Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- GMR: Το αεροδρόμιο στο Καστέλι «μεγαλώνει» – Τι θα περιλαμβάνει

Αεροδρόμιο Καστελίου

Αεροδρόμιο Καστελίου

Κατά 30% αναμένεται να αυξηθεί η έκταση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης που υλοποιεί η Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – GMR με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2027.

Αναλυτικότερα προβλέπεται η αύξηση του μεγέθους του κτιρίου του αεροσταθμού σε άνω των 93 χιλιάδων τ.μ., η αύξηση των εμπορικών χρήσεων κατά 282 χιλιάδες τ.μ., προσαύξηση περιοχής εμπορικών χρήσεων κατά 282 χιλ. τ.μ. για μελλοντική χρήση, η αύξηση της επιφάνειας κατάληψης των επιμέρους δραστηριοτήτων του αεροδρομίου, η αύξηση των επιβατών που θα δέχεται ο αερολιμένας την 5η και τη 10η επέτειο του έργου και άλλες τροποποιήσεις. Αυτά προβλέπονται, μεταξύ άλλων, στην τροποποιημένη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τον Νέο Αερολιμένα Καστελίου στην Π.Ε. Ηρακλείου Κρήτης και την οδική του σύνδεση με το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης και την οδό Ηρακλείου – Βιάννου, λόγω της επικαιροποίησης του τελικού σχεδιασμού του έργου, που έχει τεθεί σε διαβούλευση έως και τις 29/05/2023.

Βάσει των όσων αναφέρονται στην επικαιροποιημένη Μελέτη Πρόβλεψης Κυκλοφορίας προβλέπεται η εξυπηρέυση 11,7 εκατ. επιβατών σε ετήσια βάση και επιδιώκεται ο νέος αερολιμένας να είναι σε θέση να εξυπηρετεί από 14  έως 15 εκατ. επισκέπτες σε βάθος 30ετίας.

Το νέο αεροδρόμιο θα βρίσκεται κοντά στο στρατιωτικό αερολιμένας της ίδιας περιοχής και ο  διάδρομος του θα είναι παράλληλος προς τον στρατιωτικό διάδρομο και χωροθετείται νοτιοδυτικά αυτού.  Όσον αφορά τις οδικές συνδέσεις θα υπάρξουν περαιτέρω συνέργειες καθώς επιδιώκεται η επικοινωνία Οι με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και τον άξονα Ηράκλειο – Βιάννος.

Τι αφορά το νέο έργο

Το νέο έργο όπως διαμορφώνεται πλέον αφορά τα εξής:

Επιπλέον έχει επικαιροποιηθεί ο τελικός σχεδιασμός του υπό μελέτη έργου στα κάτωθι σημεία:

Το μήκος διαδρόμου θα είναι 3.200 μ. και το πλάτος διαδρόμου 45 μ.  Στο νέο αεροδρόμιο προβλέπεται, επίσης, αστυνομικός σταθμός δυναμικότητας 110 αστυνομικών και πυροσβεστικός σταθμός χωρητικότητας 10 μεγάλων οχημάτων, Εγκαταστάσεις Συντήρησης του Αεροδρομίου, Εγκαταστάσεις Εξυπηρέτησης Εδάφους, Εμπορευματικός Σταθμός και Εγκαταστάσεις Ταχυδρομείου, Εγκαταστάσεις Συντήρησης Επισκευής Αεροσκαφών (MRO), Κτίριο Υποσταθμού, Κτίριο ενέργειας, Κτίριο δεξαμενών νερού.

Επιπλέον, κύρια πίστα του αεροδρομίου θα καταλαμβάνει 366.073 τ.μ., η απομονωμένη πίστα του αεροδρομίου θα καταλαμβάνει 10.025 τ.μ., η πίστα γενικής αεροπλοΐας προβλέπεται να καταλαμβάνει 46.499 τ.μ., για τα ελικόπτερα προβλέπεται χώρος εμβαδού 9.777 τ.μ., για τον χώρο στάθμευσης εργαζομένων στάθμευσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων προβλέπεται μια έκταση 9.01 5 τ.μ., ο χώρος στάθμευσης ταξί θα καταλαμβάνει 4.104 τ.μ., ο χώρος στάθμευσης ενοικιαζόμενων οχημάτων θα καλύπτει μια έκταση 7.242 τ.μ. κ.α.

Οι χρήσεις, ο αεροσταθμός και οι χώροι στάθμευσης

Εκτός από τα παραπάνω υπάρχει πρόβλεψη για χώρους στάθμευσης οχημάτων με συνολική χωρητικότητα περίπου 1.100-1.300 θέσεων Ι.Χ και 110-120 τουριστικών λεωφορείων με δυνατότητα επιμερισμού ανά κατηγορία κ

Προβλέπεται, επίσης, η ανάπτυξη χώρων κτιρίου προτεινόμενου αεροσταθμού: Επίπεδο Διαχείρισης Αποσκευών 18.000 τ.μ., Ημιόροφος Επίπεδο Φόρτωσης 3.173 τ.μ., Επίπεδο Αφίξεων 24.462 τ/μ., Ημιώροφος 3.368 τ.μ., Επίπεδο Αναχωρήσεων 25.673 τ.μ., Επίπεδο Χώρου Εστίασης 11.915 τ.μ., Ανώτερο Επίπεδο 4.916 τ.μ., Γέφυρες Επιβίβασης 2.066 τ.μ. (σύνολο 93.572 τ.μ.).

