Πέμη Ζούνη

Πρωτοφανές, σκανδαλώδες και τραγελαφικό υπήρξε το ανέβασμα του έργου Άκη Δήμου «…και Ιουλιέτα» στο Ίδρυμα Κακογιάννη, από το τέλος Δεκεμβρίου μέχρι τις αρχές Μαρτίου του 2017. Όχι, φυσικά γιατί η παράσταση δεν ήταν εντυπωσιακή, με όλα αυτά τα εντελώς καινούργια συστατικά, με τεχνολογία αιχμής για ένα «3D digital drama», όπου μέσα από απόλυτα ψηφιακά, τρισδιάστατα περιβάλλοντα, το θέατρο συναντούσε το σινεμά σε φαντασμαγορία μαγείας.

Ούτε φυσικά έφταιξε η ερμηνεία της Πέμη Ζούνη, που από την εποχή του τηλεοπτικού «Γιάννης και Μαρία» και μετά, βούτηξε με μοναδική ευαισθησία σε θεατρικούς και κινηματογραφικούς ρόλους, έργα, λέξεις, τόσο αισθαντική και εύθραυστη, ώστε να νομίζεις πως ανήκει σε ένα είδος πλάσματος φτιαγμένων από άλλο υλικό, αλλόκοτα αλαφροΐσκιωτο και ξωτικό. Κι όμως, πάτησε μια νάρκη, που μπόρεσε να αποφύγει όταν αυτή, η νεραϊδίσια ερμηνεύτρια μπλέχτηκε με το βορβορώδες υλικό της πολιτικής!

Μια νάρκη που κουβαλούσε δυο μεταφυσικά και ασυγχώρητα απ’ τη δριμύτητα των social media αμαρτήματα, αυτά της αλαζονείας και της χαζής απληστίας, μιας και η Ζούνη, αλλά και όλοι οι υπόλοιποι συντελεστές δεν είχαν οικονομικά οφέλη, τελικά, απ’ την παράσταση, αντιθέτως, ζημιωμένοι βγήκαν οι περισσότεροι! Ο Άνγκ Λι, ο βραβευμένος με Όσκαρ, αριστοτεχνικός, Ταϊβανός σκηνοθέτης αμφισβητήθηκε πως σκηνοθέτησε την παράσταση.

Με αφορμή κάποιες φωτομονταρισμένες φωτογραφίες του, που η μια αφορούσε μια επίσκεψή του, μαζί με τη κυρία Ζούνη, και τις οποίες αποκάλυψε, πρώτος αυτός, ο δημοσιογράφος Μανώλης Βαμβούνης, θεωρήθηκε πως ο Λι όχι μόνο δεν σκηνοθέτησε το έργο του Άκη Δήμου, αλλά δεν είχε και ιδέα για το εγχείρημα.

Η Πέμη Ζούνη ζήτησε συγγνώμη. «Σε μέσες άκρες παραδέχεται ότι ο Ανγκ Λι δεν τη σκηνοθέτησε ποτέ και δεν γνωρίζει καν για την παράσταση», έγραψε δίνοντας συνέχεια ο Βαμβούνης και προσθέτοντας πως, «μας εξηγεί όμως ότι και η ίδια εξαπατήθηκε (!), νομίζοντας ότι υπάρχει όντως συμβόλαιο και ότι θα έρθει ο Ανγκ Λι, μέχρι και τη στιγμή που εγώ έβγαλα το θέμα του φώτοσοπ και της «αποκάλυψα την εξαπάτηση».

Πίστευε λοιπόν ότι ο Ανγκ Λι θα ερχόταν Ελλάδα, και τον περίμενε, λέει, ακόμα και μέχρι και την πρεμιέρα, ακόμα και «μέχρι πριν λίγες μέρες». Φαίνεται πως το ότι ο Ανγκ Λι δεν είχε εμφανιστεί ΣΕ ΟΛΕΣ τις πρόβες δεν την είχε πτοήσει – η ελπίδα πεθαίνει τελευταία, Πέμη».

