Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

Εμπορευματοκιβώτια

Εμπορευματοκιβώτια

Αύξηση της κινητικότητας σημειώθηκε στη ναυλαγορά των Containerships ειδικά σε πλοία χωρητικότητας άνω των 3500 TEU, την εβδομάδα 10-14 Ιουνίου 2019.

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, παρατηρήθηκε αύξηση του αριθμού των νέων απαιτήσεων και της ζήτησης. Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes και ειδικά σε πλοία χωρητικότητας των 8500 TEU η διαθεσιμότητα ήταν περιορισμένη με τα δυο τελευταία διαθέσιμα πλοία μέσα στον Ιούνιο να έχουν ήδη ναυλωθεί για χρονική διάρκεια δυο ετών σε επίπεδα μεταξύ $24-25k ημερησίως.

Επίσης, αυξημένη κινητικότητα συνέχισε να παρουσιάζει η αγορά στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία με τα διαθέσιμα πλοία να έχουν περιοριστεί, ενώ φήμες θέλουν η τελευταία συμφωνία να ολοκληρώθηκε σε πλοίο τύπου Hyundai 5400 WB στα $15.5k ημερησίως.

Παράλληλα, στην κατηγορία των Panamaxes, η κινητικότητα της αγοράς στην Ασία κινήθηκε σε υγιή επίπεδα με αποτέλεσμα η διαθέσιμη spot/prompt χωρητικότητα να μειωθεί. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι η τελευταία ναύλωση που ολοκληρώθηκε ήταν στα $9k ημερησίως, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες οι τρέχουσες διαπραγματεύσεις ήδη παρουσιάζουν τάσεις ακόμη μεγαλύτερης βελτίωσης. Παράλληλα, στον Ατλαντικό αναφέρθηκαν μερικές ανανεώσεις υφιστάμενων συμφωνιών για μικρή περίοδο στα $11,750 ημερησίως.

Στην κατηγορία των 3500 TEU, η κινητικότητα της αγοράς ήταν αυξημένη με αποτέλεσμα να ολοκληρωθούν πολλές συμφωνίες όμως χωρίς να γίνουν γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες.

Αντίθετα, στην κατηγορία των 2800 TEU, η αγορά της Ασίας φαίνεται να παρουσίασε κάποιες διακυμάνσεις όμως τα επίπεδα των ναύλων δεν παρουσίασαν ιδιαίτερες μεταβολές. Δηλαδή σε τύπους πλοίων όπως για παράδειγμα Aker/Thyssen οι ναύλοι κυμάνθηκαν στα χαμηλά επίπεδα των $9k ημερησίως. Πάντως, στον Ατλαντικό η αγορά ήταν πιο δυνατή με την τελευταία συμφωνία να ολοκληρώνεται στα υψηλά επίπεδα των $9k ημερησίως (άνευ προμήθειας).

Επίσης, στη γειτονική κατηγορία των 2500 TEU, η αγορά της Ασίας παρέμεινε σε σταθερά επίπεδα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Ενδεικτικά, αναφέρθηκε η ναύλωση που πραγματοποίησαν οι operators Seacon σε πλοίο τύπου SSW 2500 με εξοπλισμό φόρτωσης για χρονική περίοδο 2-4 μηνών στα $8.5k ημερησίως.

Στην κατηγορία των 1700 TEU, στην Ασία τα επίπεδα των ναύλων σταθεροποιήθηκαν και έτσι για παράδειγμα σε πλοία τύπου Wenchong κυμάνθηκαν περίπου στα χαμηλά επίπεδα των $8k ημερησίως, ενώ σε οικονομικής κατανάλωσης πλοία τύπου bangkokmaxes δεν υπήρξαν αναφορές για σχετικές ναυλώσεις οδηγώντας στο συμπέρασμα ότι οι ναύλοι παρέμειναν αμετάβλητοι στα χαμηλά επίπεδα των $11k ημερησίως.

Από την άλλη, στην κατηγορία των 1100 TEU με εξαίρεση σε κάποιες συμφωνίες ανανέωσης που βρίσκονται για την ώρα υπό διαπραγμάτευση, η αγορά γενικότερα παρέμεινε ήσυχη με τους ναύλους για παράδειγμα σε πλοία τύπου CV 1100 να παραμένουν στα επίπεδα των $6k ημερησίως και στα οικονομικής κατανάλωσης στα υψηλά επίπεδα των $7k ημερησίως.

Τέλος, στα feeders των 700 TEU,  παρατηρήθηκε αύξηση της κινητικότητας στην αγορά όμως τα επίπεδα των ναύλων διατηρήθηκαν παρόμοια με τελευταίες αντίστοιχες συμφωνίες δηλαδή στα $5k ημερησίως.