Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Με τα μάτια του… Νίκου Μουνδρέα

Το όνομα του εφοπλιστή Νίκου Μουνδρέα, ίσως, να μην έχει ακουστεί ποτέ στον τηλεοπτικό αέρα. Κι όμως η πρώτη φορά έγινε τώρα και μάλιστα την “παρθενική” του εμφάνιση την έκανε σε “πρωινάδικο”. Στις 4 Ιανουαρίου, στον ΑΝΤ1, στην εκπομπή του Γιώργου Λιάγκα και της Φαίης Σκορδά. Η είδηση δεν ήταν η αγορά ή η πώληση ενός νέου πλοίου. Εξάλλου αυτό το γεγονός είναι εκτός θεματολογίας της συγκεκριμένης εκπομπής. Ο λόγος που οι δύο γνωστοί παρουσιαστές σχολίασαν για αρκετή ώρα τον εφοπλιστή ήταν η σχέση του με την δημοσιογράφο Έλλη Στάη.

Η ομάδα της εκπομπής επικαλέστηκε πληροφορίες της εφημερίδας «Tospirto», σύμφωνα με τις οποίες η 61χρονη δημοσιογράφος έχει σχέση με τον 76χρονο ισχυρό άνδρα της ναυτιλίας. To mononews.gr ήταν το πρώτο ΜΜΕ που είχε αναφερθεί στο θέμα αυτό ήδη από τις αρχές Δεκεμβρίου με εκτενές δημοσίευμα του.

Οι εφοπλιστές χαλαρώνουν. Στο στιγμιότυπο (από αριστερά) οι Νίκος Μουνδρέας, Δημήτρης Μελισσανίδης, Κωνσταντίνος Καραΐνδρος, Στέλλα Καραΐνδρου, Θάνος Καραΐνδρος και Μύρων Τσατσάκης

Η προβολή του ειδυλλίου είναι πολύ πιθανό να ξένισε τον εφοπλιστικό κόσμο, που δεν έχει συνηθίσει να ακούει σχόλια σε lifestyle εκπομπές για τον δημιουργό της εφοπλιστικής φαμίλιας Μουνδρέα. Η οικογένεια Μουνδρέα είναι εξαιρετικά χαμηλών τόνων και αυτό φάνηκε και στο γάμο του υιού, Γιώργου Μουνδρέα με την Χριστίνα Λεντούδη, στις αρχές του 2015. Οι καλεσμένοι στην εκκλησία κρατήθηκαν σε κλειστό κύκλο, ενώ στη δεξίωση ξεπέρασαν τους πεντακόσιους. Για την ιστορία, το wedding party δόθηκε στο Κτήμα Riviera, δίπλα στο Tatoi Club της οικογένειας Μυτιληναίου και ήταν ό,τι πιο μυθικό έχει ζήσει η Αθήνα τα τελευταία χρόνια.

Οι νεόνυμφοι Γιώργος Μουνδρέας και Χριστίνα Λεντούδη στη δεξίωση του γάμου τους διασκέδασαν με τις επιτυχίες του Αντώνη Ρέμου.

Πάντως, μέχρι τώρα στα γραφεία της εταιρείας στο Πασαλιμάνι, επί της Μπουμπουλίνας, δεν έχει φανεί η διάσημη δημοσιογράφος. Εξάλλου, ο γιος του Ν. Γ. Μουνδρέα, Γιώργος, έχει πλέον το “πρόσταγμα” και «τρέχει» ολα τα deals του NGM, όπως ονομάζεται ο ναυτιλιακός όμιλος της οικογένειας από τα αρχικά του πατριάρχη της. Ο όμιλος διαθέτει σήμερα τάνκερ σε όλες τις κατηγορίες, όπως είναι τα VLCC, τα suezmaxes, τα aframaxes, αλλά και τα μικρότερα χημικά. Στα συμφέροντα της οικογένειας εντάχθηκαν το 2014 και τέσσερα πολύ μεγάλα ποντοπόρα φορτηγά capesize και τρία μικρότερα panamax ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό του στόλου των φορτηγών, χωρίς τα τάνκερ δηλαδή, στα εντεκα ποντοπόρα.

Το ατύχημα

Η οικογένεια Μουνδρέα ήρθε προ έτους αντιμέτωπη με ένα αναίμακτο αλλά μεγάλο ατύχημα σε πλοίο της. Καλυμμένη, όπως ήταν η πλοιοκτησία από ασφαλιστικό οργανισμό, ξεπέρασε το πρόβλημα. Ομως το συγκεκριμένο ατύχημα έχει δημιουργήσει αυτές τις μέρες τεράστιο ζήτημα στον ασφαλιστικό οργανισμό που το κάλυπτε και κατ’ επέκταση στους πλοιοκτήτες που καλούνται να αυξήσουν τις εισφορές τους σε αυτόν.

Tο φορτηγό πλοίο «Smart» κόπηκε στα δύο στη Ν. Αφρική.

Πρόκειται για την υπόθεση του φορτηγού πλοίου «Smart», χωρητικότητας 151.279 dwt, το οποίο το 2013, φορτωμένο με άνθρακα, κατά τον απόπλου του από το Richard Bay στη Νότια Αφρική προσάραξε σε ύφαλο δίπλα από την μπούκα του λιμανιού, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ρωγμή πάνω από 10 μέτρα και να προκληθούν τεράστιες ζημίες. Η αποζημείωση ανήλθε σύμφωνα με δημοσιεύματα του ναυτιλιακού Τύπου, στα 110.000.000 δολάρια.

Who is who

Η οικογένεια που έλκει την καταγωγή της από τα Τραχήλα της Μάνης ξεκίνησε την επιχειρηματική της δραστηριότητα στη ναυτιλία το 1916. Ο Νικόλαος Μουνδρέας είναι γιος του εφοπλιστή Γιώργου Μ. Μουνδρέα ο οποίος δημιούργησε την ναυλομεσιτική Γ.Μ. Μουνδρέας που στη συνέχεια διαχειρίστηκε μαζί με τα αδέλφια του εξελίσσοντας της στην G. Mounderas & Bros.

Ο Νίκος Μουνδρέας με τα παιδιά του Γιώργο και Ναταλία.

Με σπουδές στην Πάντειο και την Νομική και μεταπτυχιακό στο Λονδίνο ασχολήθηκε τόσο με την ναυλομεσιτεία όσο και με την πλοιοκτησία. Το 1964 δημιούργησε μια από τις μακροβιότερες συνεργασίες στην ναυτιλία μαζί με τον Νικόλαο Φράγκο, πατέρα της Αγγελικής Φράγκου.

Η συνεργασία Μουνδρέα-Φράγκου γέννησε την Good Faith Shipping που έχοντας φτάσει να είναι μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις του ελληνόκτητου στόλου (διαχειρίστηκε περισσότερα από 150 πλοία)έχει πλέον περιορίσει, σχεδόν μηδενίσει, την δραστηριότητά της.

Μετά το 1980 ο Νικόλαος Μουνδρέας επεκτάθηκε και αυτόνομα στην πλοιοκτησία με την NGM Shipping ενώ μια δεκαετία αργότερα η νέα γενιά άρχισε να συμμετέχει επίσης στην ναυτιλιακή.