Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των tankers – Πτώση 39% στα VLCCs

Γουλανδρής ναυλαγορά

Ανοδικές ήταν οι τάσεις στη ναυλαγορά για την πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς υγρού φορτίου την εβδομάδα 4-8 Δεκεμβρίου 2017 με εξαίρεση την αγορά των πλοίων τύπου VLCC που παρουσίασε σημαντική πτώση της τάξεως του 39%.

VLCC

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, οι πτωτικές τάσεις της αγοράς στα πλοία τύπου VLCC συνεχίστηκαν και την εβδομάδα που πέρασε, με υποχώρηση στις τιμές των ναύλων σε όλες τις περιοχές.

Ειδικότερα, η υπερπροσφορά σε διαθέσιμο τονάζ από την Ασία σε συνδυασμό με τον περιορισμένο αριθμό συμφωνιών στον Περσικό Κόλπο άσκησαν πίεση στους πλοιοκτήτες, ενώ σύμφωνα με την άποψη των αναλυτών δεν αναμένουν αλλαγή του σκηνικού στο άμεσο μέλλον. Όπως χαρακτηριστικά σχολίασαν: «με ως 13 προσφορές για ένα φορτίο, οι τιμές των ναύλων μόνο μια κατεύθυνση μπορούν να έχουν».

SUEZMAXES

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, επιβράδυνση στις ανοδικές τάσεις της αγοράς παρατηρήθηκε στα πλοία τύπου Suezmax την εβδομάδα που πέρασε σε όλες τις περιοχές, με την τιμή στη διαδρομή από την Δυτική Αφρική προς τη Βόρεια Θάλασσα να διαμορφώνεται σε WS90 και από την Μαύρη Θάλασσα προς την Μεσόγειο σε WS95.

Επιπροσθέτως, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι με το πρόγραμμα της Μαύρης Θάλασσας καλυμμένο για τον Δεκέμβριο και την προσφορά του διαθέσιμου τονάζ στη Δυτική Αφρική να αυξάνεται, οι τιμές των ναύλων αναμένεται να συνεχίσουν να κινούνται σε πτωτική τροχιά, κυρίως λόγω της περαιτέρω μείωσης στην ζήτηση.

Έλλη Πατέρα

AFRAMAXES

Στη Βόρεια Θάλασσα και τη Βαλτική, παρά τα ικανοποιητικά επίπεδα κινητικότητας της αγοράς, στα πλοία τύπου Aframax δεν παρατηρήθηκε σημαντική μεταβολή, με τις τιμές των ναύλων από τη Βαλτική να ενισχύονται οριακά και με την τιμή στη διαδρομή από τη Βαλτική προς τη Βόρεια Θάλασσα να ανεβαίνει σε WS72,5. Παράλληλα, στις περιοχές της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας η αγορά επίσης παρέμεινε αμετάβλητη.

LR/MR

Η αγορά των πλοίων τύπου LR1, δυτικά του Σουέζ, συνέχισε να ενισχύεται σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα, καθώς η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ στις περιοχές της Βόρειας Θάλασσας και της Μεσογείου παρέμεινε περιορισμένη. Εν τω μεταξύ, η αγορά των πλοίων τύπου LR2 επίσης ενισχύθηκε καθώς τροφοδοτήθηκε από νέα φορτία, με αποτέλεσμα η τιμή στη διαδρομή από τη Μεσόγειο προς την Ιαπωνία να ανέβει σε $2,05 εκατ., ενώ παράλληλα, παρά την ενεργή αγορά των πλοίων τύπου MR, η τιμή στη διαδρομή από τη Βόρεια Θάλασσα προς τις αμερικανικές ακτές υποχώρησε σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα σε WS155.

Τώρα, ανατολικά του Σουέζ, η αγορά της Ερυθράς Θάλασσας παρέμεινε ενεργή ειδικά στα MRs, κυρίως λόγω της έλλειψης τονάζ. Παράλληλα, στα LR1s και LR2s, η αγορά συνέχισε να είναι δραστήρια, παρόλα αυτά παρουσίασε σημάδια σταθερότητας κυρίως λόγω της υπερπροσφοράς σε τονάζ.

Dirty products

Στα Dirty products, η αγορά της Καραϊβικής έδειξε να ενισχύεται την εβδομάδα που πέρασε, με την τιμή στη διαδρομή προς τον Κόλπο της Αμερικής να διαμορφώνεται σε WS190, ενώ παράλληλα η κινητικότητα της αγοράς στην Ευρώπη περιορίστηκε, με την τιμή στη διαδρομή προς τον Κόλπο της Αμερικής να υποχωρεί σε WS135.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Έξαρση νέων παραγγελιών. Γιατί οι εφοπλιστές στρέφονται στα νεότευκτα πλοία;

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ναυτιλία: Επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων από τους Έλληνες εφοπλιστές τον Νοέμβριο

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Φίλιππος και Αντώνης Λαιμός: Big business για την Enesel Sa