Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
First Top Stories

Αποκαλυπτική έρευνα: Έξι στους 10 Έλληνες «τα βγάζουν πέρα» οριακά

Μία αποκαλυπτική έρευνα διεξήγαγε για τον μήνα Οκτώβριο το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών, που αποτυπώνει ότι η περίοδος της κρίσης καλά κρατεί και εξακολουθεί να επηρεάζει τους Έλληνες.

Βάσει της έρευνας, το 62% των καταναλωτών δηλώνει ότι «μόλις τα βγάζει πέρα».

Από το 62% που οριακά τα βγάζει πέρα, το 11% έχει αναγκαστεί να καταφύγει στις αποταμιεύσεις του για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του.

Επίσης, όπως προκύπτει, το 82% των νοικοκυριών στη χώρα δεν θα καταφέρει να αποταμιεύσει ούτε ένα ευρώ τους επόμενους 12 μήνες.

Για το 12% δεν είναι πιθανή η αποταμίευση και για το 70% είναι απλά αδύνατη.

Μόλις το 13% των ερωτηθέντων θεωρεί αρκετά πιθανή την αποταμίευση το ερχόμενο 12μηνο και 1% τη θεωρεί πολύ πιθανή.

Οι καταναλωτές που αναφέρουν ότι αποταμιεύουν λίγο ή πολύ αυξήθηκαν οριακά τον Οκτώβριο στο 14% του συνόλου, έναντι 12% τον Σεπτέμβριο και ο δείκτης της πρόθεσης για αποταμίευση τους προσεχείς 12 μήνες διαμορφώθηκε τον Οκτώβριο στις -69,3 μονάδες (από -75,3 τον Σεπτέμβριο).

Καταναλωτικές δαπάνες

Υπό αυτό το πρίσμα μοιάζουν απολύτως λογικά και τα ευρήματα σχετικά με το τι προτίθενται να δαπανήσουν οι καταναλωτές το επόμενο διάστημα.

Το 41%  των καταναλωτών προβλέπει ότι θα προβεί σε λιγότερες ή πολύ λιγότερες δαπάνες το επόμενο 12μηνο.

Μόλις το 8% αναμένει ότι θα αυξήσει τις δαπάνες.

Τα ποσοστά αυτά είναι, πάντως, βελτιωμένα σε σχέση με τον Σεπτέμβριο, όταν το 58% των καταναλωτών προέβλεπε ότι θα κάνει λιγότερες ή πολύ λιγότερες δαπάνες και μόλις 4% βρισκόταν στον αντίποδα.

Σε ότι αφορά τις μεγάλες δαπάνες, την αγορά αυτοκινήτου ή κατασκευή σπιτιού, οι καταναλωτές εμφανίζονται κάτι παραπάνω από επιφυλακτικοί.

Για τη συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών (95,5%) η αγορά αυτοκινήτου το προσεχές 12μηνο φαντάζει απλά απίθανη.

Ακόμη πιο μικρό το ποσοστό όσων σκέφτονται να αγοράσουν ή να κτασκευάσουν σπίτι μέσα στον επόμενο χρόνο: Μόλις το 1,9% φαίνεται να έχει τέτοια πρόθεση. Ωστόσο, ένα 10,9% των καταναλωτών, σκέφτεται να διαθέσει ένα ποσό για να ανακαινίσει και να βελτιώσει το σπίτι του.

Βελτιωμένος ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης

Το οξύμωρο είναι ότι όλα αυτά συμβαίνουν ενώ ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης τον Οκτώβριο βρέθηκε στο υψηλότερο σημείο των τελευταίων 3,5 ετών (-38,3 μονάδες, από -44,9 τον Σεπτέμβριο).

Πιο αναλυτικά:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: «Δίχτυ» για τα ακίνητα της AirBnB: Διασταυρώσεις, «αυτοψίες» και «search robots» στον πόλεμο κατά της φοροδιαφυγής