Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των tankers – Έκρηξη 67% για τα VLCCs

Mitsui & Co ναυλαγορά ναυτιλία

Ανάμεικτες ήταν γενικά οι τάσεις στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς υγρού φορτίου την εβδομάδα 18-22 Σεπτεμβρίου 2017, με εξαίρεση τα VLCCs που κατέγραψαν ράλι ανόδου της τάξεως του 67%.

VLCC

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, η ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στην αγορά των πλοίων τύπου VLCC την εβδομάδα που πέρασε, παρέμεινε προς όφελος των ναυλωτών. Παρόλα αυτά, κάποια σημάδια βελτίωσης προσέφεραν αισιοδοξία στους πλοιοκτήτες δίνοντας το έναυσμα να προσπαθήσουν να την βγάλουν από το πρόσφατο τέλμα της.

Έλλη Πατέρα

Η αυξημένη κινητικότητα στην αγορά της Δυτικής Αφρικής προέτρεψε μεγάλο αριθμό πλοίων να ταξιδέψουν υπό έρμα από τον Περσικό Κόλπο, με αποτέλεσμα, η προσφορά διαθέσιμου τονάζ στην περιοχή να περιοριστεί και οι τιμές των ναύλων να ενισχυθούν. Εν τω μεταξύ, οι τιμές σε διαδρομές από την Δυτική Αφρική παρουσίασαν άνοδο με αποτέλεσμα η τιμή στην διαδρομή προς τον Κόλπο της Αμερικής να ανέβει σε WS65.

SUEZMAXES

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, υποτονικά κινήθηκε η αγορά για τα πλοία τύπου Suezmax την εβδομάδα που πέρασε, με τις τιμές των ναύλων σε πλοία που φόρτωναν από την Δυτική Αφρική να υποχωρήσουν κάτω από τα επίπεδα των WS65.

Πάραυτα, αυτό είχε ως αποτέλεσμα νέα φορτία να βγουν στην αγορά και οι τιμές να ενισχυθούν οριακά με την τιμή στην διαδρομή προς την Μεσόγειο να φτάνει -προς το τέλος της εβδομάδας- σε WS67,5. Εν τω μεταξύ, οι αγορές της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας παρέμειναν σχετικά υποτονικές, παρά το γεγονός ότι η ζήτηση είχε αρχίσει να αυξάνεται.

AFRAMAXES

Τα υψηλά επίπεδα της κινητικότητας της αγοράς των πλοίων τύπου Aframax στο ξεκίνημα της εβδομάδας που πέρασε διατήρησαν τις τιμές των ναύλων στην Μαύρη Θάλασσα και την Μεσόγειο ενισχυμένες, με αποτέλεσμα, οι ναυλωτές να αποθαρρυνθούν και οι τιμές στη συνέχεια να υποχωρήσουν.

Έτσι, στις κύριες διαδρομές από την Μαύρη Θάλασσα προς την Μεσόγειο και εντός Μεσογείου οι τιμές κινήθηκαν πτωτικά σε WS110 και WS107,5 αντίστοιχα.

LR/MR

Ύστερα από την ελαφριά ανάκαμψη που παρουσίασαν οι αγορές των πλοίων τύπου LR1 και LR2 το προηγούμενο διάστημα, η εικόνα συνέχισε να βελτιώνεται, με την τιμή στην διαδρομή από τον Περσικό Κόλπο προς την Ιαπωνία και στους δυο τύπους πλοίων να ενισχυθεί σε WS142,5 και WS122,5 αντίστοιχα.

Εν τω μεταξύ, οι τιμές των ναύλων στα πλοία τύπου MR επίσης -γενικά- βελτιώθηκαν. Ειδικότερα, ανατολικά του Σουέζ, η τιμή στην διαδρομή από την Σιγκαπούρη προς την Ανατολική Αυστραλία «σκαρφάλωσε» από WS222,5 σε WS245. Στα δυτικά, οι τιμές των ναύλων στα MRs παρουσίασαν εξίσου κάποια ανάκαμψη -σε σχέση με τα προηγούμενα υποτονικά επίπεδα- με αποτέλεσμα, η τιμή στην διαδρομή από την Βόρεια Θάλασσα προς τις αμερικανικές ακτές να ενισχυθεί σε WS130 – αν και σύμφωνα με τους αναλυτές, παραμένει κάτω από τον ετήσιο μέχρι και σήμερα μέσο όρο.

Dirty products

Δραστήρια ήταν η αγορά στην Ευρώπη την εβδομάδα που πέρασε. Πάραυτα, αυτό δεν μπόρεσε να υποστηρίξει οποιαδήποτε άνοδο στις τιμές των ναύλων, με αποτέλεσμα οι τιμές στις διαδρομές από την Μεσόγειο και την Βόρεια Θάλασσα προς τον Κόλπο της Αμερικής να υποχωρήσουν σε WS112,5.

Εν τω μεταξύ, η αγορά της Καραϊβικής είχε περισσότερη ζήτηση κατά το ξεκίνημα της εβδομάδας, όμως στην συνέχεια παρέμεινε αδύναμη, με την τιμή στην διαδρομή προς τον Κόλπο της Αμερικής να παρουσιάσει πτώση σε WS115.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Έκλεισε το deal για τα ναυπηγεία STX France – Πώς διαμορφώνονται οι νέες ισορροπίες

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πέτρος Παππάς: Τι απαντάει στις φήμες που τον ήθελαν να επεκτείνει το στόλο του

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Αγγελικούσης: Big business με 2+2 νεότευκτα bulkers αξίας 250 εκατομμυρίων δολαρίων