Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Υπουργείο Υποδομών: Ποιοι μνηστήρες περνούν και ποιοι «κόβονται» από το διαγωνισμό για τα πράσινα λεωφορεία

Κώστας Αχ. Καραμανλής, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Κώστας Αχ. Καραμανλής, πρώην Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Λίγες ημέρες, πλην απροόπτου, μας χωρίζουν από την επιλογή των εταιριών που θα προμηθεύσουν τον ΟΑΣΑ και τον ΟΑΣΘ με 650 πράσινα λεωφορεία, καθώς το Υπουργείο Υποδομών, έχοντας κλείσει με το ζήτημα των προσφυγών της κινεζικής Build Your Dreams, περνάει από «κόσκινο» τους υποψήφιους μνηστήρες.

Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε σχετική απόφαση στη Διαύγεια του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών, Γιάννη Ξιφαρά, το Υπουργείο καταλήγει στους ενδιαφερόμενους των οποίων οι προσφορές γίνονται δεκτές.

Γεγονός και το οποίο, όπως αναφέρουν πηγές του Υπουργείου, σημαίνει πως είναι ζήτημα 10 ημερών να γνωρίζουμε ποιοι είναι έστω οι μειοδότες για κάθε ένα από τα τμήματα του διαγωνισμούς που «σπάει» σε πέντε υπό-έργα.

Η εξέλιξη αυτή σημαίνει πως είναι εφικτό οι πρώτες υπογραφές να πέσουν στα τέλη Μαρτίου ή τις αρχές Απριλίου, και τα πρώτα λεωφορεία να καταφτάσουν στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη εντός του τρέχοντος εξαμήνου.

Υπενθυμίζεται πως ο εν λόγω διαγωνισμός αποτελεί το πρώτο από τα δύο σκέλη για την προμήθεια περισσότερων από 1200 νέα λεωφορεία και με την ολοκλήρωσή του, το Υπουργείο έχοντας πάρει τα απαραίτητα μαθήματα, θα προχωρήσει άμεσα στην προκήρυξη του διαγωνισμού για τη Β΄ Φάση.

Ποιοι μνηστήρες περνούν στην επόμενη φάση

Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση διευκρινίζεται ποιες προσφορές ισχύουν και ποιες κόβονται καθώς οι ενδιαφερόμενοι δε ζήτησαν παράταση της ισχύος των εγγυητικών επιστολών.

Επομένως, οι διαγωνισμοί και οι μνηστήρες διαμορφώνονται στην παρούσα φάση ως εξής:

Ο διαγωνισμός

Ο διαγωνισμός για την προμήθεια περισσότερων από 600 λεωφορείων με στόχο την ενίσχυση του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ προκηρύχθηκε στα τέλη του 2021 και αποτελεί την πρώτη από τις δύο φάσεις για την προμήθεια 1300 νέων οχημάτων.

Πρόκειται για ένα διαγωνισμό, ο οποίος εξελίχθηκε σε σήριαλ με ευθύνη κυρίως των ενδιαφερομένων.

Πιο συγκεκριμένα, ύστερα από προσφυγές της Mercedes και της Solaris, οι οποίες δεν προχώρησαν είχαμε καθυστερήσεις στο πρώτο τμήμα του διαγωνισμού (38,4 εκατ. Ευρω 100 υβριδικά οχήματα), που εν τέλει κηρύχθηκε άγονο, καθώς δεν υποβλήθηκε καμία προσφορά.

Υπενθυμίζεται πως και στο πέμπτο μέρος είχαμε σημαντικές καθυστερήσεις, καθώς παρά τον αποκλεισμό της η κινεζική BYD είχε διαμηνύσει μέσω του Έλληνα εκπροσώπου της, Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, πως θα κινηθεί νομικά. Το οποίο και έκανε μέσω της προσφυγής της στην ΕΑΔΗΣΥ τον περασμένο Νοέμβριο, η οποία εν τέλει δεν τελεσφόρησε, καθώς η αρμόδια αρχή απέρριψε σιωπηρά το αίτημα.