Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Ναυτιλία

Αυξήσεις 6%+5% για τη διετία για τις συλλογικές συμβάσεις των ναυτικών στα ακτοπλοϊκά πλοία

Αντώνης Νταλακογιώργος-Πρόεδρος ΠΕΝΕΝ

Αντώνης Νταλακογιώργος-Πρόεδρος ΠΕΝΕΝ

Συμφωνία επετεύχθη μεταξύ οκτώ ναυτικών σωματείων από τα δεκατέσσερα της δύναμης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.

Η σύμβαση αφορά τα έτη 2003 και 2024.

Αναλυτικότερα, η συμφωνία προβλέπει αύξηση για το 2023 κατά 6% και για το 2024 στο 5%.

Ωστόσο, η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού με ανακοίνωση της διαμαρτύρεται για τη συμφωνία και μεταξύ άλλων τονίζει:

Μέσα από ένα όργιο παρασκηνιακών μεθοδεύσεων που έστησε ο ΓΓ της ΠΝΟ με τον ΣΕΕΝ και υπό την υψηλή εποπτεία – καθοδήγηση του Υπουργού ΕΝ έκλεισε συμφωνία για την ΣΣΕ για δυο χρόνια (2023 – 2024) στην Ακτοπλοΐα και στα Μεσογειακά Ε/Γ – Ο/Γ!

Οι αυξήσεις που κατ’ αρχήν συμφωνήθηκαν είναι πολύ κατώτερες από τον επίσημο πληθωρισμό όχι της διετίας που συμφώνησαν, αλλά του έτους 2023!

Ο επίσημος είναι στο 10% και το ποσοστό που υπέγραψαν απέχει από το αίτημα της ΠΝΟ κατά 50%!

Ο πληθωρισμός στα τρόφιμα που καταβροχθίζει το 50% των εισοδημάτων ήταν το Δεκέμβρη 15,5%.

Με διαδικασίες fast truck ο ΓΓ και η ομάδα των Προέδρων που ακολουθεί πιστά την γραμμή του (σε αυτή τη σύμβαση προστέθηκε και ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Μαγείρων!) εγκατέλειψαν το σύνολο των αιτημάτων που συνιστούν καθημερινά προβλήματα στα καράβια και ταλανίζουν τους Ναυτεργάτες (διανυκτερεύσεις – express δρομολόγια – μη καταβολή δεδουλευμένων υπερωριών – παραβιάσεις σε ωράρια εργασίας και ώρες ανάπαυσης) και τα οποία η γνωστή πλειοψηφία της ΠΝΟ τα έστειλε στον κάλαθο των αχρήστων για δυο ακόμη χρόνια!!!

Επίσης στην συμφωνία της πλειοψηφίας της ΠΝΟ πήγε στο πυρ το εξώτερον ο αντεργατικός νόμος (4150/2013) ο οποίος θεσπίζει οργανικές συνθέσεις τραγικά κατώτερες από τις  ανάγκες των πλοίων και έτσι δημιουργούνται επικίνδυνες συνθήκες για την ασφάλεια των Ναυτεργατών και των επιβατών!

Η σύμβαση αυτή υπογράφτηκε εν κρυπτώ από τους Ναυτεργάτες και δεν αντιστοιχεί ούτε στις ανάγκες τους ούτε στις αγωνιστικές διαθέσεις!

Από αυτήν ωφελημένοι είναι οι εφοπλιστές οι οποίοι μόνο μέσα στο 2022 αύξησαν κατά μέσο όρο 40% τα εισιτήρια για επιβάτες και οχήματα, είδαν την επιβατική κίνηση σε πολλές γραμμές να εκτοξεύεται σε επίπεδα που ξεπέρασαν το ιστορικά υψηλό επίπεδο του 2019, ενώ τα κέρδη τους απογειώθηκαν, ακόμα και τα καύσιμα έχουν πάρει την κατιούσα!

Με την συμφωνία αυτοί οι Ναυτεργάτες θα δουν το εισόδημα τους να μειώνεται ακόμη περισσότερο, θα αυξηθεί ο βαθμός εκμετάλλευσης τους, ενώ θα είναι καθημερινά αντιμέτωποι με τα εργασιακά τους προβλήματα τα οποία και αυτή την φορά ξεπουλήθηκαν από τον ΓΓ και την πλειοψηφία της Διοίκησης της ΠΝΟ.

Η πρόταση της ΠΕΝΕΝ

Τα 4 Ναυτεργατικά Σωματεία που δεν υπέγραψαν αυτή την επαίσχυντη συμφωνία (ΠΕΝΕΝ – ΠΕΜΕΝ – ΠΕΑΘΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ) αποτελούν την μεγάλη πλειοψηφία μέσα στα καράβια αλλά και στα ανώτερα όργανα της ΠΝΟ (Γενικό Συμβούλιο και Συνέδριο)!

Προτείνουμε:

Να στείλουμε ξεκάθαρο μήνυμα σε εφοπλιστές – κυβέρνηση ότι όχι μόνο δεν ξεμπέρδεψαν με την ΣΣΕ αλλά μπροστά τους θα έχουν να λογαριαστούν μαζί με εμάς και όλους τους Ναυτεργάτες εάν και εφόσον δεν δώσουν λύσεις στα αναφερόμενα προβλήματα!

Με τις υπογραφές Σωματείων σφραγίδων αλλά και των διασπαστικών δεν θα νομιμοποιήσουμε μια συμφωνία που σκαρώθηκε ερήμην μας όπως και των Ναυτεργατών!

Μπροστά οι Ναυτεργάτες, τα προβλήματα, τα δίκαια αιτήματα και λύση εδώ και τώρα σε αυτά.

Η ΠΕΝΕΝ καλεί τον κλάδο και τους Ναυτεργάτες να είναι σε αγωνιστική ετοιμότητα, θα δώσουμε ενωμένοι όλοι μαζί την μάχη έως το τέλος.

Διαβάστε επίσης:

Γκριμάλντι: Λείπουν 300.000 Ουκρανοί και Ρώσοι ναυτικοί από την ναυτική αγορά εργασίας

Τζίρος – ρεκόρ 12,6 δισ. και κέρδη 4,6 δισ. δολάρια για τη ZIM