Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Έτσι θα διαμορφωθούν οι τιμές των ναύλων στην αγορά ξηρού φορτίου

Οι τιμές των ναύλων στην αγορά ξηρού χύδην φορτίου θα διαμορφωθούν, κατά μέσο όρο, φέτος σε χαμηλότερα επίπεδα από το 2015, καθώς οι μεσομακροπρόθεσμες προοπτικές για τη συγκεκριμένη αγορά θα παραμείνουν δύσκολες, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του Dry Bulk Forecaster, που εκδίδει ο εξειδικευμένος οργανισμός έρευνας και συμβουλευτικής για τη ναυτιλία, Drewry.

H αγορά ξηρού φορτίου διανύει μία περίοδο ανάκαμψης τους τελευταίους μήνες, η οποία στηρίζεται στην αύξηση του εμπορίου σιδηρομεταλλευμάτων, άνθρακα και σιτηρών. Ωστόσο, η εκρηκτική άνοδος του εμπορίου σιδηρομεταλλευμάτων, που οφείλεται στις εξαγωγές ρεκόρ από την Αυστραλία και τη Βραζιλία, αναμένεται να αποτελέσει βραχυπρόθεσμο φαινόμενο που αφορά κυρίως τα πλοία τύπου capesize, που μετακινούνται στην περιοχή του Ειρηνικού. Η εποχιακή δραστηριότητα της μεταφοράς σιδηρομεταλλευμάτων στην Κίνα θα περιοριστεί τους επόμενους μήνες, καθώς τα αποθέματα αυξάνονται.

Την ίδια ώρα, οι διαλύσεις πλοίων αυξήθηκαν από την πρωτοχρονιά, κυρίως όσον αφορά τα μεγάλα πλοία –37 Capesize, 49 Panamax και 4 VLOC – με τη συνολική τους χωρητικότητα να ανέρχεται σε 12 εκατ. dwt, σε ένα τρίμηνο, ποσό διπλάσιο σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.

Η απότομη αύξηση στις ακυρώσεις παραγγελιών και στις διαλύσεις πλοίων παίζει καθοριστικό ρόλο στη διόρθωση του προβλήματος του τεράστιου όγκου εμπορευμάτων που χρειάζονται μεταφορά, καθώς θα συμβάλλει στη σταδιακή βελτίωση των τιμών των ναύλων κατά τα επόμενα τρίμηνα. Ωστόσο, η τεράστια παραγγελία 30 πλοίων VLOC από κινεζικές εταιρίες, τα οποία είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν από το 2018 και έπειτα μπορεί να οδηγήσει στη μείωση των τιμών των ναύλων στα μεγάλα πλοία, την περίοδο 2018-2019.

Η Drewry προβλέπει ότι οι τιμές των ναύλων το 2016 θα είναι κατά μέσο όρο χαμηλότερες από αυτές του 2015, αν και αναμένεται να υπάρξει βελτίωση τα επόμενα τρίμηνα του τρέχοντος έτους. Στα μικρότερα πλοία, όπως τα handysize και τα supramax, υπάρχουν καλύτερες προοπτικές καθώς η ζήτηση για τη μεταφορά μικρότερων σε όγκο φορτίων αναμένεται να αυξηθεί τους επόμενους μήνες, εκτιμά ο Rahul Sharan, αναλυτής για την αγορά ξηρού φορτίου της Drewry.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

http://www.mononews.gr/nea-megala-provlimata-gia-ti-angeliki-fragkou-amfisviti-tis-ikanotites-tis-megalos-ependitis-tis-navios/43082

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

http://www.mononews.gr/pos-to-brexit-mpori-na-prokalesi-maziki-exodo-ke-ton-ellinon-ergazomenon/43197