Σάλος, κατακραυγή, βοή στα social media αλλά και ψύχραιμα άρθρα σημαντικών δημοσιογράφων που προσπαθούν να καταλάβουν το πώς και το γιατί. Γιατί να το κάνει αυτό η κυρία Ζούνη, που στο κοινό της, είναι πιο αναγνωρίσιμη απ’ τον Άνγκ Λι και που το ίδιο θα πήγαινε να τη δει, με ή χωρίς αυτόν; Πώς έγινε η σκηνοθεσία τελικά και από ποιον που γνωρίζει μάλιστα αυτά τα πολύπλοκα τεχνολογικά θεάματα; Και γιατί να βάλει μια τέτοια ηθοποιός με πορεία χρόνων τον εαυτό της σ’ αυτή τη περιπέτεια;

Κατά τα άλλα συνέχιζε να παίζει σε ένα έργο που ανέγραφε ως σκηνοθέτη τον Λι, το διαφήμιζε ως τέτοιο κι έδινε συνεντεύξεις μιλώντας γι’ αυτόν. Και αν δεν αποκαλυπτόταν από τρίτους το μπέρδεμα την τελευταία στιγμή, ούτε γάτα ούτε ζημιά.

Μιλήσαμε με την κυρία Μπέσσυ Γιαννοπούλου, που ήταν στη διεύθυνση παραγωγής της εν λόγω παράστασης, στενή συνεργάτης, φίλη και συγκάτοικος για δύο χρόνια της Πέμη Ζούνη, τώρα που ο χρόνος μπορεί να φωτίσει όλο αυτό το «3D digital drama», που τελικά στάθηκε ως ανθρωποφαγική ιλαροτραγωδία. Λοιπόν:

– Κυρία Γιαννοπούλου, μας λέτε παρακαλώ, πολύ απλά, σκηνοθέτησε ή όχι ο βραβευμένος με Όσκαρ δυο φορές, Ταϊβανός σκηνοθέτης, Ανγκ Λι, την παράσταση «… και Ιουλιέτα» του Άκη Δήμου, με πρωταγωνίστρια την Πέμη Ζούνη και αν όχι, ποιος; Η κυρία Ζούνη; Εσείς;

«Η απάντηση είναι προφανής. Εδώ η ερώτησή σας περιλαμβάνει ένα τρίγωνο, ισοσκελές ίσως, αλλά σίγουρα όχι ισόπλευρο. Η κυρία Ζούνη είναι μια εξαίρετη ηθοποιός και καλή σκηνοθέτης αλλά νομίζω ότι οι γνώσεις της στην σκηνοθεσία πάνω σε ένα τέτοιου είδους θέαμα δεν επαρκούν.

Μιλάμε για μια τεχνολογία και τεχνογνωσία (3d mapping full immersive virtual reality) που ακόμα στην Ελλάδα δεν έχει έρθει και ειδικά σε αυτόν τον βαθμό και με τον τρόπο που χρησιμοποιήθηκε στην παράσταση «και Ιουλιέτα».

Εγώ είμαι παραγωγός και, μάλιστα, η κυρία Ζούνη θεωρεί ότι η σχέση μου με την σκηνοθεσία γενικότερα είναι τραγική, οπότε μας μένει ο ίδιος ή το ολόγραμμά του. Σας παραπέμπω σε όλες τις σκηνοθετικές οδηγίες και κατευθύνσεις που εγώ και οι συνεργάτες όλοι λαμβάναμε με μέιλ τα οποία είναι στην διάθεση σας -έστω και αν αυτά τα μέιλ, με βάση τα οποία, δυόμιση μήνες παιζόταν η παράσταση, αμφισβητήθηκαν.

Σας παραπέμπω, επίσης, και σε όσους κριτικούς Θεάτρου αναφέρθηκαν και σχολίασαν την παράσταση και, ειδικότερα, στον δημοσιογράφο Μανώλη Βαμβούνη, ο οποίος, ενώ μίλησε για τις επίμαχες φωτογραφίες, κατάφερε και πήρε τη σωστή εικόνα σκηνοθεσίας, όπως ο ίδιος αναφέρει σε άρθρο του.»

– Γιατί, όμως, φωτομοντάζ και δη, στο μουσείο της Ακρόπολης, σα να είχε επισκεφθεί ο σκηνοθέτης Άνγκ Λι την Ελλάδα και να είχε φωτογραφηθεί με την κυρία Ζούνη, η οποία, όμως, θεωρεί πως εξαπατήθηκε και αν ναι, από ποιόν;

