθετα δηλαδή από το Ζάντβρουπ όπου οι κλίσεις των αεροτομών ήταν οι μέγιστες.

 

Οι Φερστάπεν και Πέρεζ έκαναν χτες τη διαδρομή με ποδήλατο.

Το φετινό θα είναι το 71ο Ιταλικό GP μαζί με το Βρετανικό είναι τα μόνα που βρίσκονται ανελλιπώς στο πρωτάθλημα από το 1950. Ο Χάμιλτον έχει πάρει 5 νίκες στην Μόντσα και αν κερδίσει την Κυριακή θα γίνει ο πιο πετυχημένος οδηγός στην ιστορία της πίστας. Επίσης αν κερδίσει θα φτάσει τις 100 νίκες στην καριέρα του. Πέντε νίκες στη Μόντσα έχει και ο άτυχος Μ.Σουμάχερ. Από τους οδηγούς που εκκινήσουν, νίκες στη Μόντσα έχουν πάρει οι Φέτελ, Αλόνσο, Λεκλέρκ και Γκασλί.

Ο Πιερ Γκασλί ήταν ο περσινός νικητής στη Μόντσα.
AUTODROMO NAZIONALE MONZA, ITALY – SEPTEMBER 06: Pierre Gasly, AlphaTauri, 1st position, with his trophy during the Italian GP at Autodromo Nazionale Monza on Sunday September 06, 2020 in Monza, Italy. (Photo by Glenn Dunbar / LAT Images)

Για δεύτερη φορά φέτος

Θα εφαρμοστεί για δεύτερη φορά φέτος μετά το Σίλβερστον η νέα διαμόρφωση Σαββατοκύριακο με τον κατατακτήριο αγώνα. Ειδικότερα οι κατατακτήριες δοκιμές μεταφέρονται Παρασκευή, αργά το απόγευμα ώστε να μπορούν να τις παρακολουθήσουν όσοι δουλεύουν. Η σειρά κατάταξης χρησιμοποιείται για την εκκίνηση του κατατακτήριου αγώνα (Sprint Qualifying) το Σάββατο. Οι οδηγοί θα κάνουν ένα sprint 100km, χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να αλλάξουν ελαστικά. Η τελική κατάταξη αυτού του sprint θα καθορίσει τη σειρά εκκίνησης του αγώνα την Κυριακή. Ο πρώτος στον τερματισμό του sprint παίρνει 3 βαθμούς, ο δεύτερος 2 και ο τρίτος 1 βαθμό. Ο νικητής παίρνει και ένα μικρό έπαθλο στο Park Ferme αλλά δεν υπάρχει βάθρο. Αυτό θα χρησιμοποιείται μόνο την Κυριακή μετά τη λήξη του αγώνα. Καθότι η συνολική διάρκεια στην πίστα μειώνεται κατά 30 λεπτά, αντίστοιχα μειώνονται κατά ένα τα διαθέσιμα σετ ελαστικών ανά οδηγό. Πλέον ο καθένας τους θα έχει 12 σετ στη διάθεσή του. Δυο σε κάθε περίοδο ελεύθερων δοκιμών, 4 στις κατατακτήριες δοκιμές, ένα στο sprint qualifying και τα υπόλοιπα στον αγώνα.

Ο Σαρλ Λεκλέρκ δοκίμασε χτες την κλίση της παλιάς θρυλικής στροφής οβάλ στη Μόντσα.
GP ITALIA F1/2021 – GIOVEDÌ 09/09/2021
credit: @Scuderia Ferrari Press Office

Υπό το πρίσμα ελαστικών

Χαρακτηριστικά πίστας

Ο Σάινθ έτρεξε χτες τα 5.8km της διαδρομής.
GP ITALIA F1/2021 – GIOVEDÌ 09/09/2021
credit: @Scuderia Ferrari Press Office

 Ο επικεφαλής F1 της Pirelli, Μάριο Ίσολα, τόνισε:

«Έχουμε δει και στο παρελθόν ότι στη Μόντσα είναι πιθανές αρκετές διαφορετικές στρατηγικές. Η υιοθέτηση του κατατακτήριου αγώνα προσθέτει μια ακόμη παράμετρο στο μείγμα, οι ομάδες είναι υποχρεωμένες να δουν από την αρχή τη στρατηγική ελαστικών που θα υιοθετήσουν για το τριήμερο του αγώνα. Στη συγκεκριμένη πίστα φθείρονται πρώτα τα πίσω ελαστικά και παίζει σημαντικό ρόλο η ελκτική πρόσφυση. Η μεγάλη πρόκληση είναι να αποτραπεί το γλίστρημα των πίσω ελαστικών και η υπερθέρμανσή τους. Καθώς υιοθετείται διαμόρφωση χαμηλής αεροδυναμικής πίεσης, τα ελαστικά δεν πιέζονται με μεγάλη δύναμη προς το έδαφος. Ο καιρός θα παίξει επίσης το ρόλο του, καθώς οι ψηλές θερμοκρασίες επιτείνουν το πρόβλημα της υπερθέρμανσης».

Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι σήμερα στις 19:00 ώρα Ελλάδος. Το κατατακτήριο σπριντ θα γίνει αύριο στις 17:30 ώρα Ελλάδος. Ο αγώνας θα διεξαχθεί την Κυριακή στις 16:00. Απευθείας μετάδοση από ΕΡΤ, Cosmote.

Διαβάστε επίσης:

Παράταση έως το τέλος του 2021 για την εκπόνηση Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων

F1: Ο Ράσελ στη Mercedes!