Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Ναυτιλία

Συνεχίζεται για 34η εβδομάδα η πτώση των ναύλων στα εμπορευματοκιβώτια – Παροπλίζονται πλοία ή συγχωνεύονται τακτικές γραμμές

Ο σύνθετος Παγκόσμιος Δείκτης Εμπορευματοκιβωτίων του οίκου Drewry γνωστοποίησε ότι μειώθηκε κατά 3% και οι ναύλοι διαμορφώθηκαν στα 3.383,46 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο την περασμένη εβδομάδα.

Πρόκειται για την 34η συνεχόμενη εβδομαδιαία μείωση και η συνολική υποχώρηση είναι 66% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή εβδομάδα.

Ο τελευταίος σύνθετος δείκτης Drewry WCI των 3.383 δολαρίων ανά εμπορευματοκιβώτιο είναι τώρα 67% κάτω από την κορυφή των 10.377 δολαρίων που επιτεύχθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021.

Ωστόσο, είναι 10% χαμηλότερος από τον μέσο όρο 5 ετών των 3.740 δολαρίων, υποδηλώνοντας επιστροφή σε πιο κανονικές τιμές, αλλά παραμένει 138% υψηλότερα από τα μέσα ποσοστά του 2019, που ήταν προ της πανδημίας, των 1.420 δολαρίων.

Ο μέσος σύνθετος δείκτης από την αρχή του έτους έως σήμερα είναι 7.306 δολάρια ανά κοντέινερ, που είναι 3.567 δολάρια υψηλότερος από τον μέσο όρο της πενταετίας.

Οι ναύλοι στη τακτική γραμμή Σαγκάη – Λος Άντζελες μειώθηκαν κατά 5% ή 122 δολάρια και διαμορφώθηκαν στα 2.497 δολάρια ανά feu.

Οι τιμές spot στις γραμμές Σαγκάη – Γένοβα και Σαγκάη – Ρότερνταμ μειώθηκαν κατά 3% έκαστη και διαμορφώθηκαν στα 4.614 δολάρια και 4.436 δολάρια.

Ομοίως, οι τιμές στη γραμμή Ρότερνταμ – Σαγκάη μειώθηκαν 3% και ήταν στα 887 δολάρια ανά κοντέινερ. Οι ναύλοι, σε Σαγκάη – Νέα Υόρκη και Νέα Υόρκη – Ρότερνταμ μειώθηκαν 2% στη κάθε μία και διαμορφώθηκαν στα 6.214 δολάρια και 1.308 δολάρια ανά feu αντίστοιχα.

Οι τιμές στις τακτικές γραμμές, Λος Άντζελες – Σαγκάη και Ρότερνταμ – Νέα Υόρκη κυμαίνονταν γύρω από το επίπεδο της προηγούμενης εβδομάδας.

Ο Drewry αναμένει μικρότερες εβδομαδιαίες μειώσεις στα επιτόκια τις επόμενες εβδομάδες.

Ωστόσο, αναλυτές διαπιστώνουν κατάρρευση των ναύλων για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων δια θαλάσσης.

Επισημαίνουν επίσης ότι οι εταιρείες αρχίζουν να ακυρώνουν τα ταξίδια των πλοίων σε μια προσπάθεια να μειώσουν την προσφορά χωρητικότητας, με αποτελέσματα που ωστόσο, σύμφωνα με τη Sea-Intelligence, έχουν προκαλέσει πραγματική συρρίκνωση σε σύγκριση με τις τιμές του 2019  μόνο στα δρομολόγια μεταξύ Ασίας και Μεσογείου.

Μια άλλη διόρθωση που αρχίζει να παρατηρείται από τα πλοία της γραμμής είναι τώρα αυτή του παροπλισμού των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ο αριθμός των πλοίων που παροπλίστηκαν, διαπιστώνει η Alphaliner, αυξάνεται εκθετικά, με αποτέλεσμα απο 112.161 Teu παροπλίστηκαν πλοία με δυνατότητα μεταφοράς 322.394 Teu.

Σύμφωνα με αναλυτές, τα δεδομένα ενδέχεται να αυξηθούν περαιτέρω καθώς οι υπηρεσίες ενδέχεται να ανασταλούν ή να συγχωνευθούν στην αναζήτηση της βελτιστοποίησής τους.

Συνολικά, ωστόσο, σύμφωνα με την Alphaliner, υπάρχουν επί του παρόντος 275 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε παροπλισμό και αδράνεια.

Διαβάστε επίσης

Βύθιση ρυμουλκού πλοίου στην Πάτμο – Πνίγηκε ο κυβερνήτης του