«Το φωτομοντάζ στη δουλειά μας δεν έχει πάντα αρνητική ή κακή ή δόλια έννοια. Χρησιμοποιείται ευρέως για διαφημιστικούς λόγους ή για να δώσουμε στον κόσμο μια πληροφορία. Και συνήθως επειδή η εικόνα εντυπώνεται πιο άμεσα.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, λοιπόν, και αφού δεν είχε έρθει ο ίδιος στην Ελλάδα το χρονικό διάστημα που ξεκινούσε το promo της παράστασης, μας ζητήθηκε να δοθεί στον κόσμο η πληροφορία για την συγκεκριμένη συνεργασία. Θεωρώ ότι στην Ελλάδα ο κόσμος γνωρίζει ποια είναι η Πέμη Ζούνη. Φυσικά, και μια μεγάλη μερίδα κοινού γνωρίζει και τον ίδιο και τις ταινίες του με το πρώτο άκουσμα του ονόματός του. Δεν ξέρω όμως αν αυτό συμβαίνει και με το πιο «εμπορικό» κοινό που ακολουθεί την κυρία Ζούνη.

Για το λόγο αυτό, λοιπόν, ανέβηκαν δυο φωτογραφίες τους στο site του Ιδρύματος Κακογιάννη, ώστε όταν κάποιος θα έμπαινε να κλείσει τα εισιτήριά του, θα είχε και την εικόνα των βασικών συντελεστών. Δεν υπήρχε δόλος από οποιαδήποτε πλευρά και αυτό είναι απόλυτο.

Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι η φωτογραφία του ιδίου που χρησιμοποιήθηκε βγαίνει πρώτη-πρώτη αν πατήσει κανείς το όνομα του σκηνοθέτη στο Google image. Επίσης, βγαίνει στη συνέχεια ακόμα και στη γλώσσα του και η κοινή τους φωτογραφία. Είναι λοιπόν σαφές ότι και ο ίδιος την έχει δει και δεν έχει ζητήσει να αποσυρθεί. Εξάλλου, θα είχε προβλεφθεί να είναι πιο επαγγελματικό το μοντάζ και όχι τόσο «παιδικό», όπως γράφτηκε αν έπρεπε κάτι να κρυφτεί.

Τώρα, όσον αφορά την φωτογραφία με το μουσείο, μιας και σχεδιάζαμε με το Ίδρυμα και την κυρία Ζούνη να τον πάμε εκεί, χρησιμοποιήθηκε συμβολικά μέσα στο πλαίσιο της συνεργασίας τους.

Τις δηλώσεις της κυρίας Ζούνη δεν μπορώ κι δε θα ήθελα να τις σχολιάσω. Μόνο υποθέσεις μπορώ να κάνω μιας και μέσα από την συγκατοίκησή μας λόγω δουλειάς, τις πρώτες μέρες που βγήκε το θέμα με τις φωτογραφίες διαπίστωσα ότι δέχτηκε πολύ μεγάλη ψυχολογική πίεση από συνεργάτες της. Αυτό το έζησα, οπότε έχω εικόνα. Για τις μετέπειτα δηλώσεις της δε θα ήθελα να σχολιάσω τίποτα, ακόμα.»

Φωτογραφίες: Έτσι παρακολουθούσε ο Ανγκ Λι την πορεία της σκηνοθεσίσς

– Εσείς αισθάνεστε πως έχετε εξαπατηθεί ως διεύθυνση παραγωγής; Εννοώ πως σας ανάθεσαν την εκτέλεση της παραγωγής, αφού είχαν προηγηθεί αποφάσεις της παραγωγής για τις συνεργασίες και το έργο. Άρα; Είστε απ τους εξαπατημένους;

«Ανεξάρτητα από τις δηλώσεις της κυρίας Ζούνη, η οποία ζήτησε συγνώμη από όλους τους συνεργάτες της, στους οποίους συγκαταλέγομαι και εγώ, επειδή στην ηλικία μου δεν συνηθίζω να δουλεύω με φαντάσματα θα σας απαντήσω όχι. Γιατί δεν υπήρξε απάτη.

Θα σας παραπέμψω αρχικά στις δηλώσεις της στα κανάλια και στις εφημερίδες πριν βγει το θέμα με τις φωτογραφίες και θα θέσω στην διάθεσή σας και κάποια μέιλ του ιδίου, από το επίσημο μέιλ του πια και όχι αυτό που υποθετικά ελέγχθηκε. Με βάση αυτά τα στοιχεία θεωρώ βασικά ότι δεν είναι κανείς εξαπατημένος.

Σαν ομάδα -γιατί και το Ίδρυμα Κακογιάννη το θεωρώ ομάδα, μιας και σε αυτήν την παραγωγή συνέβαλε πολύ, απλά δεν είχαμε μια οργανωμένη διαχείριση κρίσης- λειτούργησε το «ο σώζων εαυτόν σωθήτω» και δεν κατάλαβα ποτέ το γιατί.

Πιο πολύ εδώ θα μπορούσα να νοιώσω ότι χρησιμοποιήθηκα, αλλά και πάλι δεν επιτρέπω στον εαυτό μου να το νοιώσει και αυτό το λέω επειδή το Ίδρυμα υπέγραψε ένα συμβόλαιο με την εταιρεία παραγωγής της κυρίας Ζούνη, αλλά όχι και μαζί μου ως εταιρεία εκτέλεσης.

Ακόμα και η Art Tank ξέχασε να συμβληθεί με την εταιρεία που της ανέθεσε την εκτέλεση παραγωγής, δηλαδή μαζί μου. Τελικά μάλλον… χρησιμοποιήθηκα λόγω καλής θέλησης!»

– Να προσπαθήσουμε άλλη μια φορά να βρούμε την αλήθεια; Ο Άνγκ Λι σκηνοθέτησε το «και Ιουλιέττα» μέσω μέιλ και Skype ναι; Είναι αυτά πλαστογραφημένα; Υπάρχουν στοιχεία; Και γιατί η ατζέντισσά του, σύμφωνα με τα ΝΕΑ αγνοούσε κάθε συνεργασία του με την Ελλάδα;

«Ας ξεκινήσουμε με τα βασικά. Το Skype είναι μια Live κατάσταση. Όλες οι σκηνοθετικές κατευθύνσεις δινόντουσαν, όντως εκτός από Skype, και με μέιλ -συγκεκριμένα gmail-, τα οποία συνέθεσαν την παράσταση που για δυόμιση μήνες παιζόταν από την κυρία Ζούνη στο Ίδρυμα Κακογιάννη. Ξαφνικά, μετά το θέμα με τις φωτογραφίες, το Ίδρυμα ανακοίνωσε ότι μια ιδιωτική εταιρεία ερεύνησε με εντολή του και κατέληξε ότι τα Gmail είναι πλαστά.

Από την άλλη πλευρά, η εταιρεία μου, απευθύνθηκε στην Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, αλλά και σε μια από τις μεγαλύτερες, ιδιωτικές, ελεγκτικές εταιρείες κυβερνοασφάλειας και πήρε εντελώς διαφορετική απάντηση. Και για τα Gmail που ελέγχθηκαν από την συγκεκριμένη ιδιωτική εταιρεία και ξέρετε είναι παράνομο μια ιδιωτική εταιρεία να ελέγχει Προσωπικά Δεδομένα, χωρίς τις νόμιμες άδειες, αφού όσο «χάκερ» και να είναι κάποιος χρειάζεται στοιχεία από την ίδια εταιρεία που είναι πάροχος.

Μάλιστα, η εταιρεία μου πήρε ακριβή απάντηση και για τα mail από το official site του σκηνοθέτη πια, που έχουμε στα χέρια μας από τον ίδιο και τον προσωπικό του βοηθό David Lee. Είναι στην διάθεση σας και, καλώς ή κακώς, είναι αυθεντικά. Βρέθηκε ο χώρος του γραφείου του, ο όροφος ακόμα και το κινητό που τα έστειλε.

Όλο αυτό είχα ανάγκη να το κάνω, για να μην τρελαθώ και εγώ. Εδώ να σας πω, ότι ακόμα δεν μπορώ να καταλάβω ποια μέιλ ελέγχθηκαν από το Ίδρυμα, αφού το ίδιο είπε ότι δεν είχε επικοινωνία με τον σκηνοθέτη. Και ποτέ μέχρι και την μέρα που δημιουργήθηκε το θέμα με τις φωτογραφίες, ούτε η κυρία Ζούνη, ούτε εγώ ούτε η εταιρεία παραγωγής της δεν είχε προωθήσει διαδικαστικά και τεχνικά μειλ της παράστασης στο Ίδρυμα, γιατί δεν υπήρχε λόγος.

Το Ίδρυμα έκανε επινοικίαση του χώρου του. Μόνο! Δεν είχε λόγο ούτε και δικαίωμα να έχει στα χέρια του μέιλ με οδηγίες και κατευθύνσεις της παράστασης. Όπως ανακοίνωσε το Ίδρυμα έλαβε στοιχεία από φάκελο που του παρέδωσε η εταιρεία παραγωγής της Πέμης Ζούνη.»