Ο αεροσταθμός περιλαμβάνει  τα ακόλουθα συστήματα:

Μεταξύ άλλων προβλέπεται η ανάπτυξη εμπορικής ζώνης έκτασης 725 στρεμμάτων και η οποία αναλύεται ως εξής:

Συνολική η έκταση του χώρου  της εμπορικής εκμετάλλευσης ανέρχεται στα 443.000 τμ . και σε αυττή προστίθεται η εμπορική μελλοντική ζώνη με έκταση 282.000 τμ.

Οι νέες συμβατικές προθεσμίες οι νέες συμβατικές ημερομηνίες ολοκλήρωσης του μεγάλου αυτού έργου για τη  Μεγαλόνησο διαμορφώνονται ως εξής:

Η περιοχή για εγκαταστάσεις MRO (Υπηρεσίες επισκευής, συντήρησης και αναβάθμισης) θα βρίσκεται δίπλα στο χώρο του εμπορευματικού σταθμού και πρόκειται για ειδικό χώρο στάθμευσης καθώς και υπόστεγα αεροσκαφών, ευρείας και στενής ατράκτου. Δρομολογούνται, επίσης,  κάποια πιθανά υπόστεγα αεροσκαφών γενικής αεροπορίας  σε περίπτωση που είναι απαραίτητα λόγω των αναγκών της αγοράς. Στον προτεινόμενο σχεδιασμό, η υπό μελέτη εγκατάσταση θα έχει εμβαδό  17.505 τετραγωνικών μέτρων.

Καλύτερες υπηρεσίες αερομεταφορών και 2000 νέες θέσεις εργασίας

Με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι θα υπάρχει η  και από μεγαλύτερου μεγέθους αεροσκάφη που βρίσκονται σε εξέλιξη ή έχουν ήδη μπει σε χρήση. Ο υπό μελέτη αερολιμένας θα αποτελέσει ένα σύγχρονο αεροδρόμιο, πολύ υψηλών προδιαγραφών σε ότι αφορά την προσβασιμότητα, την λειτουργικότητα και το επίπεδο εξυπηρέτησης που θα προσφέρει, με ταυτόχρονη επιδίωξη το καλό αισθητικό αποτέλεσμα δηλαδή την αρμονική ένταξη του αεροδρομίου στο ιστορικό, πολιτιστικό και φυσικό περιβάλλον της Κρήτης. Επιπλέον,  με το νέο αερολιμένα θα μειωθούν οι πιέσεις  του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, την οποία δέχεται το Ηράκλειο από το «Ν. Καζαντζάκης».

Στην πλήρη ανάπτυξή του το αεροδρόμιο στο Καστέλι θα απασχολεί   2.000 θέσεις εργαζομένους και πολλαπλάσιες μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο λειτουργίας και την περίοδο που θα αναπτυχθούν οι νέες εμπορικές υποδομές και οι χρήσεις. Με βάση την πρόσφατη έκθεση του Air Transport Action Group (ATAG), εκτιμάται ότι το Καστέλι θα δημιουργήσει περίπου 7.000 με 7.500 θέσεις άμεσης απασχόλησης.

Επιπρόσθετα,  η αναπτυξιακή δυναμική που θα προσδώσει στην περιοχή,  θα οδηγήσει και σε ενίσχυση της έμμεσης απασχόλησης σε τομείς όπως για παράδειγμα ο τουρισμός και το εμπόριο. Βάσει των ίδιων στοιχείων  υπολογίζεται ότι το αεροδρόμιο θα κινητοποιήσει περίπου 35.000 με 37.000 θέσεις έμμεσης απασχόλησης.

Αναμένεται, οι πολίτες και οι τοπικές κοινωνίες να έχουν ισχυρά οφέλη καθώς προβλέπεται η καταβολή αντισταθμιστικού ανταλλάγματος από την εταιρεία του έργου προς το Δημόσιο, που αντιστοιχεί στο 2% επί των εσόδων που προκύπτουν από την εκμετάλλευση του έργου (1% στο Δήμο Μινώα Πεδιάδος της Περιφέρειας Κρήτης και 1% στους ΟΤΑ). Τα έσοδα αυτά θα διανέμονται στους φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης της περιοχής, για κοινωφελείς δράσεις. Το έργο θα συμβάλλει στη βιώσιμη ανάπτυξη όλης της περιφέρειας Κρήτης. Σε εθνικό επίπεδο αναμένονται θετικές επιδράσεις λόγω της συμβολής στην εθνική οικονομία, με την εισροή συναλλάγματος.

Διαβάστε επίσης:

ΒΟΑΚ: Το μεγαλύτερο οδικό έργο ξεκινά – Υπεγράφη η σύμβαση για το πρώτο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Δέκατη περίοδος εκτοκισμού ομολογιακού