Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Τράπεζες

ΟΤΟΕ: 7 ερωτήσεις-απαντήσεις για το κλείσιμο των καταστημάτων των τραπεζών

Γιώργος Μότσιος, πρόεδρος ΟΤΟΕ

Γιώργος Μότσιος, πρόεδρος ΟΤΟΕ

Η ΟΤΟΕ συνεχίζοντας τις πρωτοβουλίες και τις συστηματικές παρεμβάσεις ξεκινά νέα εκστρατεία ενημέρωσης σχετικά με το ζήτημα της μείωσης των καταστημάτων και του προσωπικού στις Τράπεζες.

Σύμφωνα με αποφάσεις της Εκτελεστικής Γραμματείας και του Γενικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας, που συνεδρίασαν σήμερα, η ΟΤΟΕ αποστέλλει αναλυτικό τεκμηριωμένο ενημερωτικό σημείωμα με τις θέσεις της για τη συρρίκνωση του δικτύου και τον ψηφιακό τραπεζικό αποκλεισμό.

Το σχετικό ενημερωτικό κείμενο με 7 ερωτήσεις – 7 απαντήσεις αποστέλλεται στα συναρμόδια υπουργεία, τα πολιτικά κόμματα, την Τράπεζα της Ελλάδος, την Ελληνική Ένωση Τραπεζών, την ΚΕΔΕ, τους υπόλοιπους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τα Επιμελητήρια.

Το κείμενο αυτό αναλύει τις θέσεις της ΟΤΟΕ και αιτιολογεί την αντίδραση της Ομοσπονδίας στη διαρκή συρρίκνωση του δικτύου.

«Θέση της ΟΤΟΕ είναι πως τα καταστήματα δικτύου και το προσωπικό τους είναι το αναντικατάστατο πρόσωπο και ο σύνδεσμος εμπιστοσύνης της κάθε Τράπεζας με την πελατεία στις γειτονιές και στις τοπικές κοινωνίες» αναφέρεται στο σχετικό ενημερωτικό κείμενο της ΟΤΟΕ. «Γιατί οι τράπεζες δεν πωλούν οποιοδήποτε προϊόν. Πωλούν πρώτιστα πίστη, εμπιστοσύνη. Αυτά δεν χτίζονται ούτε διατηρούνται χωρίς τη σωστή εξυπηρέτηση του κάθε πελάτη και με την απαραίτητη διαπροσωπική επαφή».

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι:

«Πρέπει να αξιοποιηθούν οι καλές Ευρωπαϊκές τραπεζικές πρακτικές έγκαιρης διαβούλευσης της Διοίκησης κάθε Τράπεζας με την ΟΤΟΕ και τους αντίστοιχους Συλλόγους, με τους τοπικούς φορείς, με στόχο τη διασφάλιση κατάλληλης εναλλακτικής τοποθέτησης για τους εργαζόμενους, καθώς και εναλλακτικών τρόπων πρόσβασης για την πελατεία, σε εύλογη απόσταση».

Για παράδειγμα, ο χρηματοπιστωτικός κλάδος στην Αγγλία, συνομολόγησε ότι θα πρέπει να υπάρχει:

 – Έγκυρη ενημέρωση και διαβούλευση (τουλάχιστον 4 μήνες πριν) με τους εργαζόμενους, τους φορείς και τις τοπικές κοινωνίες για τα σχέδια κλεισίματος καταστημάτων από τις Τράπεζες. Εκτίμησης των συνεπειών για τους εργαζόμενους και την πελατεία (νοικοκυριά, επιχειρήσεις, αγρότες, επαγγελματίες, συνταξιούχους, επισκέπτες σε τουριστικές περιοχές), καθώς και των εναλλακτικών για απασχόληση και εξυπηρέτηση για κάθε μια από αυτές τις κατηγορίες.

«όχι μόνο δεν πλεονάζει, αλλά λείπει προσωπικό».

«Οφείλουν να μπουν τίτλοι τέλους στο κλείσιμο των καταστημάτων δικτύου και στη συνεχή συρρίκνωση της απασχόλησης στις τράπεζες».

 Διαβάστε επίσης:

Η TBI Bank ανακοινώνει ρεκόρ καθαρών κερδών το α’ τρίμηνο του 2022

Δέκα βραβεία από την Εθνική Τράπεζα για την καινοτομία και την τεχνολογία