-Δηλαδή;

«Δηλαδή, το Ίδρυμα έλεγξε τα μέιλ για να αποδείξει η ίδια η Πέμη Ζούνη ότι εξαπατήθηκε; Σε αυτήν την περίπτωση και μετά τις δηλώσεις της, γιατί δεν το έψαξε η ίδια; Σε αυτό το θέμα έχω πολλές απορίες ξέρετε. Βγαίνει, λέει ότι εξαπατήθηκε, χωρίς να αναφέρει η ίδια για μειλ και λίγες μέρες μετά έχουμε και τις «βοηθητικές» δηλώσεις του Ιδρύματος.

Εσείς βγάζετε άκρη; Εγώ όχι! Ακόμα αναρωτιέμαι ποιος έδωσε μέιλ στο Ίδρυμα και τι είδους μέιλ. Μήπως τελικά ελέγχθηκαν άλλα; Πιστεύω ότι κάποια στιγμή όλοι θα μάθουμε γιατί εδώ εγείρονται αρκετά ερωτήματα.

Τέλος, η εταιρεία την οποία προσέγγισαν είναι λογικό να δηλώνει άγνοια. Κάνουν PR management and booking σχεδόν σε όλους τους σκηνοθέτες του Χόλυγουντ. Δεν είναι personal assistant η κυρία που ερωτήθηκε.

Και θα σας δώσω και μια αποκλειστική είδηση: όταν ο ίδιος νοσηλεύτηκε σε Νοσοκομείο στην Ταϊβάν δεν γνώριζαν τίποτα, ούτε η οικογένεια του, ούτε οι PRίστες του. Κανείς. Μόνο ο προσωπικός του βοηθός. Στην διάθεση σας και αυτό.»

-Η κυρία Ζούνη είναι μια ηθοποιός με τεράστια δυναμική και γοητεία και επιτυχίες αναμφισβήτητες. Γιατί κατά τη γνώμη σας, αντέδρασε αρνούμενη τη σκηνοθεσία του Λι, μετα από τόσους μήνες αποδοχής της; Πώς θα το χαρακτηρίζατε εσείς όλο αυτό;

«Σας απάντησα ήδη νομίζω. Η κυρία Ζούνη είναι μια εξαιρετική ηθοποιός με ταλέντο, ευαισθησία και γοητεία και 35 χρόνια καριέρας και εμπειρίας στο θέατρο. Θεωρώ ότι ως καλλιτέχνης και καριερίστρια κάτω από μια πίεση ψυχολογική μπορεί να καμφθεί.

Αν υφίστανται τώρα και κάποιοι άλλοι λόγοι δεν το αποκλείω και σίγουρα δεν θα ήθελα να είμαι εγώ αυτή που θα τους φανέρωνε, ίσως. Το βασικό και για την κυρία Ζούνη και για το Ίδρυμα είναι τελικά ότι σίγουρα δεν συνεργάστηκε με φαντάσματα και ολογράμματα.»

-Η δική σας δικαίωση απ’ όλη αυτή την περιπέτεια θέατρου και τέχνης, ποια θα είναι;

«Η δική μου πορεία μέχρι τώρα θεωρώ ότι με έχει δικαιώσει. Δεν μου αρέσει να μιλάω για τον εαυτό μου. Νοιώθω άβολα. Προτιμώ την παρουσία μου πίσω από φώτα και τις κάμερες, αλλά νομίζω ότι σε κάποια χρόνια αν κοιτάξω πίσω μου θα δω αρκετές πετυχημένες παραγωγές μου, τόσο στην μουσική σκηνή, όσο και στο θέατρο.

Στη συγκεκριμένη, όμως, περίπτωση δεν δέχομαι να πετάξω κούραση και προσπάθεια 6 μήνες, σχεδόν 15 ώρες την ημέρα. Για κανέναν λόγο. Έχω στα χέρια μου εγώ και οι συνεργάτες μου όλα τα στοιχεία που με δικαιώνουν απόλυτα και δεν επιτρέπουν την παραμικρή αμφιβολία.»

Φωτογραφίες από τα μέιλ στα οποία αναφέρεται η κ. Γιαννοπούλου:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Κомиссар Καρανίκας: Οι γόβες της Ελένης, η άσχημη Τσαπανίδου, το τσόλι, οι κνίτες!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τηλεόραση: Κορίτσια, γιατί μοιάζετε όλες; Μίνι, πλαστικές και χαμηλά νούμερα

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Συνήγορος μοντέλου με κοκαΐνη στο Χονγκ Κονγκ: «Είναι θύμα καταστάσεων»

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here