Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Υπουργείο Υποδομών: Νέες ημερομηνίες για τη δημοπράτηση υδροδοτικών ΣΔΙΤ αξίας 566 εκατ. ευρώ

Κώστας Αχ. Καραμανλής: Προς παράδοση τα πρώτα χιλιόμετρα του τμήματος «Θέρμη-Γαλάτιστα»

O Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής

Την απόφαση να δώσει παράταση για τρία ΣΔΙΤ εκτιμώμενου προϋπολογισμού 566 εκατ. Ευρώ έλαβε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Πρόκειται για το Φράγμα Χαβρία, στο οποίο πρωταγωνιστούν μεγάλοι εγχώριοι και διεθνείς Όμιλοι, καθώς και τα Φράγματα Ενιπέα Φαρσάλων και Ταυρωνίτη.

Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε σχετική απόφαση στη Διαύγεια, που υπογράφεται από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, ο λόγος για τις παρατάσεις που δόθηκαν είναι τα αιτήματα των ενδιαφερομένων.

Αναλυτικότερα, επισημαίνεται ότι και για τα τρία ΣΔΙΤ οι υποψήφιοι και οι ενδιαφερόμενοι έχουν επικαλεστεί την πολυπλοκότητα και τις απαιτήσεις στη σύνταξη των απαραίτητων φακέλων. Προσθέτουν, δε, πως ζητείται να υποβληθεί σημαντικός όγκος εγγράφων και πιστοποιητικών, για τα οποία η διαδικασία έκδοσης έχει γίνει χρονοβόρος λόγω των υφιστάμενων συγκυριών στην παγκόσμια οικονομία κατά τους τελευταίους μήνες.

Φράγμα Χαβρία: Ποιοι διεκδικούν το πρώτο υδροδοτικό ΣΔΙΤ

Πρόκειται για το ΣΔΙΤ που βρίσκεται αρκετά κοντά στην επιλογή του προσωρινού αναδόχου. Η αξία του εκτιμάται στα 105,8 εκατ. Ευρώ και πλέον με τη νέα απόφαση του Υπουργού Υποδομών η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών μετατίθεται από τις 31 Οκτωβρίου στις 15 Δεκεμβρίου.

Να υπενθυμίσουμε πως το ΣΔΙΤ διεκδικούν τα εξής σχήματα

Το Φράγμα Χαβρία αποτελεί το πρώτο έργο της κατηγορίας του που δημοπρατείται ως ΣΔΙΤ και η χρηματοδότησή του θα χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου από κεφάλαια του αναδόχου. H διάρκεια το έργου ανέρχεται στα 30 έτη και τα πρώτα τρία χρόνια αφορούν στην κατασκευή του φράγματος και τα υπόλοιπα 27 στη λειτουργία και τη συντήρησή του.

Ύστερα από τη νέα παράταση που δόθηκε, η σχετική σύμβαση θα μπορούσε να υπογραφεί στις αρχές του 2023 και εντός του έτους να ξεκινήσει η κατασκευή με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2026. Επομένως, ο σχεδιασμός του Υπουργείο για το εν λόγω έργο δεν αλλάζει.

Το εν λόγω φράγμα αποτελεί ένα σταθερό αίτημα της τοπικής κοινότητας επί σειρά ετών και θα δώσει καίριες λύσεις στο πρόβλημα της λειψυδρίας, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, κατά τους οποίους η ζήτηση αυξάνεται κατακόρυφα.

Τα ΣΔΙΤ Ενιπέα και Ταυρωνίτη

Σε πιο πρώιμο στάδιο βρίσκονται οι δύο διαγωνισμοί για τα ΣΔΙΤ των φραγμάτων Ενιπέα και Ταυρωνίτη συνολικής αξίας 461 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται πως  ως  αρχική ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος και για τα δύο έργα είχε οριστεί η 31η Οκτωβρίου και με την πρόσφατη απόφαση του Κώστα Αχ. Καραμανλή θα πρέπει να περιμένουμε έως τα τέλη του Νοεμβρίου, ώστε να μάθουμε ποια σχήματα θα διεκδικήσουν τα δύο έργα.

Η διάρκεια και των δύο ΣΔΙΤ θα είναι 30 χρόνια και τα πρώτα τέσσερα εξ αυτών αφορούν την κατασκευή και τη λειτουργία των φραγμάτων. Επομένως, εφόσον δεν έχουμε άλλες παρατάσεις ή προσφυγές εκ μέρους των ενδιαφερομένων, είναι αρκετά πιθανό να γνωρίζουμε τους προσωρινούς αναδόχους εντός του 2023. Προς τα τέλη της ίδιας χρονιάς ή τις αρχές του 2024 θα μπορούσαν να εγκατασταθούν τα εργοτάξια, ενώ τα φράγματα αναμένονται να έχουν ολοκληρωθεί εντός του 2027 ή τις αρχές του 2028.

Το υπό δημοπράτηση ΣΔΙΤ  Ενιπέα περιλαμβάνει μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του Φράγματος Ποταμού Ενιπέα Φαρσάλων και πιο συγκεκριμένα προβλέπονται έργα:

Ενώ το ΣΔΙΤ για το Φράγμα Ταυρωνίτη περιλαμβάνει τα κάτωθι αντικείμενα: