Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των tankers – Ράλι ανόδου 70% για τα VLCCs

ναυτιλία ναυλαγορά

Ανάμεικτες ήταν γενικά οι τάσεις στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς υγρού φορτίου την εβδομάδα 25-29 Σεπτεμβρίου 2017, με εξαίρεση ωστόσο τα VLCCs και τα Suezmaxes που ενισχύθηκαν σημαντικά.

VLCC

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, δραστήρια ήταν η αγορά στα πλοία τύπου VLCC την εβδομάδα που πέρασε, καθώς αυξήθηκε σημαντικά η ζήτηση σε διαδρομές με φόρτωση από τη Δυτική Αφρική και την Καραϊβική. Έτσι, η τιμή στη διαδρομή από τη Δυτική Αφρική προς την Κίνα ενισχύθηκε σε WS60, ενώ προς τον Κόλπο της Αμερικής παρέμεινε σχετικά αμετάβλητη σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα σε WS65.

Έλλη Πατέρα

Επιπροσθέτως, αντίστοιχα δραστήρια ήταν και η αγορά του Περσικού Κόλπου με τους ναυλωτές να θέλουν να καλύψουν τα φορτία τους πριν την έναρξη των Ασιατικών εορταστικών διακοπών. Έτσι, η τιμή στη διαδρομή από τον Περσικό Κόλπο προς την Ιαπωνία ενισχύθηκε μέχρι το τέλος της εβδομάδας σε WS55, ενώ σημαντική άνοδο παρουσίασαν και οι διαδρομές προς την Ευρώπη και τον Κόλπο της Αμερικής σε WS27.

SUEZMAXES

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, δραστήρια ήταν η αγορά της Δυτικής Αφρικής στα πλοία τύπου Suezmax, με τους δείκτες WS να σκαρφαλώνουν ως και τα επίπεδα των WS80. Έτσι, η τιμή στη διαδρομή από τη Δυτική Αφρική προς τις αμερικανικές ακτές ενισχύθηκε σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα σε WS77,5, ενώ παράλληλα προς την Μεσόγειο, σε WS80.

Παρόλα αυτά, η αγορά έδειξε κάποια σημάδια αναμονής που κατά την άποψη των αναλυτών, δεν θα έχει σημαντική επιρροή στις τιμές των ναύλων, δεδομένης της περιορισμένης προσφοράς διαθέσιμου τονάζ που έχει παρατηρηθεί. Εν τω μεταξύ, οι τιμές των ναύλων στη Μεσόγειο και ανατολικά του Σουέζ παρουσίασαν επίσης άνοδο, κυρίως λόγω της αυξημένης ζήτησης με αποτέλεσμα η τιμή στη διαδρομή από τον Περσικό Κόλπο προς τις ακτές της Ινδίας να ενισχυθεί σε WS75.

AFRAMAXES

Δραστήρια ήταν η αγορά της Μεσόγειου στα πλοία τύπου Aframax την εβδομάδα που πέρασε. Παρόλα αυτά, οι τιμές των ναύλων γενικά παρουσίασαν πτώση, με την τιμή στην διαδρομή προς τις αμερικανικές ακτές να υποχωρεί σε WS92,5.

Παράλληλα, πτωτικές ήταν οι τάσεις και των αγορών της Βόρειας Θάλασσας και της Βαλτικής, καθώς οι ναυλωτές άσκησαν πίεση στους πλοιοκτήτες, με αποτέλεσμα η τιμή στη διαδρομή από τη Βαλτική προς τη Βόρεια Θάλασσα να υποχωρήσει σε WS82,5.

LR/MR

Όσον αφορά την αγορά των πλοίων τύπου LR1 και LR2, η αυξημένη ζήτηση που παρατηρήθηκε την εβδομάδα που πέρασε -σε συνδυασμό με την περιορισμένη προσφορά διαθέσιμου τονάζ- ώθησε τις τιμές των ναύλων σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Έτσι, η τιμή στη διαδρομή από τον Περσικό Kόλπο προς την Ιαπωνία -και στους δυο τύπους πλοίων- ενισχύθηκε σε WS152,5 και WS140 αντίστοιχα.

Εν τω μεταξύ, οι τάσεις της αγοράς στα πλοία τύπου MR ήταν γενικά ανάμεικτες, με τις τιμές σε διαδρομές της Ασίας να παρουσιάζουν πτώση κυρίως λόγω των υποτονικών ρυθμών της αγοράς, με αποτέλεσμα η τιμή στην διαδρομή από τη Σιγκαπούρη προς την ανατολική Αυστραλία να υποχωρήσει σε WS225. Από την άλλη, κάποιες άλλες διαδρομές στα MRs ενισχύθηκαν. Συγκεκριμένα, στη διαδρομή από τον Κόλπο της Αμερικής προς τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής, όπου η τιμή ενισχύθηκε σε WS145 από WS130 που είχε βρεθεί το προηγούμενο διάστημα.

Dirty products

Η περιορισμένη ζήτηση και ο αυξημένος αριθμός αναμενόμενων πλοίων σε σύντομο χρονικό διάστημα, πίεσαν τις τιμές των ναύλων στις περιοχές της Βόρειας Θάλασσας και της Μεσογείου σε χαμηλότερα επίπεδα, σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Έτσι, η τιμή στη διαδρομή από τη Βόρεια Θάλασσα προς τον Κόλπο της Αμερικής υποχώρησε σε WS102,5.

Πάντως, οι αναλυτές αναμένουν οι τιμές, είτε να παραμείνουν αμετάβλητες είτε να υποχωρήσουν περαιτέρω, κυρίως λόγω των πλοίων που ταξιδεύουν υπό έρμα από την Αμερική και αναμένονται σύντομα. Εν τω μεταξύ, η αγορά του Ατλαντικού -σε κάποιες περιπτώσεις- έδειξε «διπολική» εικόνα, με αρκετά περιορισμένη την προσφορά του διαθέσιμου τονάζ στον Κόλπο της Αμερικής από την μία και με πληθώρα διαθέσιμων πλοίων στην Καραϊβική από την άλλη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: DryShips: Στα χέρια του Γ. Οικονόμου με 99,2 εκ. δολάρια το 69,5% της ναυτιλιακής

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αθ. Φειδάκης: Μειώθηκαν στο μισό οι ζημίες της Globus Maritime στο β’ τρίμηνο