Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Κ. Αντωνόπουλος (ΣΕΒΙΤΕΛ): «Εκτοξεύθηκαν οι εξαγωγές ελληνικού ελαιολάδου στην 7ετία – Το μέλλον είναι στην ποιότητα»

Γενικός Γραμματέας του ΣΕΒΙΤΕΛ, Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος

Ο Γενικός Γραμματέας του ΣΕΒΙΤΕΛ, Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος

Πριν από μερικές εβδομάδες η Ελληνική Πρεσβεία στο Λονδίνο δημοσίευσε έκθεση για την πορεία των εξαγωγών ελαιόλαδου στη Μεγάλη Βρετανία. Τα στοιχεία ήταν αποκαλυπτικά για τις πενιχρές επιδόσεις του ελληνικού ελαιολάδου, αφού ακόμη και η Γερμανία εμφανίζεται να πουλάει περισσότερες ποσότητες ελαιόλαδου στην Αγγλία απ’ ότι η χώρα μας! Κάτι που προκάλεσε έντονες συζητήσεις και όχι άδικα καθώς οι Γερμανοί δεν φημίζονται για την παραγωγή ή την παράδοσή τους στο συγκεκριμένο προϊόν.

Πέρα από την κριτική για την αναποτελεσματική αγροτική πολιτική που εφαρμόζει η Ελλάδα διαχρονικά, αρκετοί έσπευσαν να καυτηριάσουν τη στρατηγική που ακολουθούν οι Έλληνες παραγωγοί και την αδυναμία τους να προωθήσουν περισσότερες ποσότητες τυποποιημένου προϊόντος στις διεθνείς αγορές ενώ πολλοί στάθηκαν στην «μάστιγα των εξαγωγών του αποκαλούμενου και υγρού χρυσού σε χύμα μορφή», στην οποία παραμένει εγκλωβισμένη η ελληνική ελαιοπαραγωγή.

Τι λένε για όλα αυτά οι Έλληνες παραγωγοί; Πως θα μπορούσε να βελτιωθεί η κατάσταση και ποιο είναι το μέλλον του ελληνικού ελαιολάδου;

Ο Γενικός Γραμματέας του ΣΕΒΙΤΕΛ, Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος μιλώντας στο mononews.gr ξεκαθαρίζει πως δεν τίθεται θέμα αμφισβήτησης των στατιστικών στοιχείων της έκθεσης της Ελληνικής Πρεσβείας στο Λονδίνο, ωστόσο θεωρεί πως οι ερμηνείες που δόθηκαν «αδικούν» την τεράστια πρόοδο που έχει επιτευχθεί στην προώθηση του ελληνικού ελαιολάδου στις διεθνείς αγορές και την ανθεκτικότητα που επιδεικνύουν μέσα στην πανδημία. «Δεν αποτυπώνουν την πλήρη εικόνα και την αύξηση που καταγράφεται σταθερά τα τελευταία χρόνια χάρη στην προσπάθεια όλων των μονάδων τυποποίησης, μικρών, μεσαίων και μεγάλων», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον κ. Αντωνόπουλο, ο οποίος πρόσφατα εξελέγη πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Βιομηχανιών Ελαιολάδου (FEDOLIVE) για τη διετία 2020-2022, οι ελληνικές εξαγωγές τυποποιημένου ελαιολάδου, εκτός του «χύμα» αυξήθηκαν πάνω από 50% την τελευταία επταετία, φθάνοντας πέρυσι τους 46.000 τόνους έναντι 30.000 τόνων που ήταν το 2012. «Είναι άδικο», όπως λέει, «μια αύξηση πάνω από 50% να μην αναγνωρίζεται ως κατάκτηση του κλάδου» ενώ τονίζει πως οι Έλληνες τυποποιητές κερδίζουν διαρκώς διακρίσεις και κλείνουν νέες «δουλειές» στο εξωτερικό.

Τα εμπόδια

Όσον αφορά στην υστέρηση που καταγράφεται στην Αγγλία, το στέλεχος του ΣΕΒΙΤΕΛ σημειώνει πως οφείλεται μεταξύ άλλων στο σκληρό ανταγωνισμό και στη μεγάλη διείσδυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, κάτι που καθιστά δύσκολο το έργο των επώνυμων προϊόντων. Ανασταλτικό ρόλο, προσθέτει, παίζει και το υψηλό κόστος τοποθέτησης των προϊόντων στα ράφια των βρετανικών σούπερ μάρκετ. Οι Έλληνες τυποποιητές, υπογραμμίζει ο ίδιος, δεν πρόκειται να «παραδώσουν τα όπλα», αντίθετα, θα συνεχίσουν με ακόμη μεγαλύτερη ένταση τις προσπάθειες να πετύχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Για τον κ. Αντωνόπουλο, ο οποίος υπηρετεί τον ελαιοκομικό κλάδο επί 35 χρόνια το μέλλον του ελληνικού ελαιολάδου βρίσκεται στην ποιότητα και στη μικρή καλλιέργεια. Μόνο έτσι, όπως λέει, θα μπορέσει το προϊόν να σταθεί με μεγαλύτερες αξιώσεις στον διεθνή ανταγωνισμό και να διεισδύσει πιο εύκολα στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ του εξωτερικού που ελέγχουν το λιανεμπόριο.

Οι επιχειρήσεις τυποποίησης ελαιολάδου, οι οποίες υπερβαίνουν τις 740 σε όλη την επικράτεια στράφηκαν συστηματικά τα τελευταία χρόνια στις εξαγωγές σε μια προσπάθεια να μετριάσουν τις τεράστιες απώλειες στην εσωτερική αγορά. Υπολογίζεται πως την τελευταία δεκαετία οι πωλήσεις τυποποιημένου ελαιολάδου έχουν υποχωρήσει πάνω από 25% ενώ η πτωτική πορεία αναμένεται να συνεχισθεί λόγω των επιπτώσεων του Covid-19 στα εισοδήματα των νοικοκυριών αλλά και στον κλάδο της εστίασης (Horeca) που αποτελεί βασικό κανάλι για τις βιομηχανίες τροφίμων.

Η απόφαση των ΗΠΑ να εξαιρέσουν τους Έλληνες παραγωγούς από τους δασμούς που επέβαλλαν στις εισαγωγές ελαιολάδου θεωρείται ένα μεγάλο πλεονέκτημα για την ανάπτυξη των ελληνικών εξαγωγών. Και αυτό γιατί η αμερικάνικη αγορά είναι βασικός αιμοδότης των ελαιουργικών επιχειρήσεων ανά τον κόσμο καθώς σε ετήσια βάση εισάγει περισσότερους από 250.000 τόνους ελαιολάδου, ποσότητα που αντιστοιχεί με την ετήσια ελληνική παραγωγή!

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση