Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

ΤΑΙΠΕΔ: Άνοιξε το Virtual Data Room για την Αττική Οδό – Πώς θα κινηθούν οι μεγάλοι Όμιλοι

Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos), Δημήτρης Κοπελούζος (Όμιλος Κοπελούζου)

Άνοιξε σύμφωνα με πληροφορίες το Virtual Data Room του ΤΑΙΠΕΔ για την Αττική Οδό, μέσω του οποίου οι μεγάλοι διεθνείς και εγχώριοι Όμιλοι που εποφθαλμιούν την 25ετή παραχώρηση θα μπορούν να εξετάσουν τα οικονομικά και τεχνικά στοιχεία του υπό δημοπράτηση περιουσιακού στοιχείου. Παράλληλα, οι ενδιαφερόμενοι έχουν λάβει τους όρους για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών (Request of Binding Offers).

Γεγονός και το οποίο σημαίνει πως τα στρατηγεία των μεγάλων ελληνικών Ομίλων, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ Mytilineos, και Κοπελούζος αλλά και οι ξένοι μνηστήρες όπως τα Funds Macquarie, First Sentier και Ardian, εργάζονται πυρετωδώς για να ετοιμάσουν τις προσφορές τους.

Τα επόμενα βήματα και οι ζυμώσεις των μνηστήρων

Το επόμενο βήμα είναι τα σχήματα να λάβουν το κείμενο με τη σύμβαση της παραχώρησης, το οποίο αναμένεται να τους δοθεί από το ΤΑΙΠΕΔ στα τέλη του επόμενου μήνα ή τις αρχές του Σεπτεμβρίου.

Από εκεί και έπειτα θα αρχίσουν οι ζυμώσεις μεταξύ των ομίλων για να καταλήξουν στην υποβολή των δεσμευτικών προσφορών τους, η οποία, όπως έχει επισημάνει ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης, τοποθετείται στις αρχές του 2023.

Μέχρι τότε θα γνωρίζουμε ποια θα είναι τα τελικά σχήματα που θα διεκδικήσουν το έργο, ενώ δεν αποκλείεται να δούμε και την είσοδο νέων παικτών. Σύμφωνα με πηγές που έχουν πολύ καλή γνώση της διαγωνιστικής διαδικασίας, είναι εφικτό να υπάρξουν αλλαγές στα εγκεκριμένα ενδιαφερόμενα σχήματα (δηλαδή προσθήκες και αποχωρήσεις), εφόσον ο ηγέτης της Κοινοπραξίας παραμείνει ο ίδιος.

Μάλιστα, ένα ενδεχόμενο που έχει αποκτήσει δυναμική είναι η είσοδος της Intrakat στον διαγωνισμό και η αγορά αναμένει να δει σε αν και σε ποιο σχήμα θα «κουμπώσει».

Υπενθυμίζεται, πως η τρέχουσα σύμβαση παραχώρησης βρίσκεται στα χέρια της Κοινοπραξίας Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ-Egis και λήγει τον Οκτώβριο του 2024. Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι ο προτιμητέος επενδυτής να έχει επιλεχθεί εντός του 2023 και να ακολουθήσει η υπογραφή της απαραίτητης σύμβασης, πριν τελειώσει η διάρκεια της τρέχουσας σύμβασης.

Το τίμημα ρεκόρ

Μάλιστα το ενδιαφέρον των παραπάνω Ομίλων και ειδικά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και του Macquarie με τα τιμήματα που έχουν δώσει για την Εγνατία Οδό και το ΔΕΔΔΗΕ που ανέρχονται σε 1,5 και 1,3 δισ. Ευρώ αντίστοιχα έχουν«ανοίξει την όρεξη» του ΤΑΙΠΕΔ που αναμένει να λάβει ένα μεγαλύτερο τίμημα ρεκόρ, το οποίο μπορεί κινηθεί στα 2,3 δισ. Ευρώ.

Η εκτίμηση αυτή είχε γίνει το φθινόπωρο του περασμένου έτους και στις αρχές του τρέχοντος, όταν και δεν είχε γίνει η αύξηση επιτοκίων για την αντιμετώπιση του καλπάζοντος πληθωρισμού.

Υπενθυμίζεται πως ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης είχε αναφέρει πρόσφατα πως εξετάζονται λύσεις ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα που μπορεί να προκαλέσει το αυξημένο κόστος χρήματος στο ενδιαφέρον των επενδυτών.

Ωστόσο, ισχυροί διεκδικητές της παραχώρησης δε φαίνεται να αποθαρρύνονται από την κατάσταση. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης είχε δηλώσει κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης του Ομίλου πως η επικρατούσα κατάσταση δεν αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό και το ύψος της προσφοράς.

Ο ισχυρός άντρας της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε χαρακτηρίσει, επίσης, την Αττική Οδό ως ένα σημαντικό έργο και τόνισε πως το αποτέλεσμα του διαγωνισμού θα δείξει την αγοραία αξία του έργου.

Ποιοι διεκδικούν μέχρι στιγμής την παραχώρηση

Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Αττικής Οδού προκηρύχθηκε στα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου και πλέον γνωρίζουμε ποιοι είναι οι μνηστήρες του έργου, καθώς η υποβολή των φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος έγινε στις αρχές Μαΐου, ενώ στις αρχές Ιουλίου το ΤΑΙΠΕΔ έδωσε το πράσινο φως για όλα τα σχήματα.

Επομένως, η μέχρι στιγμής κατάσταση διαμορφώνεται ως εξής:

Επιπλέον, υπάρχουν και σχήματα που αποτελούνται από αμιγώς ξένες εταιρείες και funds. Αυτά είναι:

Διαβάστε επίσης

Δημήτρης Πολίτης: Χαμηλώνει ο πήχης για το εφάπαξ τίμημα της Αττικής Οδού, το 2023 η υπογραφή για την Εγνατία

Αττική Οδός: Προχωρά στο επόμενο στάδιο ο διαγωνισμός χωρίς απουσίες – Τα 8 σχήματα

Αττική Οδός: Επίσημα στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης