Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Real Estate

Το καβάλημα του γαϊδάρου, το φρένο-γκάζι και οι χρησμοί του Γιώργου Προκοπίου

Ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου

Ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου

Ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου διαθέτει και διαχειρίζεται 120 ποντοπόρα πλοία, αλλά και ακίνητα που, όπως αναφέρουν κτηματομεσιτικές πηγές, είναι πάνω από 2.000, στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο.

Έχει σπουδάσει πολιτικός μηχανικός, θεωρεί τον εαυτό του «καλό καπετάνιο» – δικαιολογημένα – και τελευταία φιλοσοφεί και μιλάει με χρησμούς. Για να γίνω πιο κατανοητός, συνήθως, αποφεύγει να μιλάει, να δίνει συνεντεύξεις, αλλά όταν παίρνει το μικρόφωνο «δεν μασάει τα λόγια του» και διατυπώνει τις «προσωπικές του σοφίες» με ένα λαϊκό τρόπου, που θυμίζει… Χαρίλαο Φλωράκη!

Στην τελετή παράδοσης και παραλαβής της Δομής Φιλοξενίας του Σκαραμαγκά, που έγινε τον Δεκέμβριο του 2021, όταν ρωτήθηκε «τι θα γίνει με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά», που στον διαγωνισμό προσέφερε 37,5 εκατ. ευρώ, είπε:

«Να μη μας αρχίσουνε φρένο-γκάζι συνέχεια, γιατί η επένδυση στον Σκαραμαγκά είναι μια στρατηγική επένδυση».

Πριν λίγες ημέρες, όταν ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, Χαράλαμπος Σημαντώνης, του ζήτησε, «όταν θα αναλάβει με το καλό τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά να εξετάσει το θέμα των 43 ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών που έχουν εξασφαλίσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση, το ποσό του 1,5 δισ. ευρώ για την κατασκευή πλοίων», απάντησε με νόημα: «αρχίζω πάντα να κουνάω τα πόδια μου, όταν ανεβαίνω στην πλάτη του γαϊδάρου».

Μιλώντας, πρόσφατα πάλι για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, είπε για τους «καλούς καπετάνιους και καλούς ναύτες».

Ειδικότερα τόνισε: «Για να πάει καλά το Ναυπηγείο, θέλει καλό καπετάνιο και καλούς ναύτες, επειδή έχουμε αποδείξει ότι είμαστε καλοί καπετάνιοι, πρέπει να βρούμε και τους καλούς ναύτες».

Στην ομιλία του στο συνέδριο των Δελφών, καθόρισε το όραμα του για το νέο απόκτημα του: «Έχουμε την πρωτιά στη ναυτιλία, πρέπει να αποκτήσουμε την πρωτιά και στη ναυπηγική βιομηχανία».

Άφησε όμως και αιχμές: «Δεν είναι δυνατόν να σου πωλούν ένα ναυπηγείο που προϋφίσταται 60 χρόνια και να σου λένε μετά ότι δεν έχει πρόσβαση στη θάλασσα αλλά έλα να υπογράψεις και πήγαινε μετά να καθαρίσεις».

Αναφερόμενος σε θέματα παρεμβάσεων της Εφορίας, με πίκρα τόνισε: «Δεν είναι δυνατόν, να σε καλούν να επενδύσεις στην πατρίδα σου, τα κέρδη που αποκόμισες στο εξωτερικό και να σου έρθει φόρος δωρεάς, ενώ η νομοθεσία προβλέπει και την έχεις ακολουθήσει κατά γράμμα και όλοι οι υπουργοί, πρωθυπουργοί να σου λένε έχεις δίκαιο και να βασανίζεσαι 5 χρόνια για το αυτονόητο και να σου ζητάνε 880.000 φόρο δωρεάς από κάθε εκατομμύριο που βλακωδώς τα έφερες στην πατρίδα σου».

Σε ερώτηση, αν η κυβέρνηση ενισχύει την επιχειρηματικότητα, είπε:

«Η κυβέρνηση έχει κάνει πολλά βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση όσον αφορά τις επενδύσεις για να ξεμπλοκάρουν πράγματα. Εκείνο όμως που πρέπει να να αλλάξει και είναι πολύ δύσκολο να αλλάξει, είναι η νοοτροπία των υπαλλήλων στις αρμόδιες υπηρεσίες. Να αφήσουν τις ιδεοληψίες του παρελθόντος. Ο επιχειρηματίας δεν είναι ο εχθρός. Ο επιχειρηματίας είναι ο καταλύτης της προόδου. Η κυβέρνηση έχει κάνει πολλά βήματα. Όμως το μαχαίρι που κρατάει δεν πρέπει να είναι λαστιχένιο».

Για το μέλλον της ελληνικής ναυτιλίας, έχει υπογραμμίσει την αναγκαιότητα στήριξης του Έλληνα εφοπλιστή:

«Είμαστε ναυτικό κράτος εδώ και 6.000 χρόνια. Το μέλλον δεν με ανησυχεί. Με ανησυχεί όμως να υπάρχει η ναυτιλία στην Ελλάδα. Να υπάρχει το κατάλληλο νομοθετικό και επενδυτικό πλαίσιο ώστε όχι μόνο να μην φύγουν οι Έλληνες αλλά να έρχονται και οι ξένοι».

Δεν διστάζει να δίνει δημοσίως συμβουλές σε κρατικούς λειτουργούς. Για τη διαδικασία πώλησης του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά, τόνισε: «όταν γίνεται διαγωνισμός θα πρέπει να έχουν εξασφαλιστεί όλες οι απαιτούμενες χωροθετήσεις, άδειες, πολεοδομικοί σχεδιασμοί, χρήσεις για τακτοποίηση με την αρχαιολογία και τα δασαρχεία ούτως ώστε να μην πουλάνε διαμάντια ακατέργαστα αλλά κατεργασμένα μία που θεωρητικά το κράτος με το κράτος μπορεί να τα βρει ευκολότερα από ότι ο «εχθρός» επιχειρηματίας».

Για την περιπέτεια του με το κτίριο «Άκρον Ίλιον Κρυστάλ», με απόγνωση επισήμανε: «Δεν γίνεται να ανακατασκευάζεις διατηρητέο κτίριο στη Σταδίου, που προϋπήρχε 70 χρόνια και μετά από 4 χρόνια από την αποπεράτωση να μην συνδέεται με το αποχετευτικό δίκτυο διότι δεν υπάρχει ο εργολάβος του δήμου».

Έχει μια άλλη θεώρηση για τις κατασκευές στις παραλίες. Η άποψη του είναι η εξής: «Δεν είναι δυνατόν δίπλα από τη θάλασσα σε βραχώδεις και απόκρημνες ακτές να μην επιτρέπεται να δομηθούν με προκαθορισμένο αρχιτεκτονικό ύφος και η εξώπορτα να είναι μόλος και να μπαίνεις κατευθείαν στο βαρκάκι».

Το παράπονο του έχει να κάνει και τις προβλήτες στις παραθαλάσσιες βίλες. Για το θέμα αυτό, έχει πει: «Δεν είναι δυνατόν να παλεύεις να συντηρήσεις με δικά σου έξοδα προϋπάρχοντες κοινόχρηστους μόλους και επί 5 χρόνια να μην μπορείς να πάρεις αδειοδότηση».

Οι συμβουλές του Γιώργου Προκοπίου προς τους νέους είναι πολλές και ενθαρρυντικές, από τα «προσωπικά του βιώματα και μαθήματα».

Συχνά λέει: «μόνο όταν κανείς πέσει στη θάλασσα, δείχνει αν ξέρει να κολυμπάει» και συμπληρώνει: «Γεννημένος, μαθημένος δεν υπήρξε κανένας. Όλοι τα μάθαμε στο δρόμο».

Αλλά τον «προσωπικό του Δεκάλογο» συμπληρώνουν οι εξής σοφίες:

Διαβάστε επίσης:

Γιώργος Προκοπίου: Τίναξε στον αέρα το real estate – Μέσα σε δυο ώρες έδωσε 30 εκατ. για ένα οικόπεδο στο Λαγονήσι

Ο Γιώργος Προκοπίου αγόρασε το ακίνητο του Ευγένιου Τίγκα στο Λαγονήσι