Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Θ. Κόντες: «Αναμένουμε αύξηση στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων 6-7%»

Κόντες κρουαζιέρα

Θεόδωρος Κόντες, πρώην πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας

Μια καλή χρονιά για την κρουαζιέρα αναμένεται να έχουμε φέτος και οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση 6-7% στις αφίξεις με μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια και περισσότερες προσεγγίσεις.

Αυτό δηλώνει στο www.mononews.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες,  αναφορικά με τις εκτιμήσεις του για το 2019 και μας επισημαίνει ποιες είναι οι προτεραιότητες στις εργασίες που πρέπει να γίνουν στα λιμάνια.

Σημειώνεται ότι τις προηγούμενες ημέρες, κλιμάκιο της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) πραγματοποίησε επίσκεψη στους λιμένες Μυκόνου, Πάτμου, Ρόδου, Ηρακλείου και είχε συναντήσεις με τον κ. Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, τους κυρίους Δημάρχους, τον Πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, τους Προέδρους Λιμενικών Ταμείων, τους προϊσταμένους όλων των άλλων τοπικών Αρχών που ασκούν έργο στους λιμένες, καθώς και τους τοπικούς Ναυτικούς και Τουριστικούς Πράκτορες.

Άμεσα η προετοιμασία για τον έλεγχο των επιβατών Non-Shengen

Η ανάγκη να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα ασφαλείας τα λιμάνια της χώρας που έχουν πάρει άδεια Πύλης Εισόδου είναι από τις μεγαλύτερες προκλήσεις, σύμφωνα με τον κ. Θ. Κόντε και πρέπει να σπεύσουν να ξεκινήσουν τη διαδικασία.

“Πρέπει να γίνουν κάποιες εργασίες στα λιμάνια, με το σπουδαιότερο ότι από το 2021 πρέπει για λόγους ασφαλείας να ελέγχονται με βιομετρικά στοιχεία, όλοι οι επιβάτες που φτάνουν στα ελληνικά λιμάνια κρουαζιέρας. Πρέπει να σχεδιαστούν και να  κατασκευαστούν σταθμοί επιβατών (passenger terminals), σύμφωνα με τις ανάγκες του μέλλοντος, από πλευράς αριθμού επιβατών και ιδιαίτερα αυτών που προέρχονται από χώρες Non Schengen, όπου αναμένεται η εφαρμογή νέων απαιτήσεων στους ελέγχους των αποβιβαζομένων.

Προς το παρόν, όμως, τα λιμάνια δεν έχουν κάνει τίποτα για το θέμα αυτό  και πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα, γιατί είναι μια μεγάλη διαδικασία, που απαιτεί και μηχανήματα και επενδύσεις και κόσμο. Αφορά τα λιμάνια που είναι πύλες εισόδου και δέχονται επιβάτες εκτός Σένγκεν και είναι περίπου 30 λιμάνια της χώρας,” ανέφερε ο κ. Κόντες.

“Στις προτεραιότητες είναι και το λιμάνι της Σαντορίνης στο οποίο έχουν γίνει μεγάλες ζημιές και πρέπει να επισκευαστεί”, σημείωσε επίσης.

Όσον αφορά την πορεία του 2019, τα στοιχεία δείχνουν ότι θα είναι μια πολύ καλή χρονιά για την κρουαζιέρα.

«Για φέτος περιμένουμε περισσότερα κρουαζιερόπλοια και μεγαλύτερα και εκτιμούμε ότι οι  προσεγγίσεις θα είναι κατά  6% αυξημένες», ανέφερε ο κ. Κόντες.

Ποια θέματα συζητήθηκαν στις συναντήσεις  με τα λιμάνια

Στις συναντήσεις  που πραγματοποίησε Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας με τους επικεφαλής των λιμένων Μυκόνου, Πάτμου, Ρόδου και Ηρακλείου, συζητήθηκαν όλα τα θέματα που αφορούν τους λιμένες, καθώς και άλλες αναγκαίες υποδομές, προκειμένου για την εξυπηρέτηση των κρουαζιεροπλοίων και των μεταφερομένων εκατομμυρίων επιβατών – τουριστών που επισκέπτονται τα ενδιαφέροντα, στην ευρύτερη περιοχή των λιμένων, μέρη.

 Ειδικότερα συζητήθηκαν στις συναντήσεις:

Στη συνάντηση με τον κ. Περιφερειάρχη του Νοτίου Αιγαίου συζητήθηκαν: